Osannolika spel du älskar?

Medlem
Osannolika spel du älskar?

Har du något spel som du vid första ögonkastet inte alls trodde att du skulle tycka om, men när du väl spelade det ändrades åsikten helt och du började istället älska det?

Jag inleder tråden med mitt exempel, Euro Truck Simulator 2.

När det kommer till spel så vill jag tycka att jag är väldigt öppensinnad och det är sällan jag dömer ett spel i förväg, men jag har några undantag, däribland hårda simulatorer.

Jag kan inte ett skit om lastbilar, jag har ingen aning om vad de har i sig och jag vet inte vart vägen utanför mitt hus tar slut, men det är något så otroligt trevligt med ETS2 som jag inte riktigt kan beskriva. Det är behagligt att pilla runt med sitt företag, välja jobb (oftast de enklaste för mig) och sedan bara köra ut och kolla på omgivningarna och den krympta versionen av Europa, det är ett perfekt "podcast-spel" också, vilket alltid är mysigt under rätt omständigheter. Jag ser genuint fram emot Nordic Horizons DLC:n för att jag kanske får åka runt lite i min egna stad.

Helt enkelt ett spel jag aldrig trodde att jag skulle tycka om så mycket som jag gjorde.

signatur

"adventurers always go left"

Medlem
Releasehästryttare
Skrivet av Ronzem:

This^

Innan jag spelade demot så hade man ingen aning vilken sjuk upplevelse det spelet ger en.

Ett annat spel som jag upptäckte för ett år sen är ju deep rock galactic, ser man bara gameplay av det så är det svårt att sätta sig in hur otroligt kul det spelet är.

Medlem

Var ett stort fan av dom två första Hitman-spelen, så när demot till IOIs nästa spel Freedom Fighters släpptes, så laddade jag snabbt ner det och spelade. Men det var en stor besvikelse, gillade det inte alls.

Spola två år framåt och jag ser Freedom Fighters i realådan för 50kr, ger det en chans, och tycker att det är helt fantastiskt.

Sedan så är det rätt så osannolikt att jag faktiskt har spenderat 950 timmar med Animal Crossing: New Horizons. Inte riktigt min typ av spel, egentligen.

Moderator | Testpilot

Powerwash Simulator. Otroligt bra spel att koppla av med. Slå på en podcast eller musik och bara ta det lugnt. Dessutom mycket bra i coop!

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent

Måste nog säga Farm Simulator. Fick recensera en version när jag skrev för Loading och tänkte väl mest det var nödvändigt ont. Men fann mig gilla spelet väldigt mycket. Så även om jag inte spelar dem så dedikerat som vissa gör så brukar jag ändå ha perioder där jag kör traktor och ser över mina grödor.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Powerwash Simulator. Otroligt bra spel att koppla av med. Slå på en podcast eller musik och bara ta det lugnt. Dessutom mycket bra i coop!

Tänkte skriva detta! Mycket bra spel som var ett rent nöje att ta platinum i.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Unpacking. Mina genrer är mestadels soulslike, rougelite, metroidvania och arpg så att jag fastnade för Unpacking så hårt var förvånande. Det var en extremt medativ upplevelse.

Medlem

Ett annat jag kom att tänka på är Assasin's Creed Odyssey. Jag tyckte aldrig om den spelserien då jag var del av laget som kände att hela scifi-delen sabbade, men då jag insåg att Odyssey var en helt annan sorts spel, och istället var det "Antikens Grekland Äventyrsspel" jag önskat mig sedan antiken var nutida blev jag frälst.

Fick höra en väldans massa klagomål från mina vänner som var svurna AC-fans som tyckte de förstört serien och att jag var ett "fake fan" vilket jag kanske räknas till, men det enda jag kunde göra var att nicka och fortsätta slakta spartaner.

Det fick mig att spela Valhalla också, och det hade jag också kul med, men Odyssey står högre upp på listan för mig!

signatur

Geeks Gaming

Har en massa timmar i ”Cat goes fishing”, löjligt underhållande och avslappnande

Jag började köra ett sånt där idle clicker-spel i webbläsaren i bakgrunden på ett gammalt jobb en gång lite som ett skämt och hade sen fliken öppen i typ ett halvår. Det blev liksom en grej på hela kontoret. Den där skiten är värre än crack.

Medlem

PoE 2 va en väldans stor förvåning för min del, hatar i vanliga fall den typen av spel och brukar bara köra igenom kampanjen i varje Diablo en gång (senaste är dock ett undantag)

Men i PoE 2 så har jag faktiskt fastnat en aning även i det otroligt enformiga loopen av att göra maps.

Medlem

Kastar in handduken och ger mig vika, har nu köpt Factorio. Återkommer.

Annars får jag säga att Goat Simulator 3 var riktigt kul och mycket uppskattat hos den yngre publiken som spelat det på min Steam Deck.

Medlem

Måste nog bli honkai star rail. Har alltid hatat mobilspel, men detta är ju samma som pc versionen. Har mååånga karaktärer och har inte spenderat en krona.

Perfekt att spela i 10 min när man e på vift eller liknande!

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Kastar in handduken och ger mig vika, har nu köpt Factorio. Återkommer.

Annars får jag säga att Goat Simulator 3 var riktigt kul och mycket uppskattat hos den yngre publiken som spelat det på min Steam Deck.

Vi hörs om några år när du provat factorio en snabbis 😉

Redaktör
Ponny
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kom hit för att säga exakt detta! Bästa lyssna på podd-spelet. En fin "genre".
Phasmophobia var en annan otippad för egen del. Långt över 100 timmar nu. 👻

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Myst, fick med det till en dator som familjen köpte. Tyckte det såg tråkigt ut och gillar inte alls den typen av spel. I brist på andra spel då jag var en fattig gymnasiestudent testade jag spelet och fastnade direkt. Det blev många sena kvällar innan jag till slut klarade ut det. Riktigt minnesvärd upplevelse än idag. Kanske skulle testa VR-versionen.

Medlem

Final Fantasy 7 Remaken.
Aldrig i helvetet trodde jag att det skulle bli fullpottare hos mig då jag aldrig gillat varken serien i sig eller JRPG.
Men ändå var det något hos just FF7R som lockade.
Fullkomligt älskade det. Regin, musiken, grafiken var fantastisk, och trots de uppenbara bristerna, (långdragna scenarios och simpla kontroller) så gillade jag det ändå.

Det var längesedan jag upplevde sån spelglädje som jag hade under PS2 eran, men här fanns den. Nu är det inte långt kvar till FF7 Rebirth släpps på PC och man får fortsätta (förhoppningsvis) känna det där goda, goda spelruset.

Medlem

Visst är jag en friluftsmänniska men ingen jägare.
Provade TheHunter - Call of the wild på gamepass för många år sedan, mest för att se hur dåligt det var.
Oj vad fel jag hade, jag har plöjt absurda timmar.
Otroligt rogivande att ”gå i skogen” en vardagkväll, ibland spelar jag på fredagkvällar med en kompis.
Vi dricker några öl, diskuterar jobb, familj m.m medans vi jagar

Medlem
Skrivet av Loranga:

Visst är jag en friluftsmänniska men ingen jägare.
Provade TheHunter - Call of the wild på gamepass för många år sedan, mest för att se hur dåligt det var.
Oj vad fel jag hade, jag har plöjt absurda timmar.
Otroligt rogivande att ”gå i skogen” en vardagkväll, ibland spelar jag på fredagkvällar med en kompis.
Vi dricker några öl, diskuterar jobb, familj m.m medans vi jagar

Jag testade det också för evigheter sedan och tyckte det var en rolig avkopplande överraskning, men jag hade nog inte tålamodet för att lära mig detaljerna och blev vettskrämd av en björn så jag gav upp.

signatur

Medlem
Skribent

Första Life is Strange-spelet blev en riktig överrasknings-hit för mig. Amerikanska skolmiljöer och långsamma äventyrsspel är sällan nåt som lockar mig, men jäklar vad bra det var.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Vi hörs om några år när du provat factorio en snabbis 😉

Kan säga så här långt att det att det är det enda jag spelat under julledigheten 😅.

1
Skriv svar