Sul sul! Sims 1 och 2 ryktas komma tillbaka

Robot
Sul sul! Sims 1 och 2 ryktas komma tillbaka

The Sims firar 25 år.

Medlem

Känns onödigt då The Sims 3 o The Sims 4 finns på Steam. Som redan är bättre på alla punkter..

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Känns onödigt då The Sims 3 o The Sims 4 finns på Steam. Som redan är bättre på alla punkter..

The Sims 2 kan jag hålla med om, men ettan har ändå en hel del charm med sin sprite-baserad grafik.

Älskade ettan! Testade det hos en kompis precis vid release och bestämde mig redan dagen därpå för att ta en cykeltur genom det snorkalla regnet upp till lokala elhandlaren för att köpa det. Japp, de sålde lite spel där, av någon anledning.

Trean var också bra, inte testat de andra. Men ettan hade en väldigt speciell charm, med grafiken, soundtracket, lokaliseringen och allt som bara föll på plats i en helt genommysig helhet. The Sims var ett speciellt spel.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Smaken är som baken, själv tycker jag att Sims 2 är den bästa av alla. För mig saknar 3 och 4 den klassiska Sims-charmen.

Sedan är det något extra roligt med integrationen i/av SimCity 4.

Medlem

Kommer igår när jag körde ettan på.original xbox. Klickade in mig på gammal gameplay på tuben och jäklar vilken nostalgi jag fick av ljudeffekterna.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Sims 3 kankse, men Sims 4 är värdelöst

Medlem

Äntligen! Det har alltid varit strul för mig när jag har försökt installera de äldre Sims spelen på modern dator, inte fungerat helt utan grafiska buggar.

signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Hoppas bara att översättningen finns med. Man vill ju lira det på svenska

Medlem
Citat:

The Sims 1 och 2 som under fasligt lång tid varit otillgängliga på moderna format

2an släppte de ju gratis inklusive all DLC, å finns numera att tanka hem via github med lite fixar för att enkelt gå att spela på dagens datorer. Så jag får väl anta att det anses lagligt då de inte blivit ombedda att ta ner det och det är ju github, inte piratebay vi pratar om.

Men vore ju trevligt med lite mer moderna inställningar då texten etc. kan bli lite väl litet på högupplösta skärmar, som är lite bökigt att modda å få att fungera bra.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

2an släppte de ju gratis inklusive all DLC, å finns numera att tanka hem via github med lite fixar för att enkelt gå att spela på dagens datorer. Så jag får väl anta att det anses lagligt då de inte blivit ombedda att ta ner det och det är ju github, inte piratebay vi pratar om.

Men vore ju trevligt med lite mer moderna inställningar då texten etc. kan bli lite väl litet på högupplösta skärmar, som är lite bökigt att modda å få att fungera bra.

Oj, tack så mycket för Github-länken! Hade ingen aning om att Sims 2 fanns tillgängligt där.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

1
Skriv svar