Svenskutvecklade stridsspelet Striden drar igång ett speltest

Robot
Svenskutvecklade stridsspelet Striden drar igång ett speltest

Peppra fienden, käka kalops och kör älgdraget pansarfordon.

#5-fortress, #Striden

Medlem

Åh tack och lov ingen tactical sprint aka MW & BO6.

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Ser ut som Hell Let Loose på toppslätskivling.

signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Ser ut som Hell Let Loose på toppslätskivling.

Fantastisk kommentar ändå

Medlem

Snuskburk, k-pist, ärtsoppa och långkalsonger jääh!

Medlem

Det ser ju ut som skit.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Det ser ju ut som skit.

Det är typ fem personer som jobbat på det, du behöver inte vara ett asshole. Med tanke på det så är det helt klart imponerande.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Det är typ fem personer som jobbat på det, du behöver inte vara ett asshole. Med tanke på det så är det helt klart imponerande.

Fem personer utvecklade också Valheim, som är ett otroligt mästerverk.

Jag köper inte vår moderna västerländska kultur där allting automatiskt måste prisas, annars blir man stämplad som en hatare. Toxisk positivitet har sänkt många AAA-studios redan. Man måste få ge ärlig feedback så att folk som är inne på fel spår får chansen att rannsaka sig och fatta välgrundade beslut.

Det här spelet är slöseri på allas tid. Dömt att misslyckas.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Fem personer utvecklade också Valheim, som är ett otroligt mästerverk.

Jag köper inte vår moderna västerländska kultur där allting automatiskt måste prisas, annars blir man stämplad som en hatare. Toxisk positivitet har sänkt många AAA-studios redan. Man måste få ge ärlig feedback så att folk som är inne på fel spår får chansen att rannsaka sig och fatta välgrundade beslut.

Det här spelet är slöseri på allas tid. Dömt att misslyckas.

Inget fel på feedback, även om den inte är positiv, men "Det ser ju ut som skit." och "Dömt är misslyckas" är knappast konstruktivt. Hur tänker du att de ska få "chansen att rannsaka sig och fatta välgrundade beslut" baserat på det?

Sen får man väl testa spelet lite också först. Det ser ju kul ut i alla fall

signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

Inget fel på feedback, även om den inte är positiv, men "Det ser ju ut som skit." och "Dömt är misslyckas" är knappast konstruktivt. Hur tänker du att de ska få "chansen att rannsaka sig och fatta välgrundade beslut" baserat på det?

Sen får man väl testa spelet lite också först. Det ser ju kul ut i alla fall

Det där är en annan myt, att all feedback ska vara "konstruktiv". Nej.

Okej, är du på ett jobb IRL och ska ge feedback till dina kollegor så gäller det oftast att vara konstruktiv då det är så många parametrar inblandade, inte minst sociala, men här är vi inte på ett jobb.

Den här utvecklaren behöver en stark signal att det bara är att lägga ner projektet. Det är dödfött.

Det är närmast omoraliskt att av snällism uppmuntra de här stackarna att slita med nåt som ingen kommer att spela.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Okej, är du på ett jobb IRL och ska ge feedback till dina kollegor så gäller det oftast att vara konstruktiv då det är så många parametrar inblandade, inte minst sociala, men här är vi inte på ett jobb.

Den här utvecklaren behöver en stark signal att det bara är att lägga ner projektet. Det är dödfött.

Det är närmast omoraliskt att av snällism uppmuntra de här stackarna att slita med nåt som ingen kommer att spela.

Men men, det finnas ju älgar..

Ett krigsspel jag faktiskt hade velat se istället är kalla kriget 1980-1990. Asymmetriskt PvE hoard mode, semi-realistiskt. Spelat som svenskar såklart. Utföra eldöverfall på en numerärt överlägsen Soviet. Klart bakåt. 🔥

signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jisses nån är lite surmulen mitt i allt julfirande.

Alltså jag har inte kört spelet och gissar på att du inte heller har det. Men av att dömma från trailern så ser jag inget som är så katastofalt som du vill få det till.

Har sett betydligt mer påkostade spel som sett sämre ut och mindre orginella ut.

1
Skriv svar