Skakiga Switch 2-rykten: visas i januari, släpps i mars

Robot
Skakiga Switch 2-rykten: visas i januari, släpps i mars

Rykteskarusellen snurrar runt, runt.

#nintendo, #nyhetstips, #switch, #switch-2

Medlem

blir köp day 1 oavsett hur den ser ut eller fungerar mest troligt. Bakåtkomp gör det värt det.

"Med tanke på hur många olika Switch 2-rykten vi fått på senare år är det förstås svårt att säga varför just detta ska ge frukt.

Om du bör ta detta med en nypa salt? Javisst."

Så, finns det något särskilt som skulle styrka varför dessa rykten är mer trovärdiga än några av de andra? Redogör gärna för det, isf. Om inte, vilken värdelös clickbait-artikel. 🙈

Medlem

Håller med föregående talare. Är det en sådan nyhetstorka nu att man går på att någon på ett forum säger nåt?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

"Med tanke på hur många olika Switch 2-rykten vi fått på senare år är det förstås svårt att säga varför just detta ska ge frukt.

Om du bör ta detta med en nypa salt? Javisst."

Så, finns det något särskilt som skulle styrka varför dessa rykten är mer trovärdiga än några av de andra? Redogör gärna för det, isf. Om inte, vilken värdelös clickbait-artikel. 🙈

Information från ett kinesiskt forum (som jag inte vågar klicka in på) ska icke förkastas!! 😃

Väger dessa rykten tyngre än andra? Om så är fallet, varför?

signatur

00:00:02:42

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Väger dessa rykten tyngre än andra? Om så är fallet, varför?

Det kommer från en trovärdig källa som har haft rätt tidigare! Som jag redogjorde för i Switch 2-ryktestråden:

"Hello. I have some information coming from a source that has been correct about every information since 2020. They have leaked the Nintendo Switch OLED Model, Mario and Luigi: Brothership, the August Indie World and Nintendo Direct: Partner Showcase and it's contents, and more. Here's the information regarding Ounce.

Ounce will announce in January 2025, and release in March"

Så skulle säga det är värt att ta på allvar. Fortfarande med en nypa salt såklart, men ändå värt att ta på allvar mot den bakgrunden.

Skrivet av Gertzy:

Det kommer från en trovärdig källa som har haft rätt tidigare! Som jag redogjorde för i Switch 2-ryktestråden:

"Hello. I have some information coming from a source that has been correct about every information since 2020. They have leaked the Nintendo Switch OLED Model, Mario and Luigi: Brothership, the August Indie World and Nintendo Direct: Partner Showcase and it's contents, and more. Here's the information regarding Ounce.

Så skulle säga det är värt att ta på allvar. Fortfarande med en nypa salt såklart, men ändå värt att ta på allvar mot den bakgrunden.

Vad menar du? Så någon skriver ett inlägg på ett forum nånstans om att "de har en källa som haft rätt tidigare", men vi vet inte vilken källan är? Och är det verifierat att denna (okända?) källa haft rätt kring det den påstår sig ha haft rätt om?

Låter som en väldigt skakig grund, eller vad är det jag missar? 😅

It's not a lake, it's an ocean

Vi har haft oräkneliga rykten från påstått trovärdiga källor, men inget som har gällt avtäcknings- eller releasedatum har visat sig stämma än så länge. Men det är klart, nu när vi närmar oss 2025 ökar förstås chansen att någon till slut träffar rätt.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

bara 2 månader av marketing? ne det tror jag inte. att den visas in Januari kan jag tro på men den kommer nog inte släppas förens Sommaren eller Höst.

Medlem

Vad menar du? Så någon skriver ett inlägg på ett forum nånstans om att "de har en källa som haft rätt tidigare", men vi vet inte vilken källan är? Och är det verifierat att denna (okända?) källa haft rätt kring det den påstår sig ha haft rätt om?

Låter som en väldigt skakig grund, eller vad är det jag missar? 😅

Jag är osäker på vem källan är, men den som läckt allt detta på Famiboards är Ph Brazil - han hade senast rätt om både Mario & Luigi Brothership veckan innan det utannonserades och att de skulle hålla flera Nintendo Directs i augusti istället för September (vilket de vanligtvis håller en större main direct) vilket visade sig stämma med både museum-directen och sedan de ihopslagna Partner showcase och Indie World - vilket aldrig hänt tidigare. Så jag antog att han var källan även denna gången, men så skrev andra att det var från ett kinesiskt forum/sociala medier (vilket jag även såg print från i en Youtube-video så det har jag sett stämmer) så mitt andra antagande är att denna mystiska kines är den person Ph Brazil i sin tur får information från. Oavsett har allt tidigare stämt så finns mycket trovärdighet i att även detta kommer göra det.

Skrivet av Gertzy:

Att ta något på allvar men med en nypa salt är ganska motsägande i min värld, men ok. Sen stod det inte något om hur trovärdig källan var i nyheten heller. Vi kan inte ränna in och dubbelchecka med dina inlägg i Switch 2-tråden hela tiden.

signatur

00:00:02:42

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Att ta något på allvar men med en nypa salt är ganska motsägande i min värld, men ok. Sen stod det inte något om hur trovärdig källan var i nyheten heller. Vi kan inte ränna in och dubbelchecka med dina inlägg i Switch 2-tråden hela tiden.

Nja, man kan ta någon på allvar men ändå vara skeptisk till vad den säger Och ja, jag kan hålla med om att nyheten var vag på det sättet men det är knappast mitt fel. Utan jag ville bara förtydliga vad för information som finns. Och serverade den till dig.

Skrivet av Gertzy:

Jag är osäker på vem källan är, men den som läckt allt detta på Famiboards är Ph Brazil - han hade senast rätt om både Mario & Luigi Brothership veckan innan det utannonserades och att de skulle hålla flera Nintendo Directs i augusti istället för September (vilket de vanligtvis håller en större main direct) vilket visade sig stämma med både museum-directen och sedan de ihopslagna Partner showcase och Indie World - vilket aldrig hänt tidigare. Så jag antog att han var källan även denna gången, men så skrev andra att det var från ett kinesiskt forum/sociala medier (vilket jag även såg print från i en Youtube-video så det har jag sett stämmer) så mitt andra antagande är att denna mystiska kines är den person Ph Brazil i sin tur får information från. Oavsett har allt tidigare stämt så finns mycket trovärdighet i att även detta kommer göra det.

Så, det du egentligen säger är att du inte har en aning om vem källan är utan bara antar saker, men trots detta är det "trovärdigt"... Baserat på ingen grund alls? Med en sådan vattentät argumentation skulle du ju kunna få jobb som nyhetsskribent på FZ, uppenbarligen. 🤡

Medlem

Tänk om dom tänker utannonsera två konsoler, du vet, Switch [2] höhö

Medlem

Så, det du egentligen säger är att du inte har en aning om vem källan är utan bara antar saker, men trots detta är det "trovärdigt"... Baserat på ingen grund alls? Med en sådan vattentät argumentation skulle du ju kunna få jobb som nyhetsskribent på FZ, uppenbarligen. 🤡

Det jag säger är att mitt antagende om att Ph Brazil är läckan i detta fall inte verkar stämma (då han är speljournalist från just Brazil och inte Kina) så även om det var han som stått för just de läckorna som alla visade sig stämma så verkar det komma längre bortåt ifrån Kina och antagligen är det någon som inte kan nämnas vid namn för då skulle det bli alldeles för lätt att komma åt honom och täppa igen hans möjlighet till informationsflöde. Men med allt som visat sig stämma är det bara ignorant att säga att det helt saknar grund.

Skrivet av Gertzy:

Det jag säger är att mitt antagende om att Ph Brazil är läckan i detta fall inte verkar stämma (då han är speljournalist från just Brazil och inte Kina) så även om det var han som stått för just de läckorna som alla visade sig stämma så verkar det komma längre bortåt ifrån Kina och antagligen är det någon som inte kan nämnas vid namn för då skulle det bli alldeles för lätt att komma åt honom och täppa igen hans möjlighet till informationsflöde. Men med allt som visat sig stämma är det bara ignorant att säga att det helt saknar grund.

Så, vi är överens om att källan alltså kan vara precis vem som helst?

Medlem

Så, vi är överens om att källan alltså kan vara precis vem som helst?

Nej. Att jag inte vet vem det är exakt betyder inte att det kan vara vem som helst. Det läckte ursprungligen från ett kinesiskt sociala medier (som jag timestampat i videon nedan för de som vill se) och de som rapporterat vidare om det på Famiboards går i godo för uppgiftslämnaren och bekräftar att det är samma person som lämnat tidigare uppgifter. Det hade de inte gjort om det varit någon nobody utan track record sagt något random bara. Så nej, det hade inte "kunnat vara du".

Skrivet av Gertzy:

Nej. Att jag inte vet vem det är exakt betyder inte att det kan vara vem som helst. Det läckte ursprungligen från ett kinesiskt sociala medier (som jag timestampat i videon ovan för de som vill se) och de som rapporterat vidare om det på Famiboards går i godo för uppgiftslämnaren och bekräftar att det är samma person som lämnat tidigare uppgifter. Det hade de inte gjort om det varit någon nobody utan track record sagt något random bara. Så nej, det hade inte "kunnat vara du".

https://youtu.be/tItqYDzDoIE?t=308

Men vilka är dessa "som gått i god" för detta på detta forumet och hur vet vi att de är trovärdiga? Du vet att... ... ... Never mind, det här går ju bara runt i cirklar... Du får så klart tro på precis vad du vill, gott så. 😅😂

Pinsamt av FZ dock att publicera sånt här nonsens på nyhetsplats, när det är rena rama viskningsleken. Lite högre standard borde man kunna begära av Sveriges största spelsajt, annars kanske ni ska hålla er till krönikor och Gamefaqs-omröstningar istället.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Men om han är speljournalist i Brasilien så är ju han bara mellanhand. Har han själv gått ut med information som han fått av sina källor på Nintendo? Jag tycker det är stor skillnad på trovärdighet om han inte själv rapporterar.

Exempel:
- "Jason Schreier berättar att hans källa på Bioware sagt något"
- "En anonym speljournalist, som vi antar är Jason Schreier, har hört ett rykte från Bioware"

Ganska stor skillnad i de två påståendena, eller hur?

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Vi har haft oräkneliga rykten från påstått trovärdiga källor, men inget som har gällt avtäcknings- eller releasedatum har visat sig stämma än så länge. Men det är klart, nu när vi närmar oss 2025 ökar förstås chansen att någon till slut träffar rätt.

Precis, går man igenom alla rykten om en utannonsering några månader bakåt ser det som att Nintendo suttit vecka ut och vecka in i möten och ändrat sig angående ett datum. Några dagar hit, några veckor dit osv, inte så troligt😅 Och självklart kom det ett rykte om game awards också, det var väl givet.

Medlem

Men vilka är dessa "som gått i god" för detta på detta forumet och hur vet vi att de är trovärdiga? Du vet att... ... ... Never mind, det här går ju bara runt i cirklar... Du får så klart tro på precis vad du vill, gott så. 😅😂

Famiboards har postat de flesta läckor och annan information om Nintendo som visat sig stämma. Så det är ett väldigt sakkunnigt forum. Dock inte sagt att allt som postas där visat sig stämma - därav "skakiga uppgifter" och "rykten" och inte fakta. Så ska tas med nypa salt tills det visar sig stämma eller inte. Vad jag tror är inte relevant utan deras historia talar för att det är bra uppgifter.

Skrivet av Bennii:

Men om han är speljournalist i Brasilien så är ju han bara mellanhand. Har han själv gått ut med information som han fått av sina källor på Nintendo? Jag tycker det är stor skillnad på trovärdighet om han inte själv rapporterar.

Exempel:
- "Jason Schreier berättar att hans källa på Bioware sagt något"
- "En anonym speljournalist, som vi antar är Jason Schreier, har hört ett rykte från Bioware"

Ganska stor skillnad i de två påståendena, eller hur?

Jag gjorde som sagt ett antagande utifrån äldre läckor som härstammade från honom, men det var innan jag såg i en Youtube-video (som jag länkat ovan) att källan var från ett kinesiskt sociala medie och att jag därmed hade dragit fel slutsats. Så det är inte han som gått ut med informationen - vilket jag redan förklarat. Vidare diskussion om honom är därmed helt värdelös.

Medlem

Pinsamt av FZ dock att publicera sånt här nonsens på nyhetsplats, när det är rena rama viskningsleken. Lite högre standard borde man kunna begära av Sveriges största spelsajt, annars kanske ni ska hålla er till krönikor och Gamefaqs-omröstningar istället.

Det är du som är pinsam och fånig nu. Det är rekordstort intresse kring Nintendo Switch 2 på internet så varför skulle de inte rapportera runt konsolen? Eller måste de be dig om lov först så du kan säkerställa dina höga krav på kulturjournalistik så de möter din standard? Får de bara rapportera och invänta officiella pressreleaser för att du ska bli nöjd? Självklart ska en spelsida kunna skriva om en kommande spelkonsol som väldigt många väntar på. Gillar du det inte kan du mycket väl hålla dig till de krönikor och omröstningar de redan håller på med utöver nyhetsbevakningen. Sen såg jag dig inte slå bakut och reagera såhär kraftigt i deras ryktesrapportering igår om kommande bärbara Playstation-enheten? Har du problem med just Switch 2 eller? Stig av din höga häst och sluta vara sån högfärdig clown och ha lite kul istället.

Postade denna i Switch 2-tråden redan men då den går igenom på sådan källan haft rätt om nyligen och går igenom varför Nintendo inte behöver halvårs marknadsföringsperiod som sist utan klarar sig gott och väl med två. Vilket han förtydligar inte gör det till fakta och fortfarande bör tas med nypa salt, precis som jag sagt, men att det fortfarande är tänkbart scenario.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det är du som är pinsam och fånig nu. Det är rekordstort intresse kring Nintendo Switch 2 på internet så varför skulle de inte rapportera runt konsolen? Eller måste de be dig om lov först så du kan säkerställa dina höga krav på kulturjournalistik så de möter din standard? Får de bara rapportera och invänta officiella pressreleaser för att du ska bli nöjd? Självklart ska en spelsida kunna skriva om en kommande spelkonsol som väldigt många väntar på. Gillar du det inte kan du mycket väl hålla dig till de krönikor och omröstningar de redan håller på med utöver nyhetsbevakningen. Sen såg jag dig inte slå bakut och reagera såhär kraftigt i deras ryktesrapportering igår om kommande bärbara Playstation-enheten? Har du problem med just Switch 2 eller? Stig av din höga häst och sluta vara sån högfärdig clown och ha lite kul istället.

https://youtu.be/uZYwVHs0NnI

Postade denna i Switch 2-tråden redan men då den går igenom på sådan källan haft rätt om nyligen och går igenom varför Nintendo inte behöver halvårs marknadsföringsperiod som sist utan klarar sig gott och väl med två. Vilket han förtydligar inte gör det till fakta och fortfarande bör tas med nypa salt, precis som jag sagt, men att det fortfarande är tänkbart scenario.

Gå inte i svaromål med, jag har försökt, det är inte värt det.

Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/uZYwVHs0NnI

Den enda standarden jag pratar om är grundläggande källkritik på nyhetsartiklar, varken mer eller mindre. Att du inte bryr dig om sånt är ju redan klarlagt sedan tidigare men gör man några anspråk på att vara en seriös nyhetskälla så bör man förhålla sig till de journalistiska riktlinjer som finns. Det är inte raketforskning, och har inget med höga hästar eller kulturjournalistik att göra. Det är skillnad på vad man publicerar som t ex nyhetsartikel, krönika (mer utrymme till eget tyckande) osv.

"Kul" ska man i första hand inte ha på nyhetsplats, men jag antar att det är där vi diffar.

Att jag inte skrivit nåt om nån Playstation-konsol beror helt enkelt på att jag inte läst det, då det inte intresserar mig nämnvärt.

Skrivet av Majoren:

Ja, du har åkt på några dängor tidigare, tråkigt att det fortfarande svider. 😘

Medlem

Gissar på ett tillkännagivande i januari, avtäckning i mars och release till hösten. Då hinner de köra ett par varv med kampanjer under sommaren på alla diverse expos och konferenser.

De har ju ärligt talat inte så bråttom. Switch säljer mer än bra forfarande och vissa, inklusive mig själv, köpte en nyligen då barn inte alls bryr sig om prestanda. Då barnfamiljer lär vara primär målgrupp, i alla fall utanför Japan, tror jag de tar sin tid.

Switchen är ju otroligt nog fortfarande en rolig konsol men ett gigantiskt utbud.

Hoppas jag har fel då jag gärna köper mig en egen redan till våren!

signatur

Har spelbranschen som hobby

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nej, det är uppenbarligen en väldigt enstörig person som inte är värd att "diskutera" med. Snarare är det som att stånga sig blodig mot en vägg. Han ställer ofta samma frågor om och om igen i Switch 2-tråden och hur många gånger jag än svarar och förklarar samma sak verkar det inte gå in. Efter ett litet tag återkommer han ändå med samma frågor... och likställer det med att jag rapporterar om rykten (som detta) som att jag inte har källkritik trots att jag förklarar att bara för att jag rapporterar om något så säger jag inte att det är fakta. Bara att se inlägget ovan nu, han är besatt av att skriva ned mig bara för att jag inte håller hans "höga journalistiska nivå" och detta måste han alltså fråga om och klaga på lite då och då. Dagisbarn förstår snabbare. Så ja, bara att ignorera framöver och diskutera med folk som faktiskt vill prata om spel, konsoler och allt som hör dem till och inte bara klaga och bråka i onödan.

Medlem

Onödig kommentar, istället för att gnälla på fz och gertzy så fokusera på positiva saker

Medlem

Nintendo måste ha väldigt roligt åt våra gissningslekar
Jag hoppas på lansering nu jan-mars 2025.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

12
Skriv svar