Sämsta spelet du spelat igenom?
Med andra ord, världens bästa spel för en person kan vara det sämsta för en annan, och med tanke på tråden skulle man bli galen om man försöker göra ett spel för alla vilket bara blir ett spel för ingen. En fin egenskap är dock att kunna vara konstruktiv och möta spelet för vad det är även om spelet inte är för dig, speciellt om man sysslar med speljournalistik eller vill verka någorlunda seriös i vad man slänger ur sig.
Så du har spelat färdigt spelserien Witcher, Dead Space och Diablo trots att du inte gillat något av dom? Samt alla konsollanpassade spel?
Du måste ha mycket fritid och en förkärlek för att vara uttråkad.
ja witcherspelen har jag spelat & dead space 1 &2 de övriga konsolanpassade spelen har jag iförsig ej spelat klart men e en bra anledning till att ej spela dom så !
Det är väldigt sällan som jag sätter mig och spelar ett jätte uselt spel, jag ser alltid på förhand innan, men det hitintills måste vara
Sniper Ghost Warrior 2
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
The quarry var ju på oerhört många sätt totalt bedrövligt tyvärr. Samma gäller i stort sett alla spelen i The Dark Pictures Anthology-serien och nu senast The Devil In Me. Älskar skräckspel men jag förstår inte varför jag envisas med att spela just dessa spel.. Dom är ju verkligen inte bra men lik förbannat sitter man där tills eftertexterna rullar.
Jag har blivit bra på att kliva bort från dåliga spel. Värre var det i ungdomen då jag ofta blåste hela månadspengen/CSN på ett enda spel och snällt fick spela vidare om det sög.
Ett sånt spel var Master Chu and the Drunkard Hu. Köpt på postorder, har jag för mig. Inget vidare spel men rätt skön musik ändå.
Hum så jäkla svårt att komma ihåg spelen man tyckte var "meh" eller "dåliga" och faktiskt körde igenom. Men jag såg att någon nämnde Dragon Age 2, och då slog det mig att Dragon Age: Inquisition, vill jag minnas att jag inte var speciellt förtjust i. Tror att ungefär 2/3 in i spelet ville jag bara att det skulle ta slut, spelade aldrig DLC's till det heller.
Willow till NES. Man var ju inte bortskämd med rollspel direkt men jisses vilket trasigt spel det var. Allt nötande gjorde dock att de falska melodierna sitter i huvudet än idag.
Prince of Thieves var väl i princip samma spel. Som vi svor över kassa kontroller och omöjliga bossar. Ingen strömlinjeformning där inte. Dagens ungdomar osv
Minns inte alla gamla dåliga spel på C64 och Amiga tiden men i "modern" tid så är det Mafia 3. Segt, tråkigt och repetetivt men då jag verkligen gillade de första spelen och Mafia 3s första uppdrag visade potential så tvingade jag mig igenom det med hoppet att det skulle bli bättre. (Det blev det inte)
Jag har kört igenom en del dåliga spel, bland annat City Interactives tidigare alster (innan Sniper Elite släppte de riktigt pajiga FPS-kloner) men ett spel som jag verkligen avskydde och ville att det skulle ta slut var pusselspelet The Plane Effect. Det berodde på flera saker men främst att det fanns absolut noll logik i pusslen (enligt mig) och hela upplevelsen var bara frustration från start till slut.
Cyberpunk 2077 - så trist, så trist. Men Witcher 3 går att spela när som så jag hade höga förhoppningar på CP77.
Sniper Elite 5 - 3an o 4an är ju så bra, varför missade 5an målet så grovt?
Batman Arkham Origins & Knight - dålig spelmotor i den första o bilar som tanks i ett smyga/fight-spel i det andra. Asylum o City går att spela om o om
Borderlands 3
Gameplay är väl OK. Men storyn är på dagisnivå. Har inte rört spelet sedan jag klarade det. Spelar fortfarande Borderlands 2 lite då och då.
Jag håller med om BL3.. men jag har det installerat och kör en timme då och då. Mest för att panga lite. Jag började med det efter en genomspelning av Fallout4 för jag ville ha något som var mindre dystert och mer färg.
BL3 är lika substansfyllt som färgade sockrade popcorn.
Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.
ja witcherspelen har jag spelat & dead space 1 &2 de övriga konsolanpassade spelen har jag iförsig ej spelat klart men e en bra anledning till att ej spela dom så !
Men en genuin fråga, varför fortsätter du ge dig på dom om du vet att det inte är för dig?
På ett sätt kan jag förstå, att något som är allmänt ansett att vara riktigt bra då vill man ju testa "kanske detta spel är det som klickar för mig i serien".
Haha! Wtf... Uncharted-spelen, Witcher 3, Edith Finch, Hogwarts Legacy dyker upp som folks absolut sämsta upplevelser. Alla är ju toppenspel i mitt tycke. Självfallet har jag spelat igenom betydligt sämre spel än så.
Är man någorlunda bevandrad i spel så borde väl ändå titlar som ET på Atari 2600 slå dessa spel på fingrarna när det kommer till traumatiska spelupplevelser.
Jag var sjukt besviken på release också. Efter tusentals timmar i Rome: Total War, var jag taggad till tusen. Var i princip ospelbart så jag la det på hyllan ett år. Av en slump såg jag att de kom med en stor update, Emperor Edition eller nåt liknande. Det var ett helt annat spel och sen blev det, kanske inte tusen, men flera hundra timmar iaf. Och moddar i Total War är oftast ett måste.
Kul! Kommer du ihåg vilka ändringar dom gjorde för att spelet blev bättre? Ja, får nog titta mer på moddar när det kommer till TW Rome, endast kört officiella versionen.
Ikari Warriors (NES). Långsamt tempo, buggigt, usel kontroll och lååååånga banor 😴
Wow, du klankar ner på ett av mina favoritspel pga möjligheten att lira coop via hela kampanjen (vilket faltiskt var mitt första coop-spel). Ja smaken är verkligen som baken 😆
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Nu blev jag visuellt upprörd. MGS4 är enligt mig väldigt underskattat i spelserien
Känns som jag har förträngt större delen av spelet. Men det var väl knappt ens ett spel om jag kommer ihåg rätt?
Laddningstider på typ över en halvtimme var ju också lite sisådär, även om det var ett väldigt snyggt spel.
Hade dock gärna sett en remake av spelet, med bättre flyt och mer gameplay.
Storyn och karaktärerna var ju rätt bra i alla fall.
Haha! Wtf... Uncharted-spelen, Witcher 3, Edith Finch, Hogwarts Legacy dyker upp som folks absolut sämsta upplevelser. Alla är ju toppenspel i mitt tycke. Självfallet har jag spelat igenom betydligt sämre spel än så.
Är man någorlunda bevandrad i spel så borde väl ändå titlar som ET på Atari 2600 slå dessa spel på fingrarna när det kommer till traumatiska spelupplevelser.
Ja eller hur?
Visst att spelen kanske inte faller alla i smaken, men det känns ju ändå skevt att kalla dem för "sämsta". Som tex, jag är inte särskilt förjust i eller bra på fighting-spel, men trots att jag spelat Injustice och Mortal Kombat, så skulle jag aldrig kalla någon av dem "sämst".
Mitt eget val av C&C4 kan jag däremot motivera med konkreta exempel på vad som gör att det är det "sämsta" spelet jag någonsin spelat. T.ex ursel och avvikande story, urselt och obalanserat progressions-system som länkar ihop multiplayer och singleplayer, onlinekrav, Gameplay loop som kraftigt avviker från ALLA tidigare titlar i serien, m.m.
Var det det spelet som gjorde att vi inte fick den riktiga sista delen till War of Cybertron-serien? De bestämde sig att korsa med filmerna och allt blev skit...
Jopp, that's the one! Knappt spelbart
Phantasy Star 3.
Av princip plågade jag mig genom spelet. Gör sällan det numera, men ville verkligen se det från början till slut för att bilda mig en slutlig uppfattning om dess plats i serien. Det är inte endast sämst i serien, det är ett av de sämre spel jag spelat till Mega Drive. Rentav ett av de sämsta jrpg jag någonsin spenderat nämnvärt tid med.
Spelar nästan aldrig färdigt dåliga spel och får tänka till för att komma på något. Assassins Creed 3 var inget vidare, kan vara det.
Knight contract
Day of the Zombie
Assassin's creed 3
Mafia 3
Det är så lustigt hur otroligt olika man kan uppfatta saker och ting. Assassin's Creed 3 "plågade" jag mig igenom fram till något rätt så nära slutet, därefter raderade jag min sparfil i ren och skär ilska. Något år senare spelade jag det igen, helt medveten om sådant som stört mig under mitt första försök. Älskade det. Fixade nästan 100% på min sparfil. Nu, många år senare är det min absoluta favorit bland de tidiga AC-spelen.
Willow till NES. Man var ju inte bortskämd med rollspel direkt men jisses vilket trasigt spel det var. Allt nötande gjorde dock att de falska melodierna sitter i huvudet än idag.
Har alltid gillat Willow. På vilket sätt finner du det trasigt?
Phantasy Star 3.
Av princip plågade jag mig genom spelet. Gör sällan det numera, men ville verkligen se det från början till slut för att bilda mig en slutlig uppfattning om dess plats i serien. Det är inte endast sämst i serien, det är ett av de sämre spel jag spelat till Mega Drive. Rentav ett av de sämsta jrpg jag någonsin spenderat nämnvärt tid med.
Just ja, hade helt förträngt PSIII. Blev gruvligt besviken på det spelet efter det magnifika PSII. När man hostat upp 600kr för spelet, då det begav sig, så kände man sig tvungen att spela igenom det. Löken på laxen var ju att det inte fanns tillräckligt med sparlägen för att se alla sluten. Riktigt magplask.
00:00:02:42
Sällan jag faktiskt spelar igenom spel jag faktiskt inte gillar. Det finns garanterat något gammalt NES-skräp jag glömt nu, men som jag kommer på nu på rak arm...
The Works of Mercy - (som jag kickstartade) blev en rejäääl besvikelse.... men lite walkthrough sista timmen bara för att checka av det
Turnip Boy commits Tax Evasion - lät som en kul grej men jag fattade verkligen inte det roliga