Rätt saftiga systemkrav för Indiana Jones and the Great Circle
När Bethesda är inblandade så ser spelen 15 år gamla ut, i mitt tycke. Och jag har aldrig lirat ett Bethesda spel där jag gillar spelkänslan. De har alla känts klumpiga och tröga, samt varit väldigt buggiga.
*Doomguy has entered the chat*
Det är inte att gnälla för gnällandes skull. Spelet ser väldigt stelt och dött ut; animationer, texturer (väggar, vatten), mesh. Jag ser ingen passion ifrån utvecklarna, det är livlöst. Och att vi nu ser att det är så höga systemkrav så är det också dåligt optimerat.
Det är en trend inom modern spelutveckling. "Folk har så bra hårdvara nu för tiden så vi behöver inte optimera längre" är något man hör från programmerare och spelutvecklare. Allt för att öka företagens vinstmarginal. Många äldre spel såg bättre ut, var stabilare och krävde lägre hårdvara. Zenimax spel ser väldigt utdaterade ut. Det är fullt befogat att klaga på
Spelet ser hur bra som helst ut. Du är antagligen bara sur för du inte har en xbox att spela på.
Fakta?
Det är fakta för mig att jag hittills inte har gillat ett enda spel där Bethesda har varit, på ett eller annat sätt, involverade.
Jag har rätt att tycka som jag vill utan att bli påhoppad.
Om det är fakta att du inte gillar ett enda spel de varit inblandade i, varför i hela fridens namn sitter du här och bryr dig om ett spel du vet att du antagligen inte kommer gilla? Vad är poängen? Du sprider en massa negativt nonsens och sen spelar offer och säga att du blir "påhoppad" för att folk tröttnat på ditt gnäll.
Du är problemet kompis, du behöver inte skriva negativa saker på varenda artikel som rör detta spelet (som du dessutom vet själv att du inte kommer gilla).
Herregud..
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Spelet ser hur bra som helst ut. Du är antagligen bara sur för du inte har en xbox att spela på.
Om det är fakta att du inte gillar ett enda spel de varit inblandade i, varför i hela fridens namn sitter du här och bryr dig om ett spel du vet att du antagligen inte kommer gilla? Vad är poängen? Du sprider en massa negativt nonsens och sen spelar offer och säga att du blir "påhoppad" för att folk tröttnat på ditt gnäll.
Du är problemet kompis, du behöver inte skriva negativa saker på varenda artikel som rör detta spelet (som du dessutom vet själv att du inte kommer gilla).
Herregud..
Jag har en gaming pc, så jag kan spela om jag vill. Men jag tycker inte om Zenimax spel, de är livlösa.
Herregud..
"Om det är fakta att du inte gillar ett enda spel de varit inblandade i, varför i hela fridens namn sitter du här och bryr dig om ett spel du vet att du antagligen inte kommer gilla? Vad är poängen?"
- Därför att det är min fulla rättighet. Att dela sina synpunkter är vad "poängen" med forum och kommentarsfält handlar om.
"Du sprider en massa negativt nonsens och sen spelar offer och säga att du blir "påhoppad" för att folk tröttnat på ditt gnäll."
- Negativt nonsens för dig kanske? Jag "spelar" ingenting. Jag känner mig påhoppad när någon "säger" att jag är gnällig och bitter. "Folk"? Anser du dig vara "folk"? Att du representerar folket? Vad folket står för och vad folket tycker?
"Du är problemet kompis"
- Vi är inte kompisar du och jag.
"du behöver inte skriva negativa saker på varenda artikel som rör detta spelet (som du dessutom vet själv att du inte kommer gilla).
- "varenda artikel"? Denna artikeln gällande detta spelet är den första som jag kommenterar. Jag vet inte om jag kommer att gilla detta spelet därför att jag har inte testat det.
Misstänker att det är ID tech 7 dom använder(?) så det känns som problemet är otroligt dåligt optimerat.
Det använder samma motor som Doom Ethernal så det är säkert massa ny tech i enginen som dom inte har full kunskap om hur dom ska tackla.
Men jag älskade New order, old blood och The New Colossus så jag är hypad på detta.
När Bethesda är inblandade så ser spelen 15 år gamla ut, i mitt tycke. Och jag har aldrig lirat ett Bethesda spel där jag gillar spelkänslan. De har alla känts klumpiga och tröga, samt varit väldigt buggiga.
Klumpigt och trögt? Spela Wolfenstein: The New Order på pc och kom tillbaka sen tack.
Jag har en gaming pc, så jag kan spela om jag vill. Men jag tycker inte om Zenimax spel, de är livlösa.
Det är ett svenskt företag som gjort spelet och de heter inte Zenimax.
Och vad innebär ett livlöst spel? Ge mig ett exempel på ett spel som är tvärtom det du beskriver som livlöst?
Klumpigt och trögt? Spela Wolfenstein: The New Order på pc och kom tillbaka sen tack.
Jag upplevde även det som trögt, på PC. Varsågod.
Även Dishonored, Doom och Prey? Ändå hyfsat snygga spel, även idag, som har ganska olika spelkänsla? Tycker jag i alla fall
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Även Dishonored, Doom och Prey? Ändå hyfsat snygga spel, även idag, som har ganska olika spelkänsla? Tycker jag i alla fall
Dishonered upplevde jag som så och Prey har jag inte testat. Doom ser jag som ID Software.
Det där känns ju bara dåligt optimerat.
Machinegames är duktiga när det kommer till att använda id Tech-motorer, så jag tvivlar starkt på att det är fråga om ett optimeringsproblem. Ray tracing är krävande, speciellt när det är path tracing.
Herregud..
Varför tar du så illa upp? Har du förhandsbokat spelet och därför går in i försvarsställning när någon kommer med kritik och åsikter om ett spel som ser mediokert ut?
Brutala krav... men det kan nog bli riktigt bra med lite fsr3 eller dlss!
Tråkig stämning i tråden. Anledningen att detta forum är så bra är ju för att folket här alltsom oftast är trevliga mot varandra.
Om man ser nån kommentar som man inte gillar kan man ju antingen inte svara på den eller iallafall svara på ett trevligt sätt.
To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!
Varför tar du så illa upp? Har du förhandsbokat spelet och därför går in i försvarsställning när någon kommer med kritik och åsikter om ett spel som ser mediokert ut?
Jag har xbox, jag behöver inte förhandsboka 🤭
Men bra försök att försöka försvara menlöst negativt dravel 👍
Jag har xbox, jag behöver inte förhandsboka 🤭
Men bra försök att försöka försvara menlöst negativt dravel 👍
Grattis att du äger en helt vanlig konsol!
Jag försvarar inget, jag undrar varför du blir så uppjagad av andras åsikter som skiljer sig från dina egna.
Grattis att du äger en helt vanlig konsol!
Jag försvarar inget, jag undrar varför du blir så uppjagad av andras åsikter som skiljer sig från dina egna.
Vad är en ovanlig konsol?
Vad är en ovanlig konsol?
Allt är inte guld som glimmar, vilket även gäller för spel som har en Xbox-stämpel. Åsikter och kritik är viktigt, kom ihåg det.
Vi lämnar diskussionen där då du inte ger ett svar på min fråga och går utanför trådens ämne.
Vi lämnar diskussionen där då du inte ger ett svar på min fråga och går utanför trådens ämne.
Det gör vi.
Försök tänka lite mer positivt och lägg inte energi på att sprida negativa tankar för andras skull men framförallt för din egen 💙
Lossless Scaling funkar riktigt bra i flera spel, kanske även i detta. För de som inte har dator nog att spela det här.
https://store.steampowered.com/app/993090/Lossless_Scaling/
Dishonered upplevde jag som så och Prey har jag inte testat. Doom ser jag som ID Software.
Prey är mycket tightare i rörelse o skjutning och mer som Bioshock än nått Bethesda släppt innan. Så det rekommenderar jag starkt!
Fins på eneba för 12 kr så det är inte mycket pengar direkt.
To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!