Switch 2 är officiellt avtäckt!
Blev lite besviken på den tjocka bezeln när skärmen äntligen slogs på, men i övrigt verkar den riktigt trevlig! Hoppas att det är OLED och att det dockade läget tillför en hel del kräm. Vore ju guld om även Nintendo kan komma in i 60 FPS-eran på allvar nu, en del av deras förstapartstitlar på Switchen är ju under all kritik prestandamässigt.
H-How can she slap, kupo!?
Så. Tack alla ni som beta-testat ettan sen 2017. Den här hoppar jag på dag 1.
Tack för att du betatestar 2an, kommer hoppa på trean om 8 år!
Ruskigt dålig avtäckning... Herregud. Skapade noll sig hos mig än sålänge. Får se om detta blir första Nintendo konsolen jag inte köper. De sista generationerna har bara stått och dammat.
Men, ska aldrig säga aldrig. Nintendo kan få mig på andra tankar.
Men är som på väg ner i Wii u fällan igen? Likande design, samma namn... Kommer casual barnfamiljer förstå skillnaderna?
What? Du tror inte att casual barnfamilj kan förstå att 2>1? Oändligt mycket bättre än Wii/WiiU och alla Xboxar som existerat i princip. Jag gillar Sonys tydliga upplägg med generations-index plus på senare år Pro och ibland Slim.
Själv är jag taggad. Större skärm, förmodligen någon form av frame generation/DLSS-variant och bakåtkompabilitet. Det enda jag saknar är OLED-skärm vid launch.
Väntat, men oerhört tråkigt att de slutar innovera och tar den trygga vägen.
Tycker att mus-funktionen med joy consen är extremt innovativt. Nintendo har ju jämnt gjort något "nytt" på varje konsol.
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Tycker att mus-funktionen med joy consen är extremt innovativt. Nintendo har ju jämnt gjort något "nytt" på varje konsol.
Måste ha missat det i videon. Vad gör den som man inte kunde med exempelvis wiimote?
Så. Tack alla ni som beta-testat ettan sen 2017. Den här hoppar jag på dag 1.
Har aldrig haft problem med mina, har en vanlig svart, en animal crossing och en vit oled.
Så om det varit betatest så har det varit felfri underhållning i snart 8 år.
-:Observe the masses and do the opposite:-
Inget som hypar särskilt mycket när man redan har en Switch som mestadels har samlat damm den senaste tiden, men visst är det trevligt med lite större storlek. Det är till 100% spelen som kommer att avgöra om det blir en uppgradering eller ej för mig personligen.
Har aldrig haft problem med mina, har en vanlig svart, en animal crossing och en vit oled.
Så om det varit betatest så har det varit felfri underhållning i snart 8 år.
Förutom kontrollerna då, som är av ruskigt dålig kvalité (speciellt drift på spakarna).
Tack för att du betatestar 2an, kommer hoppa på trean om 8 år!
Wow. 16 år för att hoppa på det här tåget låter lite i överkant. Skämtåsido hoppas på 60fps MED MERA
En som redan har en Switch så gjorde iaf inte den här trailern mig särskilt intresserad eller hypad.
Visst det är kul att se nytt från Nintendo men det viktiga för min del är om det är en rejäl uppgradering hårdvarumässigt och vad priset kommer hamna på.
Måste ha missat det i videon. Vad gör den som man inte kunde med exempelvis wiimote?
En musfunktion istället för gyro typ. Alltså spela Civ med mus eller ett fps med mus. Gyro får jag aldrig till vettigt själv så för mig är det sjukt nice med en mus och ha andra joy con som kontroller för rörelse o annat
What? Du tror inte att casual barnfamilj kan förstå att 2>1? Oändligt mycket bättre än Wii/WiiU och alla Xboxar som existerat i princip. Jag gillar Sonys tydliga upplägg med generations-index plus på senare år Pro och ibland Slim.
Vet inte om namn spelar så stor roll egentligen. Barnen har ju koll på vad de vill ha och är duktiga att på att tjata om det. Jag hade aldrig problem som barn att hålla isär Nintendos maskiner trots att de inte körde logiska namn. Är nog mest Nintendos marknadsföring det var fel på och att de inte släppte ett vanligt 3d Mario och Zelda försenades väldigt mycket.
Full med ett *
Visst, men skulle tro att det rör sig om ett fåtal spel. Kan tänka mig att exempelvis Nintendo Labo är ett exempel av spel de måste informera om, ifall IR-sensorn inte är densamma. Har kontrollerna gyro? Förhoppningvis men kanske inte. HD-rumble kanske inte är en grej längre, vilket gör att 1, 2 Switch inte fungerar som det ska.
Bra jobbat Nintendo, detta ser vi fram emot
Väntat, men oerhört tråkigt att de slutar innovera och tar den trygga vägen.
Din historik visar att du inte alls verkar vara mycket för inovation utan följer samma gamla vanliga.
föredrar mycket mellanmjölk från ms bland annat.
Musläget är ju brilliant för FPS, strategispel osv. Alltid så svårt att sikta med en controller. Kan det vara musknappen, den nya knappen, som sitter längst nertill på högra Joy-Con och är namnlös?
Naaa tror det är release knappen för magnetfästet. Tror R och ZR är lixom musknapparna. Lär komma en hel drös tillbehör och även "vanliga" möss att slösa bort sin lön med
Miss av Nintendo att inte visa Switch 2 den 02/02!
Taggad, men om det inte blir OLED är jag lite tveksam på om jag verkligen ska hoppas på tåget med en gång
Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz
En musfunktion istället för gyro typ. Alltså spela Civ med mus eller ett fps med mus. Gyro får jag aldrig till vettigt själv så för mig är det sjukt nice med en mus och ha andra joy con som kontroller för rörelse o annat
Låter som en smidig funktion! Jag är lite sugen på en till dottern så kan hon dels spela där jag är istället för i TV-rummet och så verkar hon tycka om animal crossing. Men tycker att det är synd med joy consen som jag inte alls fått en positiv upplevelse med. Men för barn kanske de passar bättre.
Naaa tror det är release knappen för magnetfästet. Tror R och ZR är lixom musknapparna. Lär komma en hel drös tillbehör och även "vanliga" möss att slösa bort sin lön med
Ja jag insåg min ignorans, det är så klart ingen motsvarande knapp på vänster Joy-Con och den har också optisk läsare.
Låter som en smidig funktion! Jag är lite sugen på en till dottern så kan hon dels spela där jag är istället för i TV-rummet och så verkar hon tycka om animal crossing. Men tycker att det är synd med joy consen som jag inte alls fått en positiv upplevelse med. Men för barn kanske de passar bättre.
Ja barn passar de bättre till, mycket bättre. Jag personligen kör 99,9% med pro controller om jag inte kör handhållet. Ja det tycker jag verkligen du ska kika på. Nintendo har ju alltid varit "mys" konsolen medans PS är JRPG och äventyr och Xbox är mera "Murica" och platformsspel som inte är Nintendo
Ruskigt dålig avtäckning... Herregud. Skapade noll sig hos mig än sålänge. Får se om detta blir första Nintendo konsolen jag inte köper. De sista generationerna har bara stått och dammat.
Men, ska aldrig säga aldrig. Nintendo kan få mig på andra tankar.
Men är som på väg ner i Wii u fällan igen? Likande design, samma namn... Kommer casual barnfamiljer förstå skillnaderna?
Att det liknar Wii U är långsökt i mina ögon.
Jag ser ingen står på scenen och säger "Welcome to the world of Wii-U"
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080