Starfield-datortävlingen avgjord – vi har en vinnare!

Medlem
Skrivet av zevile:

Jag körde också den varianten. Vi kanske slog ut varandra? Tamriel fast i framtiden hade varit fräckt, speciellt om Bethesda inte hintar om något.

Ja eller hur det vore nått! 😄

Medlem
Skrivet av wredee:

Tack så mycket!
Det blev ingen dålig julklapp, får väl se till söka mig till en planet som passar beskrivningen bäst och njuta av grafiken under julledigheten.
Läser nyheter här nästan varje dag, men detta blir mitt första inlägg Har varit mera aktiv på Sweclockers under åren.

Håller på att inreda spelrummet och detta mästerverk kommer passa perfekt.
Gamla speldatorn som fortfarande är okej får pensioneras till simrigen eller skänkas till någon bättre behövande.

Härligt, stort grattis, vilken julklapp!

Medlem

Ger det vinnande planetbidraget 3/5 i betyg och tänker inte vara en god förlorare och säga grattis...

OK grattis då 😁

Medlem

Grattis! Mitt bidrag:

"Min drömplanet är en fascinerande fusion av den isiga kylan från planeten "Mann" i Interstellar och den magiska skönheten i Avatars "Pandora". Vid en första anblick ser planeten ogästvänlig och livlös ut, med en frusen atmosfär och ett tjockt istäcke som täcker hela ytan. Men under detta kalla skal döljer sig en värld av hisnande skönhet — frodiga, smaragdgröna skogar, kristallklara sjöar och kritvita stränder badade i ett mjukt, eteriskt ljus.

Planeten kretsar runt två solar, vars strålar sipprar igenom istäcket och skapar ett färgsprakande skådespel av ljus och skuggor på marken. Detta gör planeten till en visuell upplevelse utöver det vanliga, en magnet för äventyrare och upptäckare. Under ytan ligger ruiner och lämningar av en uråldrig civilisation, vars mysterier bjuder in spelare till utforskning och gåtlösning. Denna planet är inte bara en plats att besöka – det är ett äventyr att minnas."

Medlem
Medlem

Lägger mitt bidrag också här.

Nyx'Vern är en planet i utkanten av en neutronstjärnas gravitationella sfär, där himlen lyser svagt i blått och lila dygnet runt. Landskapet består av kristalliserade berg av fruset metan, turkosa sjöar, och ständigt skiftande isdynor. Här lever Aurixia, självlysande flygande varelser som liknar svävande maneter och kommunicerar med pulserande ljussignaler.

Atmosfären är mättad med reflekterande partiklar som skapar ständiga auror, men magnetiska stormar gör navigation svår. Under isen finns Kryosphor, en mineral med potential som oändlig energikälla, men utvinning frigör giftig metangas. Aurixia tros vara resterna av en teknologiskt avancerad civilisation.

Medlem

Min dröm vore ju en chatGPT-liknande prompt, där man skriver in vilken typ av planet man vill besöka, sen "hittar" skeppets dator en sån planet och tar en dit. Jag menar om det ändå ska vara procedurellt genererat så vore det ju coolt att kunna påverka det själv litegrann. Men det var visst inte en nog bra idé.

Medlem

Grattis @wredee!

Var ganska nöjd med mitt lite poetiska bidrag, svarade väl fel på någon annan fråga...

En vacker, färgsprakande jord-lik planet,
precis som vår Tellus både kall och het.
Att där resa runt både till fots och med skepp
upptäcka växter och djur, om planeten få grepp.
En stunds vila från allt i vår egen värld,
som sorgligt nog känns ganska tärd.

/Henke

Dödgrävaren

Själv körde jag på "Som Neon, fast mer." Typ.

Grattis till vinnaren!

Medlem

Bara att gratulera att den beskrivningen/planeten föll domarna i smaken.
Riktigt cool/speciell dator!

Medlem

Måste ju varit RNG som bestämde vinnare och inte beskrivningen av Drömplaneten, den saken är ju säker.

12
Skriv svar