PS5 vs Xbox: en segrare och en förlorare med groove
Xbox vs playstation
Ungefär lika intressant som nå division 4 lag möter varandra i fotboll där publiken är närmast annhöriga. Plus dom som vill passa på köpa en krov i korvkiosken.
Det där är ju en lika sorglig inställning det, egentligen. 😆I grunden samma gruppmentalitet som andra fanboys bara en annan bit plast. 🥳😃
Alla förstår ju att en dator är kraftfullast, och att konsolerna inte har en suck när det gäller beräkningskapacitet och ren styrka, men det är väl ändå att missa poängen med varför vi i grunden väljer att spela spel. 😊
Det där är ju en lika sorglig inställning det, egentligen. 😆I grunden samma gruppmentalitet som andra fanboys bara en annan bit plast. 🥳😃
Alla förstår ju att en dator är kraftfullast, och att konsolerna inte har en suck när det gäller beräkningskapacitet och ren styrka, men det är väl ändå att missa poängen med varför vi i grunden väljer att spela spel. 😊
Ja det var väll det jag sa, lika intressant som en division 4 match.
Jag spelar väldigt sällan på min Xbox Series X men har tagit mig genom GTA5, Tunic, Tinykin, Dead Space 1-2-3 + Remake bara genom Xbox gamepass som jag inte har betalat för. Samlar microsoft rewards poäng då och då som kommer låsa upp ett till gamepass någon dag i framtiden.
Använder du Gamepass betalar du för alla dåliga spel vare sig du vill eller inte.
Gamepass går att köpa men även få gratis.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Ja det var väll det jag sa, lika intressant som en division 4 match.
Absolut. 😊Jag missförstod nog dig i så fall när du bifogade bilden med "pcmasterrace". Ironi och sarkasm vettu försvinner lätt i text! 😅
Att "tävla" om vilket system (konsol, pc, vr, cloud) som är "bäst" är lika intressant som att se färg torka. Eller en division 4 match, som du säger. 😊 Det viktiga är ju var man spela de intressanta spelen!
Och känner jag mig själv rätt kommer jag ändå sitta där med alla tre till slut även nästa gen…
Personligen kommer jag nog gå all in PC nästa generation, möjligen fortsätta med Nintendo då Switch 2 måste jag ha och de lär väl köra på Switch 2 i många år.
Microsoft är bäst för gamepass är bäst. Jag tycker det är skönt att slippa betala för dåliga spel.
Du och många promotar gamepass som att det vore något unikt för Xbox och att det inte fans något liknade på Playstation.
En samling dynga med några få guldkorn på båda systemen.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Tyvärr så är Xbox Series X stendöd på begagnatmarknaden, försökt sälja min nästan oanvända för 3500kr och intresset är noll, sänkte till 3000 och inget hände sänkte till 2500 och granens kompis nappade men vallade ur och köpte en ny ps5 slim istället för typ 1500kr extra.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Tyvärr så är Xbox Series X stendöd på begagnatmarknaden, försökt sälja min nästan oanvända för 3500kr och intresset är noll, sänkte till 3000 och inget hände sänkte till 2500 och granens kompis nappade men vallade ur och köpte en ny ps5 slim istället för typ 1500kr extra.
Gör om den till en emulatormaskin i stället.
Det är spelen som räknas. Vad som står på hårdvaran saknar egentligen betydelse. Ett bra spel är bra oavsett om det körs på Xbox, PlayStation eller Switch.
Last of us som exempel skulle vara lika bra på Xbox. Och likadant för Halo på PlayStation. Och båda nämnda på Switch 2.
Men skulle t.ex The Last of Us varit lika erkänt bra om det var Microsoft som stod bakom det? Jag tror nog inte det.
Men skulle t.ex The Last of Us varit lika erkänt bra om det var Microsoft som stod bakom det? Jag tror nog inte det.
Kan ju ändå vara Naughty dog som gör spelet. Men till olika konsoler, inte bara en. Nu var Last of us bara ett exempel. Menar att ett spel även om det har samma utvecklare, blir inte bättre av att släppas exklusivt till en specifik konsol. Möjligtvis sämre grafiskt om det är en svagare konsol. Du kommer ha lika roligt oavsett konsol du spelar på.
Kan ju ändå vara Naughty dog som gör spelet. Men till olika konsoler, inte bara en. Nu var Last of us bara ett exempel. Menar att ett spel även om det har samma utvecklare, blir inte bättre av att släppas exklusivt till en specifik konsol. Möjligtvis sämre grafiskt om det är en svagare konsol. Du kommer ha lika roligt oavsett konsol du spelar på.
Men storspelen kostar ju sjuka pengar och Sony har ju visat vilja, tålamod och engagemang ändå. Tror även hjälpen mellan Sonys Studios har bidragit en hel del.
Kör man en dator med xbox kontroll så kostar gamepass pc lite mindre än till xbox och nästan alla storspel nuförtiden kommer även till Windows, så det blev ps5, switch och pc.
Hade series x också, men efter 90% youtube tittande så sålde jag den. Jäkla nice maskin, men kändes meningslös när man har gaming pc, förutom Gears of war 2 och 3 förstås
To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!
Du och många promotar gamepass som att det vore något unikt för Xbox och att det inte fans något liknade på Playstation.
En samling dynga med några få guldkorn på båda systemen.
För mig så är det för att dom släpper vissa storspel dag 1 på gamepass, så att ett enda spel betalar gamepass för månader men jag håller med om att det mesta är rätt ointresanta, gammla spel som man kan köpa för ett fåtal kronor ändå
To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!