Fables strider sägs påminna om The Witcher 3:s

Robot
Fables strider sägs påminna om The Witcher 3:s

Piruetter och sömlösa attacker.

#Fable, #Playground-games

Medlem

Jag älskar Witcher 3, men striderna var verkligen det sämsta med spelet.

I min bok är detta något negativt och mitt intresse minskade lite, men kommer garanterat spela det om betygen är starka.

Medlem

Jag tyckte att striderna i TW3 var väldigt tråkiga. Man lärde sig snabbt mönstret, sedan repeterades det under hela spelet, utan någon direkt förändring.

Med det sagt, så är detta ett spel jag verkligen ser fram emot och mina förhoppningar är skyhöga.

Medlem

Striderna i Wicher 3 var helt ok efter att jag moddat in support för omedelbara signs. Första systemet var värdelöst och krävde att man valde sign och sen castade den. Sen fixade de detta i en senare patch. Att överdrivet klaga på striderna i Witcher 3 känns konstigt, de är helt ok.

Redaktör
Ponny

Striderna i Witcher 3 är okej tycker jag. Eventuellt den sämsta delen i spelet, men det säger inte särskilt mycket då spelet är vad det är (GOAT). Men de gör jobbet tycker jag. Har Fable något liknande säger jag varken bu eller bä.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Gillade aldrig Witcher 3 och missade alla Fablespel, så en given playthrough när det väl släpps till GP.

signatur

Change is the only constant

Medlem

Hoppas de får med alla svordomar från Witcher 3, det är kanske det viktigaste med striderna där.

"What now, you piece of filth!"

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Striderna i Witcher 3 är okej tycker jag. Eventuellt den sämsta delen i spelet, men det säger inte särskilt mycket då spelet är vad det är (GOAT). Men de gör jobbet tycker jag. Har Fable något liknande säger jag varken bu eller bä.

Tack, äntligen en anledning att skippa spelet eftersom gameplay (strider) är bland mina topp 3 anledningar att spela ett spel.

Jag som försökt tvinga mig att spela det flera gånger för att ”alla” hyllar det.

Trodde dock att striderna var en sak man hyllade med spelet, men hade visst fel

signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Jag älskar Witcher 3, men striderna var verkligen det sämsta med spelet.

I min bok är detta något negativt och mitt intresse minskade lite, men kommer garanterat spela det om betygen är starka.

Du tog orden ur min mun haha
striderna var akilleshälen i Witcher 3.

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Haha håller med föregående talare. Striderna var enligt mig det sämsta med witcher 3 och anledningen till att jag slutade spela efter ett par timmar.

FM-guru
F.d. Sisyr

Tycker inte att striderna i Witcher 3 var dåliga direkt, men mer en axelryckning. De gjorde inget särskilt intressant utan att man för den sakens skull våndades inför nästa fajt.

Men att ha det som inspiration verkar whack.

Som många andra tycker jag att combaten verkligen var undermålig i Witcher 3, fanns ingen tyngd i det hela. Ett Witcher 3 med combat från tex Bloodborne hade suttit fint!

Medlem

Lite trist med tanke på att striderna i Witcher 3 var spelets svagaste kort. Oerhört hjärndött enformiga..

Medlem

Witchers strider är helt ensamt det som fått mig att skita i spelet.

signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Låter bra tycker jag. Finns helt klart sämre spel att ha som förebild än The Witcher 3, för när det kommer till berättande hade spelet verkligen allt.

Sett till combat gillade jag delvis tyngden i W3, men hade nog föredragit om de gjorde spelet mer likt Dark Souls, som är både tungt och rörligt beroende på vilken build man har.

Medlem

Satan va jag längtar. Älskar Fablespelen och låter grymt om de lagt lite krut på att göra fightingen lite mer komplex 👌

Medlem

Till skillnad från Witcher 3 så tror jag nog intr att striderna kommer att vara det sämsta med nya Fable, men den som lever får se.

Har i regel inte någon större tilltro till evighetsprojekt efter att jag startade Duke Nukem Forever för första/sista gången.

Medlem

Aja, varken Fable 1 eller 2 hade särskilt intressant combat de heller, men det funkade.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Tack, äntligen en anledning att skippa spelet eftersom gameplay (strider) är bland mina topp 3 anledningar att spela ett spel.

Jag som försökt tvinga mig att spela det flera gånger för att ”alla” hyllar det.

Trodde dock att striderna var en sak man hyllade med spelet, men hade visst fel

Känner likadant striderna och kameran gjorde att jag inte stod ut att spela igenom spelet.

Var peppad på Witcher 3 då alla hyllade det till skyarna. Efter en timme avinstallerades det, enbart på grund av striderna. Usch!

signatur

00:00:02:42

Medlem
Skrivet av justhitx:

Har i regel inte någon större tilltro till evighetsprojekt efter att jag startade Duke Nukem Forever för första/sista gången.

Hmm... Fable började enligt wikipedia utvecklas 2018. Om det släpps enligt plan nästa år så är det 7 års utvecklingstid med en pandemi i mitten. Det känns inte som något evighetsprojekt enligt mig, speciellt inte om du jämför med Duke Nukem Forevers 14 år (utan pandemi dessutom).

1
Skriv svar