Diskutera – 20-talets hittills bästa spel är...
Höll på att säga Disco Elysium, men det var visst 2019 det kom.
Då står det nog mellan Baldur's Gate 3, Dominions 6, HEY WAIT A MINUTE! Disco fick ju sin final cut 2021 som lade till full VA, nya questlines etc. Då tjuvar jag lite och säger Disco Elysium ändå, för det är ju 2021 års version som gäller.
witcher 3 med xpacs
Då säger jag Super Mario World
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Man skäms lite när man är först med att säga Deep rock galactic ...
https://img2.joyreactor.com/pics/post/genpac-Deep-Rock-Galact...
Rock and Stone !
Som vanligt säger jag, jag har aldrig spelat ut ett enda From Software-spel, men det är dom enda spelen som respekterar gamers. "Elden Ring".
Baldurs Gate 3 överlägset. Larian lyckades bevara arvet och samtidigt göra sin egen grej. Helt otroligt spel.
Tvåa är Tears of the Kingdom.
Mina favorit Zelda spel är: The legend of Zelda (första spelet) , Breath of the Wild och Tears of the Kingdom. Gillar att serien äntligen har tagit vid där det första spelet började.
Vill även lägga till att jag inte spelat Final Cut versionen av Disco Elysium som även nämns här i tråden.
Disco Elysium däremot är helt fantastiskt och är nog spelat som jag skulle placera högst upp.
Får väl sticka ut från mängden med Hades då. Grymt beroendeframkallande plus att det ändå utvecklas också längs vägen. Sjukt välgjort är det iallafall.
Tyckte BG3 tappade lite i sista akten, därmed inte etta.
Uppskattade även System Shock remaken ändå en del så den får bli trea kanske.
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
Elden Ring
Första gången man starta upp spelet och hörde menymusiken komma igång, uj så bra. Vilket jäkla äventyr som väntade!
Sen kom det en dunderexpansion i och med Shadow of the Erdtree på det som, enligt mig, förhöjde det hela ännu mer.
The more I practice, the luckier I get.
Svårt val.
Jag får nog bunta ihop ett 5-pack utan inbördes ordning.
World of Warcraft + expansioner
Diablo 2 - Lord of Destruction
Escape from Tarkov
DotA 2
CoD MW2 multiplayer. (Det gamla MW2 alltså)
Ovanstående har gett enorm spelglädje genom åren
C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik
Måste först fundera på hur många 20-talsspel jag ens spelat...
Haha. Typ så.
Jag tänkte säga Breath of the Wild, men så insåg jag att det kom ut 2017... vart tar tiden vägen, oh time, where do you go 😕
Det har kommit en del riktigt bra spel, inser jag. Men jag tycker att bredden har saknats under de senaste åren.
Topparna för mig personligen har nog varit:
Resident Evil 4
Astro Bot
Alan Wake II
Silent Hill 2
Bramble: The Mountain King
Ett utropstecken, som jag inte hade väntat mig, är Sonic X Shadow Generations som är överraskande bra.