Snabbkollen – Pepp eller less på Black Friday?

Robot
Snabbkollen – Pepp eller less på Black Friday?

Är Black Friday något för dig?

#black-friday, #snabbkollen

Medlem

Jag är less på alla låtsasreor bara

Medlem

Det är väldigt få riktiga erbjudaden. Fejkreor och produkter som ändå kommer fortsättas säljas till det lägre priset efter rean.

Har fyndat lite spel och ny SSD till PS5 Pro och uppgradering av hemmaljudet. Det har varit saker som jag inväntat bra priser på så inte mycket spontanköp.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Det skulle va bra med någon hemsida som pekade ut fejkreor ifrån äkta.
90% av erbjudandena är fejk.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Kunde inte engagera mig mindre. Är så trött på överkonsumtionen som sker.

Medlem

Ja det är verkligen dålig rea. Man har sett mycket lockelse "lappar" på alla större sidor. Alltså "Kolla priset" taggar. Lyckades köpa ett chassi på Proshop för halva priset men det var begränsat saldo för det priset.

Stör mig hårt på rabatter på 50kr på ett objekt som kostar 5000kr. Jag mena varför ens inkludera det.

Samt varför är det Black Friday ända sen första veckan i nov?

Medlem

Jag är taggad! Ganska bra fynd på Inets Sweclockers stream. Blev en m2 för mig och sambon köpte m2, skärm och psu.
Även köpt en LG c4 77" för 20800kr vilket ändå är ganska bra pris.

Medlem

Hade bevakat några produkter på Prisjakt som gick för lägre än vad det varit innan som jag slog till på.
Men blir ju ganska tydligt att dom flesta butiker höjer priserna i oktober för att sedan "sänka" dom till samma pris som dom var i augusti...

Medlem

Jag tycker det är himla fint med rea eftersom jag följer upp det jag ska köpa och kontrollerar även ofta i butik vad priset ligger på så att jag inför dessa större reor kan se om det i realiteten är ett "bra pris". Fixat en mikrovågsugn som jag velat ha i över ett år nu samt diverse hushållsmaskiner som behövts i tid och otid. Det är många år sedan jag själv arbetade i butik men jag vill minnas att de flesta stora "rea-artiklarna" enbart köps in för att säljas ut med en "påhittad" rabatt eftersom dem aldrig finns i sortimentet till det fiktiva fullpriset. Det gör mig dock inte så mycket eftersom priserna oftast är överkomliga och en bra deal är en bra deal, oavsett om rabatten är bullshit eller inte.

Spel däremot har uteblivit. Nu har jag inte följt just det området särskilt noga eftersom det är rea 24/7 på något i önskelistan vilket fått mig att sluta bry mig särskilt mycket.

Vill slänga med en anekdot om ett matbord jag köpte i somras på Mio. Jag fick bord + 6 stolar för 6000 kr. Kändes som en bra deal och jag hade precis flyttat så det passade perfekt. Veckan efter går samma set för 8000 kr med texten "Vårt lägsta pris någonsin!" eller liknande. Jo, såatte.

Medlem

Väldigt trött på alla fejkerbjudande. Jag kollar alltid prisjakts prishistorik och det är sällan riktigt bra erbjudande under Black Friday veckan. Jag tycker man kan fynda bättre på mellandagsrean. Men även där är samma sak. Saken är att många butiker redan har pressade priser idag och att marginalerna är så pass små att det inte finns möjlighet till ordentlliga prissänkningar längre. Dessutom höjer de priserna nån månad innan för att sedan "sänka" de i november lagom till BF. Att de inte skäms...

Prissänkningar på 5-10% är inte "rea" enligt mig.

Medlem

Är det inte så att många butiker här i Sverige utnyttjar våra dumma hjärnor och blåser oss totalt?
Smyghöjer vissa priser månader/veckor före denna dynga startar för att sedan gå tillbaka till nästan exakt samma pris och kalla det för "rea".

Ren å skär idioti. Sedan att starta en hel jävla månad med låtsas reor får ju en att fundera hur mycket man försöker mjölka detta skit, som ska vara en dag... Heter väl för fan Black Friday av just den anledningen.

Medlem

Det är bara skit alltihopa!

signatur

Meep!

Medlem

Meh. Prissänkningar runt 20-25% är inte mycket att glädjas över.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Det skulle va bra med någon hemsida som pekade ut fejkreor ifrån äkta.
90% av erbjudandena är fejk.

Du kan ju kolla prishistoriken på Prisjakt. Där står det ju ibland flera år tillbaka. Då kan du ju själv bedöma priset.

Har för övrigt inte några planer på att köpa något denna Black Friday. Var lite sugen på en robotdammsugare, men kommer nog att vänta till nästa år.

Medlem

Black friday (ok, hmm)
Black week (njaha)
Black month (blufforama)
Black FLYDAY (sas), (4dar ok, fredag nämns ju inte... och en ordvits )

signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Fragtjuv

Jag brukar alltid köpa jeans på Black friday eftersom jag använder det nästan varje dag och det är bra rabatter just då. I år får jag emellertid hålla i pengarna eftersom jag blir arbetslös i januari.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Blev ett oplanerat black-friday köp, vår hårklippare packade ihop i veckan så jag blev tvungen att köpa ny.
Den jag ville ha råkade då också vara på rea, annars bukar det väldigt sällan bli att man köper något. Tycker inte rean under black friday är så mycket bättre än andra som brukar vara titt som tätt under resten av året.

Medlem

REA är bara ett annat namn för vad produkten knappt är värd från början. En tv för 10k som kostar 7,5k på rea är antagligen värd 5k egentligen.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Jag tycker att Black Friday/Black week/Black month är roligt. Brukar se till att få alla julklappsköp gjorda under rean, vilket är roligt. Inte bara får jag fynda, utan fynda grejer till någon annan.

Bästa dealen hittills i år är en Pixel 8-mobil för 3990 kr. Perfekt till morsan som har pratat om att köpa en ny telefon i minst två år.

Edit: Som många är inne på är det förstås många bluffreor också, men genom att kasta ett getöga på prishistoriken på Prisjakt tycker jag att man får en god uppfattning om vad som är ett bra erbjudande.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Köper alltid årets prylar på Black Friday med några undantag. Har man tålamod och avvaktar med köp under året så kan man göra fina fynd. Kolla bara Prisjakts prishistorik så ser du om det är billigt på riktigt.

I år blir det troligtvis uppgradering av robotdammsugare som nu istället även får en bra mopp + tömningsstation. Lite köksredskap, parfym och chassifläktar.

Har tidigare år fyndat Siemens kaffemaskin nedsatt från 8k till 5k, soundbar nedsatt från 12k till 8k osv. Förra året köpte jag CPU, moderkort, RAM och chassi till bra priser.

signatur

MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz

Medlem

Ska slå till nu och köpa en luftfuktare till källaren. Men brukar inte bry mig så mycket annars.

Medlem

Fanns inga special erbjudande som skull va billigare än förut.

Medlem

Kanske smäller till och köper något men tror inte det.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Menlös rea, bättre att det var rea en dag, fast rea på riktigt och inte mellanmjölken vi dras med nu.

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem

Se dokumentären "Buy Now! The Shopping Conspiracy" på Netflix innan du går loss på "icke-reor".

Medlem

Beställde AC: Valhalla (149) och Last of Us Remastered (49) från Elgiganten så det borde hålla mig underhållen ett tag. Bra priser och kul att kunna passa på.

Medlem

Fick bli en PSVR2.

Medlem

Jag köper en grej eller två, men inte varje år - om behovet finns och om det är rea på riktigt på det jag vill köpa.

Medlem

Utan tvekan bästa veckan på året att fynda "vissa" varor.

12
Skriv svar