Lyxa till jobbveckan

Medlem

Dags för torsdagslyxen!

Jag hade fixat kallt vatten tills jag tittade i kylen och insåg att jag köpt ett styck Äpple-MER 😁
Varför hittar jag dessa bara på Coop och inte i andra butiker??

signatur

Halo kompis!

Medlem

Stannar bussen ett slag på tisdagar och fredagar för en fika på OK macken.
Ibland tar jag en omväg ut i skogen via ett naturreservat, så man får se annat än tråkiga riksvägen. Lite rädd dock för att få punka där ute, då skulle nog bossen ställa sig frågande till varför jag tagit konstig väg rakt ut i tomma intet...

Medlem
Skrivet av Majoren:

Stannar bussen ett slag på tisdagar och fredagar för en fika på OK macken.
Ibland tar jag en omväg ut i skogen via ett naturreservat, så man får se annat än tråkiga riksvägen. Lite rädd dock för att få punka där ute, då skulle nog bossen ställa sig frågande till varför jag tagit konstig väg rakt ut i tomma intet...

Oooh rattar du linjebuss eller beställnings/skolbuss?

signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Oooh rattar du linjebuss eller beställnings/skolbuss?

Skolbuss
Har kört lite linjetrafik på skolloven, men det är ingen höjdare tycker jag.

Medlem

En kall öl och nåt bra spel efter man nattat barnen? Alternativt ett co-op där fler öl får drickas och du slipper nattning om nattningen (i vissa fall får man förhandla för att få igenom)

It's not a lake, it's an ocean

Jag har en egen lite press för kaffe för att slippa det hemska kaffet i maskinerna på kontoret. Annars är det inte så mycket... Lyx för mig som småbarnsförälder är egentid, och någon sådan har jag i princip aldrig.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Det lyxigaste jag gjort under en jobbvecka var att säga upp mig och hånskratta när de började raliera om uppsägningstid. Gick där ifrån och bestämde mig att aldrig jobba igen.
Det var många år sedan nu och gissa vad? Jag klarar mig ändå och lever bra med fullt fokus på mina nära och mina intressen.

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem

Brukade kunna bli att köpa mat på restaurangen intill jobbet ibland trots att man hade matlåda med sig när kollegorna frågade, men numera undviker jag då priserna blivit för höga. Sparar minst 1000 kr i månaden på att inte handla mat ute. En del kollegor handlar mat varje gång de är inne på kontoret.

Annars kan det bli (om det räknas?) någon laxrulle från deli-disken på hemköp efter sista passet på fredagen för att sätta lite guldkant på tillvaron

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Om jag jobbar hemifrån kan jag lyxa till det genom att gå ner till ett bageri i närheten och plocka på mig fikabröd på faktura till min arbetsgivare.

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Bulle och kaffe med påtår på morgonbåtens cafeteria.

Medlem

Det lyxigaste är väl att jag tar helg varje torsdag 11:15.
Sen en onsdag varje månad står arbetet för en liten AW ca 2h.
Underbart med långhelg!

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

12
Skriv svar