UFO och Aliens, finns dom? :O

Medlem

Avståndet i rymden sätter begränsningar.

Om vi kunde resa nära ljusets hastighet till den närmsta galaxen Andromedia 2.537 ljusår bort så hade det för oss bara känts som en minut. Men när vi återvänder nästa minut till jorden så har den faktiska tiden tagit ca 5 miljoner år.

Den närmsta stjärnan förutom solen ligger 4,24 ljusår bort. Det innebär en resa i ljusets hastighet i 4,24 år. Vart ligger närmsta civilisation från jorden? Och hur snabbt kan en en äkta avancerad rymdmotor arbeta? Knappast att de når ljusets hastighet.

Sen ska ljuset från jorden nå denna civilisation långt bort så att dom kan iakta oss och besluta sig för att resa hit. När dom väl är här kanske vi inte längre existerar.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Avståndet i rymden sätter begränsningar.

Om vi kunde resa nära ljusets hastighet till den närmsta galaxen Andromedia 2.537 ljusår bort så hade det för oss bara känts som en minut. Men när vi återvänder nästa minut till jorden så har den faktiska tiden tagit ca 5 miljoner år.

Den närmsta stjärnan förutom solen ligger 4,24 ljusår bort. Det innebär en resa i ljusets hastighet i 4,24 år. Vart ligger närmsta civilisation från jorden? Och hur snabbt kan en en äkta avancerad rymdmotor arbeta? Knappast att de når ljusets hastighet.

Sen ska ljuset från jorden nå denna civilisation långt bort så att dom kan iakta oss och besluta sig för att resa hit. När dom väl är här kanske vi inte längre existerar.

Det är inte omöjligt. Kanske svårt att resa till Andromedagalaxen men de närmaste stjärnorna kommer vi säkerligen kontakta i någon form. Vi behöver bara lära oss av äldre generationer, att bygga något för framtiden. Skicka en sond som framtida människor får ta informationen från.

Det kanske tar 100 år att nå våra grannar men våra barn och barnbarn kommer att få ta del av ovärderlig information. Kanske att vi inte är ensamma.

Skrivet av Freakon:

Ni borde gå på dejt. 😅

Hade jag bara varit singel så hade det blivit en interessant date skulle jag tro hahahaha

Medlem

Nu tycker jag ni skall hålla god ton.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Funkar C#5?

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

https://www.facebook.com/reel/604082445375574

Skeptiker kommer bli sura för att detta är en Reel video. Buhu.
Vi är inte ensamma.

Medlem
Skrivet av JokerM6:

https://www.facebook.com/reel/604082445375574

Skeptiker kommer bli sura för att detta är en Reel video. Buhu.
Vi är inte ensamma.

Vem är Reel?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

We shall overcome.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Vem är Reel?

Chock att du skall trolla!

Medlem
Skrivet av GustavA:

Vem är Reel?

Medlem
Skrivet av JokerM6:

<Uppladdad bildlänk>

Jaha. Det var faktiskt inget troll. Har inte använt FB på över 10 år. Men var gäller trovärdighet så är det inte någon skillnad var filmerna sänds ut. Det är alltid endast källan som är viktig för att bedöma trovärdigheten.
Du kan varken förutsätta eller förneka att det finns liv därute baserat på det lilla vi har upptäckt som de gör i videon. Man kan absolut inte gå på magkänsla över något man inte förstår.
Ett glas havsvatten lär förresten sprudla av liv bara så du vet.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Orolig blir man av hur stolt och öppen du är över att vara en så hjärntvättad nyttig drönare.

Grabben du är helt väck, bara ledsen för din skull.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Det skrevs det visst om. Det var ganska tidigt under pandemin det spekulerades i om det kom från ett lab i Kina. Vet inte om man kom fram till något. Troligtvis lär vi aldrig få veta det, en sådan olycka är nog inget man är stolt över.
Aftonbladet var bara ett exempel, läser du nyheter från 3-4 olika nyhetskanaler per vecka så får du en ganska bra bild. Det finns undantag såklart men bland de stora tidningarna så är det i regel ledarsidorna som har en politisk färg.
Det största problemet jag har med journalister är att de sällan ställer några politiker mot väggen. Aldrig några följdfrågor, inget gräv. Oftast nöjer de sig med ett svar, vilket som helst. Jag tror helt ärligt att många av dem inte ens hör svaret före de kommer upp på kontoret igen och lyssnar på ”bandet”.

Ja, Miraklet i Sandviken var en väl underbyggd artikel av kunniga undersökande journalister..du har helt rätt i det sista du skriver dock. Det är ett stort problem när de som ska granska makten inte gör det.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Det är inte omöjligt. Kanske svårt att resa till Andromedagalaxen men de närmaste stjärnorna kommer vi säkerligen kontakta i någon form. Vi behöver bara lära oss av äldre generationer, att bygga något för framtiden. Skicka en sond som framtida människor får ta informationen från.

Det kanske tar 100 år att nå våra grannar men våra barn och barnbarn kommer att få ta del av ovärderlig information. Kanske att vi inte är ensamma.

Tror att det mest intressanta man kan göra i nuläget är att analysera exoplaneters atmosfär med James Webb.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Ett glas havsvatten lär förresten sprudla av liv bara så du vet.

Ja det gör det. Nu var frågan dock om det fanns fisk i det vattnet.
Att du ständigt misslyckas i alla olika trådar är fan helt sanslöst haha

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Ja det gör det. Nu var frågan dock om det fanns fisk i det vattnet.
Att du ständigt misslyckas i alla olika trådar är fan helt sanslöst haha

Misslyckas? Med vad? Ja vattenglaset kanske var lite kasst men jag menade det jag skrev innan. Att bara för att vi endast har undersökt en liten del av universum så kan vi inte förutsätta att det finns liv därute. Det kallas magkänsla och att skapa sig en egen sanning. Den bygger på vad vi vet om livet på vår planet. Planet, i singular. Vi måste hitta liv på minst en till himlakropp före vi kan göra en prognos för hur vanligt det är. Hoppas kan vi alltid göra och vi bör såklart aldrig sluta att leta.

Medlem
Skrivet av Lecarde:

Ja, Miraklet i Sandviken var en väl underbyggd artikel av kunniga undersökande journalister..du har helt rätt i det sista du skriver dock. Det är ett stort problem när de som ska granska makten inte gör det.

Skrivet av Lecarde:

Tror att det mest intressanta man kan göra i nuläget är att analysera exoplaneters atmosfär med James Webb.

Miraklet i sandviken har jag inte hört. Vad var det?

Ja vi kommer nog få se många häftiga upptäckter från det teleskopet. Väntar spänt på rubrikerna när de har hittat en planet med vattenånga, syre och koldioxid. Det vore nog århundradets upptäckt.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Misslyckas? Med vad? Ja vattenglaset kanske var lite kasst men jag menade det jag skrev innan. Att bara för att vi endast har undersökt en liten del av universum så kan vi inte förutsätta att det finns liv därute.

Klippet handlar om våran endast om våran galax. Alltså du är fan expert på att vrida och vända information

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Klippet handlar om våran endast om våran galax. Alltså du är fan expert på att vrida och vända information

Jag tror inte riktigt vi är på samma våglängd här.
Varför så aggressiv? Har jag sagt något felaktigt? Förutom att missa att notera att de pratade om vintergatan.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Jag tror inte riktigt vi är på samma våglängd här.
Varför så aggressiv? Har jag sagt något felaktigt? Förutom att missa att notera att de pratade om vintergatan.

Kasta inte pärlor till svin, det är bara slöseri med pärlor.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent

Hör ni, nu tar vi och höjer nivån lite. Skippa personangreppen och den otrevliga tonen.

Medlem

Ja, att man skall behöva skämmas. Tänk när grabbarna från rymden kommer, skall det behöva vara så här då? Tänk på hur ni för er.

signatur

Releasehästryttare
Skrivet av Hipshot:

Ja, att man skall behöva skämmas. Tänk när grabbarna från rymden kommer, skall det behöva vara så här då? Tänk på hur ni för er.

Medlem

Eller =(

signatur

Skrivet av Jonny Myrén:

Hör ni, nu tar vi och höjer nivån lite. Skippa personangreppen och den otrevliga tonen.

Personangrepp kan vi väl pröva att hålla oss undan, så jag ber om ursäkt för dom gånger jag har sjunkit till nivån till vissa andra och använt svordomar och annat som kanske inte nödvändigtvis alltid hör hemma i ett forum.

Det blir dock svårt att hålla en trevlig ton i en sån här tråd. Bara rätt efter du kommenterar så ramlar ju diverse "roliga" memes och klipp in. Det är ju klart att det blir svårt att inte ta det personligt när det är ganska så självklart att dessa blir postade för att göra narr av ämnet och dem de inte håller med. Det kommer liksom till ett stop tillslut då jag känner att ja.. det blir som att prata med trotsiga ungar (med brist på bättre ord).

Att hålla en dialog är ingen konst, utan ganska enkelt. Det är egentligen bara att följa principen att vi har två öron och en mun av en orsak. Detta kan enkelt konverteras till "internetspråk". Dvs. Om någon inte håller med om ett uttalande, läs hela kommentaren ink. eventuella länkar som blivit postade. Reflektera över innehållet och kom med ett svar som är relevant. En meme/video som är för att göra någon till åtlöje blir för dumt. Som jag nämnt tidigare så tvivlar jag starkt på att de som varit inom här hade vågat att skratta högt i mitt ansikte om denna dialog hade föregått ansikte till ansikte.. Det man inte vågar göra i verkliga livet eller det man kanske till och med inte vill göra i verkliga livet, hör inte hemma på internet.

Det är klart att när det handlar om ett fringe-tema som UFO/Aliens så blir det ju gärna två olika "camps" när en "camp" egt. bara är upptagen att ha kul på andras vägnar så blir en sån som jag ibland lite påverkad. Inte pga. temat men att jag rätt och slätt tycker det blir fel att ha kul på andras bekostnad

Medlem

Jag kan ta lite roliga klipp och memes, tycker det är kul bara. Har full förståelse för att folk är skeptiska med, har själv varit på den sidan. Tror de har rätt i många fall.

Men det går ju att hålla på med ovanstående och bete sig som folk samtidigt

Medlem

Det finns vissa händelser som har utspelat sig som väcker ens intresse när det kommer till UFO'n/Aliens, Sven Hjalmarsson's är ett sådant exempel, ett annat är skolan i Zimbabwe 1994, sedan finns det Tic-Tac incidenten 2004, men tyvärr följer det aldrig med några direkta bevis på vad folk har upplevt eller har sett, och utomjordingarna verkar inte vilja direkt visa sig. Oumuamua är en annan intressant händelse som får astronomerna något att fundera över.

Vad tycker ni själva om dessa incidenter?

Sven Hjalmarsson.

Zimbabwe UFO.

Tic-Tac UFO

Oumuamua

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Anledningen till att jag undviker tråden, trots att det är ett ämne av stort intresse för mig. Varför ska man bli sur för?

Medlem
Skrivet av nils45:

Det finns vissa händelser som har utspelat sig som väcker ens intresse när det kommer till UFO'n/Aliens, Sven Hjalmarsson's är ett sådant exempel, ett annat är skolan i Zimbabwe 1994, sedan finns det Tic-Tac incidenten 2004, men tyvärr följer det aldrig med några direkta bevis på vad folk har upplevt eller har sett, och utomjordingarna verkar inte vilja direkt visa sig. Oumuamua är en annan intressant händelse som får astronomerna något att fundera över.

Vad tycker ni själva om dessa incidenter?

Sven Hjalmarsson.
https://www.youtube.com/watch?v=X-70pyp_KPo

Två väldigt intressanta fall i det klippet. Första jag tänker på gällande den första är nån slags högteknologisk sond. Inget som jag tror kan ha skapats på Jorden.
Andra exemplet undrar jag om det kan ha varit någon slags långdistansvapen som provskjutits. Men då känns det som en väldigt olycklig bana; var det till exempel Sovjet borde de ha provskjutit någon annanstans för att inte oavsikligt skapa någon konflikt.

Skriv svar