Farthest Frontiers early access-sorti försenas till nästa år
Det ser så sjukt mysigt ut. Inte testat det dock. Nån som kan ge lite input på om det är värt att köpa redan nu i EA?
För övrigt applåd för att utvecklarna vill putsa för performance. Känns som att många utvecklare och utgivare underskattar vikten av att spelet flyter bra vid release. Är en sån faktor som verkligen kan sänka ett spels första intryck på exempelvis recensenter. Och efter det blir det en sån oerhörd uppförsbacke.
Det ser så sjukt mysigt ut. Inte testat det dock. Nån som kan ge lite input på om det är värt att köpa redan nu i EA?
För övrigt applåd för att utvecklarna vill putsa för performance. Känns som att många utvecklare och utgivare underskattar vikten av att spelet flyter bra vid release. Är en sån faktor som verkligen kan sänka ett spels första intryck på exempelvis recensenter. Och efter det blir det en sån oerhörd uppförsbacke.
Spelet är värt att köpa nu, du får en hel del timmars underhållning. Särskilt om du kör på normal hastighet och inte påskyndar tiden. Avkopplande med en kopp kaffe eller en öl!
Burn in the light.
Spelet är värt att köpa nu, du får en hel del timmars underhållning. Särskilt om du kör på normal hastighet och inte påskyndar tiden. Avkopplande med en kopp kaffe eller en öl!
+1 på den! Otroligt mysigt spel men jag förstår varför utvecklarna vill putsa på prestandan. Jag har en relativt ny dator och när jag är uppe i drygt 1000 invånare så blir det lite tungrott när ex. alla ska ta skydd i mina täta bostadsområden. Tror det är drygt 20 fps emellanåt vid dessa tillfällen. Sedan blir spelet mindre mysigt när man kommit upp i de högre invånarantalen tycker jag i och med att det är så mycket man ska micro manage hela tiden. Men men, man är olika. Jag blir väldigt lätt stressad och spelet bjuder på många timmar innan det går över till stress. Värt varenda krona i alla fall!
Ser ut som Manor Lords, vad skiljer dem åt?
Ja, det undrar jag också. Spontant ser ju skalan rätt annorlunda ut ändå. Att Manor Lords handlar mer om ytterst små byar/bosättningar. Men det är bara utifrån en ockulär bedömning.
Nån som vet?
Ser ut som Manor Lords, vad skiljer dem åt?
Var ett bra tag sedan jag senast provade FF (och flera månader sedan jag senast spelade, men det är väl en stad åt gången medan Manor Lords är hantering av flera provinser/byar/städer samtidigt och dessutom behöver tänka på andra provinsägare som kan komma och bråka med dig. Överlag är det relativt lika, men Manor Lords känns mer levande på något vis (och snyggare).
Ja, det undrar jag också. Spontant ser ju skalan rätt annorlunda ut ändå. Att Manor Lords handlar mer om ytterst små byar/bosättningar. Men det är bara utifrån en ockulär bedömning.
Nån som vet?
Jag har byggt rejäla samhällen i Manor Lords (1000+ invånare) i flera provinser samtidigt med totalt 5000-10000 invånare totalt i alla provinser tillsammans. Går ju att "bygga ihop" bebyggelse så att det inte syns var en provins slutar/börjar. Att spelet då får ett fps på 5 är en helt annan sak.
No hill is too steep No hole is too deep