Releasehästryttare

@Dystopi Vad tyckte du om den animerade filmen?

Medlem
Skrivet av Devan:

@Dystopi Vad tyckte du om den animerade filmen?

Har inte hunnit se den än, men förhoppningsvis blir det av nu till helgen!

Medlem

Lyssnar på Lord of the Rings Lorecast ibland på Spotify, för jag orkar verkligen inte läsa alla böcker. Tog mig igenom Hobbit i yngre dar, men Tolkiens skrivarstil är alldeles för detaljerad och speciell för mig.
Har precis tagit mig igenom Silmarillion delen i podcast-form.

Medlem

Sagan om ringen. Jag gillar filmerna, den senaste kom för 21 år sen. Varför måste man spela dom också? Lika dumt som nu med Indianen Jöns-spelet.
Det är roligare med nåt nytt. Men alla tycker inte det. Stor del av den moderna publiken vill se gammalt i ny skrud. Blir bättre då.
Blooper Team är studion som levererar. En remake på nåt av de gamla Sagan om ringen-spelen vore nåt, så att det blir på riktigt.

Medlem

LOTR är riktigt bra.

Dags att kasta sten i gladhus. Jag gillar faktiskt filmerna över böckerna - ve och fasa! Böckerna är väldigt långdragna med sina miljöbeskrivningar, poesi och så.

Sen har jag bara läst den svenska översättningen som tydligen inte ska va någon bra alls.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

LOTR är riktigt bra.

Dags att kasta sten i gladhus. Jag gillar faktiskt filmerna över böckerna - ve och fasa! Böckerna är väldigt långdragna med sina miljöbeskrivningar, poesi och så.

Sen har jag bara läst den svenska översättningen som tydligen inte ska va någon bra alls.

En bild säger mer än tusen ord, och jag tycker filmerna hade många fantastiska bilder.

Långdraget är bra, enligt den moderna publiken. Jag tycker de kunde kapat några timmar i Red Dead 2 t ex. I Silent Hill 2-remaken så blev det mer valuta för pengarna då spelet är längre än originalet. En Sagan om ringen-remake av Blooper Team kommer bli mer långdraget, men det balanserar de upp med övertända fiender.

Avstängd
Skrivet av Hanzo:

LOTR är riktigt bra.

Jag har inte tillräckligt med ro för att läsa fiktion längre men jag är rätt övertygad om att Sagan om Ringen-böckerna förstördes för mig för att de i min närhet bara fanns tillgängliga på svenska när jag var ung.
Och jag tänkte inte på att försöka läsa dem på engelska.

För har sedan i vuxen ålder läst delar av dem och tänkt att detta är så mycket bättre än det jag försökte läsa då.

Denna sång gillar jag t.ex. av Bilbo:

I sit beside the fire and think
of all that I have seen
of meadow-flowers and butterflies
in summers that have been;

Of yellow leaves and gossamer
in autumns that there were,
with morning mist and silver sun
and wind upon my hair.

of how the world will be
when winter comes without a spring
that I shall ever see.

For still there are so many things
that I have never seen:
in every wood in every spring
there is a different green.

of people long ago
and people who will see a world
that I shall never know.

But all the while I sit and think
of times there were before,
I listen for returning feet
and voices at the door.

En vacker dag ska jag läsa dem.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Sagan om ringen. Jag gillar filmerna, den senaste kom för 21 år sen. Varför måste man spela dom också? Lika dumt som nu med Indianen Jöns-spelet.
Det är roligare med nåt nytt. Men alla tycker inte det. Stor del av den moderna publiken vill se gammalt i ny skrud. Blir bättre då.
Blooper Team är studion som levererar. En remake på nåt av de gamla Sagan om ringen-spelen vore nåt, så att det blir på riktigt.

Jag vill spela dem eftersom det är en värld jag älskar djupt och en möjlighet att kombinera min passion för böckerna/filmerna med ett interaktivt medium. Sagan om ringen har alltid fascinerat mig med sin rika historia, sina detaljerade berättelser och karaktärer. Att få möjligheten att fördjupa mig ännu mer i denna värld, att få utforska olika aspekter och känna mig som en del av den är otroligt givande för mig och ett sätt att knyta an till något jag älskar. Någon annan förklaring har jag nog inte 😁

Medlem
Skrivet av Dystopi:

Jag vill spela dem eftersom det är en värld jag älskar djupt och en möjlighet att kombinera min passion för böckerna/filmerna med ett interaktivt medium. Sagan om ringen har alltid fascinerat mig med sin rika historia, sina detaljerade berättelser och karaktärer. Att få möjligheten att fördjupa mig ännu mer i denna värld, att få utforska olika aspekter och känna mig som en del av den är otroligt givande för mig och ett sätt att knyta an till något jag älskar. Någon annan förklaring har jag nog inte 😁

Jag älskar Blade Runner och det vore coolt att utforska mer av den världen. Men sen känner jag att det räcker med filmen. Speciellt om nån ska låtsas vara Harrison Ford. Kan lätt bli för mycket så att mystiken försvinner. Fick en hel del Blade Runner vibbar i Cyberpunk, och där är det ett plus att de gjorde nåt nytt som man inte sett förut. Men gillar man att fördjupa sig mer i spelvärldar som existerar parallellt med filmer man sett, då är det ju bara positivt.

123
Skriv svar