Läsarnas årets spel – dags att rösta!
Var ganska lite att välja på, Space Marine 2 och Helldivers 2 har jag skippat då ingen annan jag känner velat spela dem. Så det fick bli V Rising som är ett av få nya på den listan jag lirat och skaffat 100h (exakt faktiskt) i och spelat igenom med en kompis. Känns uddlöst som spelår dock förutom nämnda och Stalker 2 kanske.
>>> 5800x - 6650 XT (i väntan på 8800 XT) @ 1440p, 32GB 3600mhz, 2 TB M.2, 1TB SSD <<<
Dragon Age: The Veilguard. Inte för att det är superfantastiskt, men det släpptes helt enkelt inte mycket värt att spela i år så det vann på walk over.
Håller med om jäkligt svagt år, inga spelupplevelser som sticker ut på något sätt eller som jag kommer minnas
Det märks verkligen vilka som inte spelar indie-spel.
Det här spelåret har varit förträffligt såvida man inte bara vill spela 200-miljoners-jippon.
Självklart fick det bli UFO 50 för min del.
Det märks verkligen vilka som inte spelar indie-spel.
Det här spelåret har varit förträffligt såvida man inte bara vill spela 200-miljoners-jippon.
Självklart fick det bli UFO 50 för min del.
Hahah helt rätt slutsats om mig, indie är en djungel jag inte utforskat ännu. Utöver de få som fått större exponering då
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || ROG 34" 21:9 1440p
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Oh milde Jesus.
Jag hade bara spelat ett enda spel på hela listan!
Och eftersom min favorit för i år (Nier - Replicant v1.22) inte direkt kom ut 2024.... så får Songs of Conquest min röst
SoC är ett bra spel btw! Lätt 4 av 5 i betyg. Gillar ni Heroes of Might and Magic kommer ni nästan garanterat gilla det SoC.
Men nu har jag betat av allt på föregående konsollgeneration så har precis skaffat ett PS5. Kanske 2025 innehåller mer än ett nytt spel för mig
Svårt år med många bra spel. Metaphor: ReFantazio lämnade dock störst avtryck och är en värdig vinnare till flera priser på Game Awards (Best RPG, Best Narrative, Best Art Direction) men även där borde det ha varit Game of the Year.
Skapades av skaparen och teamet bakom Persona 5 som ville göra något nytt. Och något nytt blev det allt men ändå med gameplay loops som känns bekanta samtidigt som de är nyskapande och levereras med ett högre tempo. Storyn och karaktärerna slår an till många viktiga frågor som vi tampas med i världen idag, Paketerat i ett nytt och unikt världsbygge. Bör upplevas av alla som har någon form av intresse för bra storytelling eller för RPGs.
Årets överraskning för mig och mitt val av årets spel.
Svårt år med många bra spel. Metaphor: ReFantazio lämnade dock störst avtryck och är en värdig vinnare till flera priser på Game Awards (Best RPG, Best Narrative, Best Art Direction) men även där borde det ha varit Game of the Year.
Skapades av skaparen och teamet bakom Persona 5 som ville göra något nytt. Och något nytt blev det allt men ändå med gameplay loops som känns bekanta samtidigt som de är nyskapande och levereras med ett högre tempo. Storyn och karaktärerna slår an till många viktiga frågor som vi tampas med i världen idag, Paketerat i ett nytt och unikt världsbygge. Bör upplevas av alla som har någon form av intresse för bra storytelling eller för RPGs.
Årets överraskning för mig och mitt val av årets spel.
Håller med dig om att det är ett hiskeligt strålande RPG. Har inte velat rösta på det då jag inte spelat ut det än. Kanske får bli mitt julprojekt.
Oj, tittar på listan och inser att jag inte spelat något av det som finns med. Jag hade helt enkelt bättre spel från andra år kvar i min backlog att spela istället. Är det bara jag eller var det ett relativt svagt spelår i år?
Smaken är som baken! Allting är ju väldigt subjektivt. Jag tyckte året var grymt. Jag fick uppföljare till 2 utav min favorit spel/serier. "Dragons Dogma 2" och "WH40K Space Marine 2". Resten var helt okej med en del som jag undrar varför dom änns finns med på listan... Astrobot really, jag är inte en platformer fantast...