Fragzone-fredag om Flight Sim-haveriet
Flight Sim 24 och Stalker 2 släpps och vi konstaterar: det finns grader i bugg-helvetet.
#fragzone-fredag, #microsoft-flight-simulator-24, #stalker-2
Jag testade Stalker 2, och det verkar ju inte alls lika buggigt som bilderna man sett på FS 2024.
Stalker 2 dag 0 patchen fixade tydligen väldigt mycket buggar och även en del prestandaproblem. Så även fast spelet fortfarande har en hel del problem så verkar det åtminstone betydligt bättre skick nu, jämfört med hur det var för många som rescenserade spelet.
EDIT: Förtydliga att det var Stalker 2 dag 0 patch.
Jag testade Stalker 2, och det verkar ju inte alls lika buggigt som bilderna man sett på FS 2024.
Dag 0 patchen fixade tydligen väldigt mycket buggar och även en del prestandaproblem. Så även fast spelet fortfarande har en hel del problem så verkar det åtminstone betydligt bättre skick nu, jämfört med hur det var för många som rescenserade spelet.
Stalker 2 eller FS 2024?
Kände mig väldigt nöjd med denna:
<Uppladdad bildlänk>
Man tackar!
Stalker 2 eller FS 2024?
Stalker 2 day 0 patch var det jag pratade om som fixa massa buggar och prestandaproblem, tänkte inte på att han även skrev FS 2024.
Tittar in reprisen. Tack för medlemskapet.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Stalker 2 day 0 patch var det jag pratade om som fixa massa buggar och prestandaproblem, tänkte inte på att han även skrev FS 2024.
Ah där ser man. Då blir det nog att köpa det även om jag inte hinnner spela det i år. Känns ganska rätt att stödja just den här utvecklaren när försäljningen är som viktigast.
https://64.media.tumblr.com/736d1d4773480359afbcac58dba577e2/...
Bästa Aster, vår fina gamla surkatt som fick ett hedersomnämnande 😻
Också Hellblade II i bakgrunden 👍
😍
Förstår inte vad ni menar.
Haha gött klipp! Jag hamna i eldstrid med tre skurkar och när jag skulle loota dom hitta jag bara två kroppar. Till slut såg jag två ben som stack rätt upp ur marken..
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Stalker 2 rullar riktigt illa på min burk (rtx 4070 ti super och ryzen 3700x) så vill inte veta hur det var innan dag 0 patchen.
Stalker 2 rullar riktigt illa på min burk (rtx 4070 ti super och ryzen 3700x) så vill inte veta hur det var innan dag 0 patchen.
Jag kan få det att rulla på relativt bra ute i zonen men så fort man kommer till ett ställe som har massor av NPC droppar FPS ner. Utav vad jag sett på Digital Foundrys video är det ofta processorn som är flaskhalsen. Man kan testa att ha en lite lägre låst FPS i spelet via Nvidia kontrollpanel eller liknande, för mer konsekvent input delay.
Det ska komma en ny patch i veckan framöver som fixar en del buggar, minnesallokeringsfel och balanseringar. Förhoppningsvis kommer det fler patchar framöver som även fixar prestandan.
Jag kan få det att rulla på relativt bra ute i zonen men så fort man kommer till ett ställe som har massor av NPC droppar FPS ner. Utav vad jag sett på Digital Foundrys video är det ofta processorn som är flaskhalsen. Man kan testa att ha en lite lägre låst FPS i spelet via Nvidia kontrollpanel eller liknande, för mer konsekvent input delay.
Det ska komma en ny patch i veckan framöver som fixar en del buggar, minnesallokeringsfel och balanseringar. Förhoppningsvis kommer det fler patchar framöver som även fixar prestandan.
Grymt bra, tack! Då håller jag utkik efter den.