Jag har köpt över 150 spel i år

Medlem

Shit vad nice 😊 har börjat köpa några gamla fysiska kopior av mina favoriter också. Kostar aldrig mer än 150kr stycket. Men det är något speciellt att ha en liten låda med gamla godingar.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Själv har jag köpt 10 digitala spel på kraftig rea i år och spenderat 1500 kr. Ska tillägga att i år har jag köpt fler spel än normalt, då jag brukar snitta betydligt lägre, omkring 3-4 spel/år. Har GP och PS+Premium, så behovet är inte stort när man konstant har något att spela. Jag köper i regel bara spel jag vet att jag kommer spela direkt efter, och inte för att samla i min backlogg som många tyvärr gör, när de istället kunde ha fått dem mycket billigare längre fram.

Att köpa 150 spel, även om du säljer vidare, ursäkta, låter helt sjukt i mitt huvud. Det motsvarar möjligtvis lika många antal spel jag har köpt under de senaste 10-15 åren som du gör inom ett år. Hur har du ens så mycket tid för alla dessa spel? Själv har jag hunnit klara ut 29 spel på mina två konsoler.

Jag håller inte på med någon dyr sport, eller dricker någon dyr alkohol, sen får jag även tillbaka pengar när jag säljer då alla dessa spel är fysiska så de går att sälja.

Jag skulle tro att de som håller på med golf eller hästar kommer rätt snabbt upp i väldigt höga summor. Lägger typ inte pengar på annat än barnen, tjock TVs, spel och hushållet.

Medlem

Coolt. Det gäller att njuta då man bara lever en gång.

Har du ett pojkrum fyllt av konsoler och fysiska spelkartonger på hyllorna?

signatur

Memento Mori

Geeks Gaming

Är det bara jag som läste lite snabbt och fick det till ”jag har köpt spel i över 150 år”? 😁

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Coolt. Det gäller att njuta då man bara lever en gång.

Har du ett pojkrum fyllt av konsoler och fysiska spelkartonger på hyllorna?

Förr hade vi ett kontor men nu har 2 av rummen blivit barnrum.

Har nästan allt i en garderob. En tjock tv i klädkammaren med ett antal konsoler, 3 av tv apparaterna har jag i förrådet. Nyare spel har jag i vardagsrummet

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Är det bara jag som läste lite snabbt och fick det till ”jag har köpt spel i över 150 år”? 😁

Det om något hade varit imponerande 😄

Geeks Gaming
Skrivet av Gertzy:

Det om något hade varit imponerande 😄

Fortsätter man släppa skyrim till olika format så… 😂

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Har nästan allt i en garderob. En tjock tv i klädkammaren med ett antal konsoler, 3 av tv apparaterna har jag i förrådet. Nyare spel har jag i vardagsrummet

Vadå, det närmaste du kommer ett spelrum är alltså en klädkammare? Kommer du åt att spela nåt där?

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Vadå, det närmaste du kommer ett spelrum är alltså en klädkammare? Kommer du åt att spela nåt där?

Det gör jag, fäller upp en klaffstol när jag ska spela.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Jag håller inte på med någon dyr sport, eller dricker någon dyr alkohol, sen får jag även tillbaka pengar när jag säljer då alla dessa spel är fysiska så de går att sälja.

Jag skulle tro att de som håller på med golf eller hästar kommer rätt snabbt upp i väldigt höga summor. Lägger typ inte pengar på annat än barnen, tjock TVs, spel och hushållet.

Det gör jag heller inte, förutom på resor 1-2 gånger om året där det går åt en del pengar. Ja, det är mycket pengar under ett år, men det är dina pengar och du får göra som du vill med dem. Man måste ju leva lite i livet! 😃. Tror ärligt talat inte att jag själv har spenderat en sådan summa på gaming under de senaste 10 åren tillsammans när jag tänker tillbaka 🤔, även om jag räknar med tre konsoler (PS4, PS5, XSX), en TV, hörlurar och alla inköpta spel/tjänster. Men det var inte min fråga över hur mycket du spenderar.

Min fråga var hur du ens har tid att spela så många spel och olika konsoler, med tanke på mängden inköpta spel, samt ditt jobb och familj? 🤔 Minns i ditt blogginlägg tidigare i år där du hade klarat ut 20 spel första halvåret. Jag som är singel, jobbar 75%, känner att jag knappt har tid att spela eller är alldeles för trött vissa dagar efter jobb...och har som sagt "bara" hunnit klara ut 29 spel i år...😮‍💨

Medlem

Jag kan nu ganska snabbt, baserat på titel av tråden under "Nytt i forumet", avgöra ifall tråden är skapad av Siegfried.

Backloggens befriare
Skrivet av Foxmulder:

Jag kan nu ganska snabbt, baserat på titel av tråden under "Nytt i forumet", avgöra ifall tråden är skapad av Siegfried.

Det tror jag är en färdighet som många fått här på senare tid.

signatur

Ad hoc addendum

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Siegfried:

Eländigt när ens spelrum blir barnrum. Så blev det här hemma också, så nu är spelsamlingen inträngd i gästrummet och i ett alltmer belamrat så kallat allrum. Nyare spel i vardagsrummet här också. Målet är en mancave i nästa hus.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Sammanställde lite .

41 308kr i spel... bra jobbat, antar att du tjänar bra

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Det gör jag heller inte, förutom på resor 1-2 gånger om året där det går åt en del pengar. Ja, det är mycket pengar under ett år, men det är dina pengar och du får göra som du vill med dem. Man måste ju leva lite i livet! 😃. Tror ärligt talat inte att jag själv har spenderat en sådan summa på gaming under de senaste 10 åren tillsammans när jag tänker tillbaka 🤔, även om jag räknar med tre konsoler (PS4, PS5, XSX), en TV, hörlurar och alla inköpta spel/tjänster. Men det var inte min fråga över hur mycket du spenderar.

Min fråga var hur du ens har tid att spela så många spel och olika konsoler, med tanke på mängden inköpta spel, samt ditt jobb och familj? 🤔 Minns i ditt blogginlägg tidigare i år där du hade klarat ut 20 spel första halvåret. Jag som är singel, jobbar 75%, känner att jag knappt har tid att spela eller är alldeles för trött vissa dagar efter jobb...och har som sagt "bara" hunnit klara ut 29 spel i år...😮‍💨

Reser aldrig, har även varit föräldraledig och så jobbar jag kväll varannan vecka, då blir det lite spelande när jag kommer hem.

Farornas Konung

FRÄNT!! Jag har inte köpt något tror jag.

12
Skriv svar