Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem
Skrivet av Enartz:

Är lite rädd för att det kommer bli lite tomt på spelhyllan första halvåret precis som det var med switchen.

Efter att man kört igenom botw så fick maskinen stå pch damma tills splatoon 2 kom. Sedan damma igen i väntan på mario odyssey.

För övrigt: tagga ner lite, annars kommer über och kastar bannhammaren. I värsta fall låses tråden 😭😭

Skrivet av lasselason:

Nja bl.a Arms och MK8 deluxe plus andra spel släpptes innan Splatoon 2 kom ut väl? Om man nu var sugen så fanns det allt spel ändå.😊

Xenoblade 2 kom väl ut vid release? Eller nära inpå i alla fall.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Xenoblade 2 kom väl ut vid release? Eller nära inpå i alla fall.

Har för mig det släpptes i december 2017.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Jag säger inte att du har fel, men däremot vägrar du erkänna att du helt enkelt älskar Nintendo och hatar allt annat, det framgår tydligt att du är en sån som kommer fortsätta stödja i princip allt Nintendo gör trots undermålig hårdvara, skyhöga priser och sämst onlinestöd på marknaden. Klassisk förblindad fanboy och det är högst vanligt bland de som gillar Nintendo, minsta lilla kritik så hugger ni som en pilsk gubbe på en nakenstrand, tragiskt och patetiskt.

Hårdvara som alla apar efter gång på gång. R & L knapparna. Styrkorset. Rumble. Analog spak. "Z-targeting" i 3D.
Standard för hur ett 3D spel plattform/äventyr skall göras. Wii dosan som Sony och Microsoft apade efter.

Trolla vidare och kom tillbaka när Nintendos spel kostar över 900 kr som, host host, Sony! 😘

Medlem

Nintendo har uppdaterat den officiella hemsidan med en kort videosnutt för konsolen och b.la. hur joy consen tas av! Visas i videon ovan (som även tar upp spelläckor jag har nämnt här i tråden) och länk finns i startinlägget då jag inte kunde bädda in den videon här.

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Hårdvara som alla apar efter gång på gång. R & L knapparna. Styrkorset. Rumble. Analog spak. "Z-targeting" i 3D.
Standard för hur ett 3D spel plattform/äventyr skall göras. Wii dosan som Sony och Microsoft apade efter.

Trolla vidare och kom tillbaka när Nintendos spel kostar över 900 kr som, host host, Sony! 😘

Du saknar ju helt läsförståelse.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Du saknar ju helt läsförståelse.

Lägg ner och gå vidare nu!

Kan vi inte återgå till Switch 2-rykten istället för detta?

signatur

00:00:02:42

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Kan vi inte återgå till Switch 2-rykten istället för detta?

Medlem

Kommer det blir 2 stora mariospel till switch 2

Medlem

Menar inte kart då utan odyssey och något mer

Medlem
Skrivet av ShinyGoomy:

De brukar ju hålla sig till ett storspel per generation, men å andra sidan fick vi två Galaxy-spel på Wii, så det är möjligt men det är för tidigt först kommer nog ett nytt 3D open world-spel och remakes/remasters sen får vi se.

Medlem
Skrivet av Enartz:

Arms köpte jag och tyckte var svin tråkigt. Mk8 köpte jag också men glömde bort.

Hur som helst minns jag att det var väldigt tomt.

T.om eshoppen var tom på indie, fanns typ 20 spel några veckor efter release.

Du får försöka att inte glömma bort att spela spelen som kommer på Switch 2 då, så är problemet löst. Påminnelselapp på kylskåpet kanske?

Skrivet av ShinyGoomy:

Sannolikt, ja.
Ett i 3D, ett i 2D. Plus Mariomaker.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

å andra sidan fick vi två Galaxy-spel på Wii

Vi fick även två open world Zelda spel på Switch.

Både Galaxy1+2 använder samma motor, och Breath/Tears samma motor och upplägg så om det blir ett nytt open world Mario så kanske det blir en till som använder samma motor men nya banor senare. Utvecklingstiden för spel har ju dock blivit längre nu så personligen förväntar jag mig ett storspel ur serien per generation numera.

Nintendo har ju dock förmåga att trolla fram överraskningar när man minst anar det.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Vi fick även två open world Zelda spel på Switch.

Både Galaxy1+2 använder samma motor, och Breath/Tears samma motor och upplägg så om det blir ett nytt open world Mario så kanske det blir en till som använder samma motor men nya banor senare. Utvecklingstiden för spel har ju dock blivit längre nu så personligen förväntar jag mig ett storspel ur serien per generation numera.

Nintendo har ju dock förmåga att trolla fram överraskningar när man minst anar det.

Bra poäng. Absolut att det kan hända, men oftast är det en stortitel per serie och generation från Nintendo. Men självklart kan de överraska med ett andra spel mot slutet av generationen om de känner att de inte har annat att fylla ut med.

Även om Pokéläckan inte visade någon S2-version av Z-A så tycks det ändå finnas indikationer på en sådan ändå. En "super" version.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Sannolikt, ja.
Ett i 3D, ett i 2D. Plus Mariomaker.

Har hört att Nintendo inte var helt nöjda med Mario Maker 2, trots att det sålt 8m+. Det kanske bara är spekulationer och rykten dock, det är ändå en hyfsad siffra.Tror det har bra potential, särskilt när man kan använda kontrollen som en mus.

Skulle gärna se att man kunde ha secret exits på banorna, och att de var länkade till olika vägar på kartan. Skulle också gärna se "variationer" på Mario och att släpper de kravet på att man ska kunna hoppa mellan dem medan man skapar, ungefär som de gjorde med Super Mario 3D World. De skulle ju kunna lägga till Mario Land, Super Mario 2 osv. Eller varför inte Metroid och Zelda 2D? Eller någon helt annan franchise som typ Megaman? Man kan ju göra Zelda och Mario 2 banor, men det bygger på att man har vissa power-ups, det är så begränsat, förlorar man dem så blir det som en vanlig bana.

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Har hört att Nintendo inte var helt nöjda med Mario Maker 2, trots att det sålt 8m+. Det kanske bara är spekulationer och rykten dock, det är ändå en hyfsad siffra.Tror det har bra potential, särskilt när man kan använda kontrollen som en mus.

Skulle gärna se att man kunde ha secret exits på banorna, och att de var länkade till olika vägar på kartan. Skulle också gärna se "variationer" på Mario och att släpper de kravet på att man ska kunna hoppa mellan dem medan man skapar, ungefär som de gjorde med Super Mario 3D World. De skulle ju kunna lägga till Mario Land, Super Mario 2 osv. Eller varför inte Metroid och Zelda 2D? Eller någon helt annan franchise som typ Megaman? Man kan ju göra Zelda och Mario 2 banor, men det bygger på att man har vissa power-ups, det är så begränsat, förlorar man dem så blir det som en vanlig bana.

Hoppas verkligen det bara är rykten och att de faktiskt gör ett Mario Maker 3, gillade verkligen 2an på Switch men som du nämner finns det rum för förbättringar. Att ha en Super Mario World-liknande karta med hemliga utgångar (röda pluppar istället för gula) vore riktigt roligt. Likaså om en faktiskt fick designa inte bara banor utan hela kartor. Eller göra en grund till karta och sen får olika spelare bidra med banor till den som placeras ut!

Har NewEgg "råkat" läcka inte bara nytt 3D Mario för Switch 2 utan också en Zelda-remake/remaster? Verkar så! Förhoppningsvis är det äntligen dags för Wind Waker att släppas. Ocarina of Time ryktas också få en stor remaster till Switch 2 men det kanske är längre ifrån.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://insider-gaming.com/wp-content/uploads/2025/01/NewMari...

Har NewEgg "råkat" läcka inte bara nytt 3D Mario för Switch 2 utan också en Zelda-remake/remaster? Verkar så! Förhoppningsvis är det äntligen dags för Wind Waker att släppas. Ocarina of Time ryktas också få en stor remaster till Switch 2 men det kanske är längre ifrån.

Bra kommentar på X :

De kanske sparar WW+TP och den Zelda-remastern som omnämns här kan vara den beryktade förbättrade versionen från Gamescom de visade upp med Switch 2 med bakom lyckta dörrar där Breath of the Wild visades upp med förbättrad grafik, högre upplösning och utan framedrops eller laddningstider. Men jag undrar hur de kommer pusha den. Grattis uppdatering för de som äger grundspelet för att uppmuntra så många som möjligt att ta del av next gen experience så tidigt som möjligt, eller billig next gen patch för de som redan äger det och möjlighet att köpa Switch 2-utgåva både fysiskt och digitalt för dem som ännu inte äger spelet? Vad tror ni?

Medlem
Medlem
Medlem

Det verkar ha dykt upp lite information om Astral Chain 2 - om än lite gammal då det kommer från en före detta anställd. Tas med en nypa salt såklart men kan vara intressant ändå!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/vhyps5fyPJI?t=631

Det verkar ha dykt upp lite information om Astral Chain 2 - om än lite gammal då det kommer från en före detta anställd. Tas med en nypa salt såklart men kan vara intressant ändå!

Det jag vill med switch 2 är att man kan använda 4K upplösning.

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Får hoppas på mer av den varan, men det hade helt klart behövts mer nytt i tvåan. Nu efter SMB. Wonder har ju iaf. Nintendo mycket nya assets och fina grejor att fylla ett tredje spel med.

Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/vhyps5fyPJI?t=631

Nice.
Mycket intressantare spelserie för min del än Bayonetta, så ser mer än gärna en större uppföljare. Skulle dessutom passa perfekt till Switch 2 som kan få den snygga designen att komma helt tillrätta, med bättre detaljrikedom, högre fps etc.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Får hoppas på mer av den varan, men det hade helt klart behövts mer nytt i tvåan. Nu efter SMB. Wonder har ju iaf. Nintendo mycket nya assets och fina grejor att fylla ett tredje spel med.

Nice.
Mycket intressantare spelserie för min del än Bayonetta, så ser mer än gärna en större uppföljare. Skulle dessutom passa perfekt till Switch 2 som kan få den snygga designen att komma helt tillrätta, med bättre detaljrikedom, högre fps etc.

Håller tyvärr inte med er om det där.

Jag kommer vänta tills riktig information kommer än att trycka in på videos bara för att ge views till andra och clickbait.

Kommer stå fast vid det

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nice.

Jag har ärligt talat inte ens spelat första, men har tänkt ta igen det på Switch 2! Och har bara spelat första Bayonetta på Wii U så hoppas ryktet om remastrad trilogi på Switch 2 stämmer så jag kan ta igen första och spela de andra sen stämmer för gillade det. Tror jag kan uppskatta båda!

Medlem

Har en italiensk spelsida läckt priset för Switch 2?

Medlem

UPDATE: The same source as the rumored titles above is now saying that Marvel Rivals is in the works for Switch 2 as well. Apparently, the plan is to get the title out for Switch 2 as soon as possible.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://preview.redd.it/a-real-preorder-price-from-italy-v0-9...

Det tror jag ABSOLUT inte. kan inte tänka mig att en italiensk spelsida vet ett skvatt. Känns inte som att Nintendo annonserar en presentation i April men skickar ut förhands-info till Guiseppe och hans polare på Games and move.it

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://preview.redd.it/a-real-preorder-price-from-italy-v0-9...

Om priset stämmer får jag det till cirka 5214 kr i Sverige med dagens värde på kronan kontra euron. Med något spel bundlat så kanske vi är uppe och nosar på närmare 6000 kr?

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av magma:

Om priset stämmer får jag det till cirka 5214 kr i Sverige med dagens värde på kronan kontra euron. Med något spel bundlat så kanske vi är uppe och nosar på närmare 6000 kr?

Med moms, kemikalieskatt och Bergsala-pålägg kommer vi nog vara uppe i 55-6000 oavsett. I bästa fall ingår ett spel där (ryktas ju från tidigare att en titel med en nia i sig - vilket då antas vara Mario Kart - ska komma bundlat).

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Med moms, kemikalieskatt och Bergsala-pålägg kommer vi nog vara uppe i 55-6000 oavsett. I bästa fall ingår ett spel där (ryktas ju från tidigare att en titel med en nia i sig - vilket då antas vara Mario Kart - ska komma bundlat).

Nej nej nej nej Gertzy! Ingen chans att Nintendo släpper iväg Mario Kart gratis i varje Switch 2 paket till release!
Möjligtvis senare till julen ifall konsolen släpps nu maj-sep.
Det är som att ge bort pengar efter dom har sålt 70+ miljoner av föregångaren.

Som du själv skriver det, en tidigare titel med en nia i sig...
Det är inte Mario Kart då det är inte är en tidigare titel med en nia i sig utan det är...Wait for it..

MEGA MAN 9 😉

Skriv svar