Lyxa till jobbveckan
Stannar bussen ett slag på tisdagar och fredagar för en fika på OK macken.
Ibland tar jag en omväg ut i skogen via ett naturreservat, så man får se annat än tråkiga riksvägen. Lite rädd dock för att få punka där ute, då skulle nog bossen ställa sig frågande till varför jag tagit konstig väg rakt ut i tomma intet...
Stannar bussen ett slag på tisdagar och fredagar för en fika på OK macken.
Ibland tar jag en omväg ut i skogen via ett naturreservat, så man får se annat än tråkiga riksvägen. Lite rädd dock för att få punka där ute, då skulle nog bossen ställa sig frågande till varför jag tagit konstig väg rakt ut i tomma intet...
Oooh rattar du linjebuss eller beställnings/skolbuss?
Halo kompis!
Oooh rattar du linjebuss eller beställnings/skolbuss?
Skolbuss
Har kört lite linjetrafik på skolloven, men det är ingen höjdare tycker jag.
Jag har en egen lite press för kaffe för att slippa det hemska kaffet i maskinerna på kontoret. Annars är det inte så mycket... Lyx för mig som småbarnsförälder är egentid, och någon sådan har jag i princip aldrig.
Det lyxigaste jag gjort under en jobbvecka var att säga upp mig och hånskratta när de började raliera om uppsägningstid. Gick där ifrån och bestämde mig att aldrig jobba igen.
Det var många år sedan nu och gissa vad? Jag klarar mig ändå och lever bra med fullt fokus på mina nära och mina intressen.
-:Observe the masses and do the opposite:-
Brukade kunna bli att köpa mat på restaurangen intill jobbet ibland trots att man hade matlåda med sig när kollegorna frågade, men numera undviker jag då priserna blivit för höga. Sparar minst 1000 kr i månaden på att inte handla mat ute. En del kollegor handlar mat varje gång de är inne på kontoret.
Annars kan det bli (om det räknas?) någon laxrulle från deli-disken på hemköp efter sista passet på fredagen för att sätta lite guldkant på tillvaron
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |