Vilka program laddar ni ner till en ny PC?

Medlem
Vilka program laddar ni ner till en ny PC?

Hej på er,
Har precis köpt en ny burk på inet och jag undrar vilka program ni alltid laddar ned först?

signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Releasehästryttare
Medlem

Firefox/Floorp, 7zip, Nvclean install sedan sätter jag mig och tar bort alla onödiga windows funktioner som stör mig. Efter allt detta blir det dem tråkiga programmen som behövs för få snurr på sakerna till möss, tangentbord belysning i burken etc. (Varför byggde jag en asus burk?!?!)

Efter det alla launcher jag använder plus discord sen är jag klar. Jag har bara gaming relaterade saker i burken musik och fotot grejer sköts på macen som sig bör.

Medlem

Firefox, 7-Zip, foobar2000, MPC-BE och IrfanView. Ja, och så Steam.

Medlem

Laddar knappt ner något faktiskt, stoppade "portabla versioner" i dropbox, bästa sättet att lösa dessa olika datorer-problem på.

Laddar ner firefox, det gör jag dock, även chrome och någon mer kanske. Använder flera webläsare.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Laddar knappt ner något faktiskt, stoppade "portabla versioner" i dropbox, bästa sättet att lösa dessa olika datorer-problem på.

Portabla executables är awesome rekommenderas skarpt.

Medlem
  • Brave (Med uBlock Origin, BitWarden, SponsorBlock)

• OnTopReplica

• PeaZip

• TreeSize

• Steam

• Spotify

• Discord

• Photoshop

• Drivrutiner

Medlem

Steam
Origin
Uplay
Epic
Total Commander
Spotify
Powertoys
Rainmeter
RoundedTB
Multiplicity
Discord
TranslucentTB
CurseFX
Stream Deck
Lightshot
Thunderbird
Synology Assistant

Sen:
Chitubox Pro
Blender
Office
OBS Studio

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Mullvad webbläsare, valfri säker VPN, Steam, GoG, VLC, någon form av download manager, och några andra program som jag tror jag inte borde nämna pga § 1.3 i forumets trivselregler.
Sen diverse tråkigheter som Zoom och dedikerad mjukvara för mitt headset. Även moddingverktyg brukar installeras väldigt tidigt.

Medlem

Homebrew, iTerm, Tmux.

Medlem

Tack för alla svar, det var ett stort antal program som jag inte har en aning om vad det är så jag ska kika lite närmare på dom. Tack igen

signatur

📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Medlem

VLC för mediekonsumption.

Medlem

Inga? Inte behövt göra det på över 15 år då MacOS har ett smidigt system att föra över en dator till en annan utan att man måste strula med drivrutiner, ladda ner program.

Medlem

Drivrutiner, Firefox, 7zip, VLC, Steam

Medlem

signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Steam och discord. Sen är det rätt vanligt att datorer kommer med massa skräp så om man inte gör en clean install så spenderas det en del tid på att ta bort skräp som man inte vill ha.

Medlem

Utöver några som tidigare nämnts:

• WinRAR (jag äger ju baskemig en licens, då ska jag utnyttja den!) 😅

• Notepad++

• HWiNFO64

• Foxit PDF Editor (jag köpte en licens för hundra år sedan när den inte kostade bananas)

• Cheat Engine (sue me, enbart för singleplayer) 😅

• En lite äldre build av GOM Player utan spyware (jag har aldrig blivit vän med VLC)

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Avstängd
Skrivet av Atilaa:

Mullvad webbläsare, valfri säker VPN, Steam, GoG, VLC, någon form av download manager, och några andra program som jag tror jag inte borde nämna pga § 1.3 i forumets trivselregler.
Sen diverse tråkigheter som Zoom och dedikerad mjukvara för mitt headset. Även moddingverktyg brukar installeras väldigt tidigt.

En fuskare 😂

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skulle föreslå att köra en benchmark för att se hur snabb datorn är om något skulle börja strula senare

Medlem

Steam, drivrutiner till grafikkort, valfri webbläsare.

Medlem

Drivisar till grafikkortet är väl prio 1.
Resten faller ju på plats när det väl märks att de saknas

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || ROG 34" 21:9 1440p
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Har en ny laptop på väg, men förväntar mig inte att behöva installera så mycket mer än steam, g-helper, notepad++, putty och typ adblock-plugin. Så klart fler program över tid (typ för programmering och 3d-printing), och kanske fler launchers typ gog, epic och blizzard.

Känns som det mesta är via webbläsaren ändå nu för tiden och den mesta basfunktionalitet finns inbyggt i windows.

KoP
Medlem

Adobe Premier.
Adobe Photoshop.
Modplug.
Audacity.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Steam
Origin
Uplay
Epic
Total Commander
Spotify
Powertoys
Rainmeter
RoundedTB
Multiplicity
Discord
TranslucentTB
CurseFX
Stream Deck
Lightshot
Thunderbird
Synology Assistant

Sen:
Chitubox Pro
Blender
Office
OBS Studio

En finsmakare ser jag! Antar att du har ett stiligt skrivbord som sticker ut från mängden 😁

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem
Skrivet av Ankh:

Steam
Origin
Uplay
Epic
Total Commander
Spotify
Powertoys
Rainmeter
RoundedTB
Multiplicity
Discord
TranslucentTB
CurseFX
Stream Deck
Lightshot
Thunderbird
Synology Assistant

Sen:
Chitubox Pro
Blender
Office
OBS Studio

Vad använder du total commander till?

Medlem
Skrivet av Ducci:

Vad använder du total commander till?

allt med filer. Har använt "commander" program sen dos

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

En finsmakare ser jag! Antar att du har ett stiligt skrivbord som sticker ut från mängden 😁

Tja, den är rätt ok åtminstone

signatur

Medlem
Medlem
Skrivet av PressToWin51:

Skulle föreslå att köra en benchmark för att se hur snabb datorn är om något skulle börja strula senare

Bra idé, tack för tipset

signatur

📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Medlem

Directory Opus - Alla som använder file Explorer istället gör sig själv en otjänst.

12
Skriv svar