Stalker 2 blir spelbart tidigt onsdag kväll
Någon som vet när man kan för installera det på PC-game pass?
Någon sa att det gick redan nu men att det bara var en 300Mb fil som drogs ner
Edit: 10Mb är min ”installation” 😁
I morgon kväll kommer en hem till detta oerhört efterlängtade spel. Nedladdat och färdigt via Game Pass. Praktiskt, prisvärt och komfortabelt.
Har suttit med fantastiska Rollerdrome, från Roll7 de senaste dagarna genom Game Pass och nött highscores, parallellt med Black Ops 6. I dag är det dock Microsoft Flight Simulator 2024 som gäller på Game Pass. Snart dags för Machine Games Indiana Jones via Game Pass.
S.T.A.L.K.E.R. 2 how I have waited.
Kommer du läsa recension innan du spelar S.T.A.L.K.E.R. 2 eller kommer du bilda dig din egen uppfattning först? Jag kommer spela först, för att sedan läsa om andras upplevelser av S.T.A.L.K.E.R. 2.
Jag sitter och funderar på att runda av Clear sky och klara Call of Pripyat först.
Älskar Stalker, men har bara tagit mig helt igenom SoC.. Jag är riks-sämst på att klara spel.
Har inga egentliga förväntningar, men antar att plocka upp det senare kommer ge ett mera patchat spel, och även en uppgraderad burk som jag kikar efter. Men jag hoppas verkligen att det är bra
Blev det för någon då?
Jag har det inte i huvet nu men nån logitech elgiganten har på black week rea.
699kr kostade den ord pris ca 1500 tror jag.
I morgon kväll kommer en hem till detta oerhört efterlängtade spel. Nedladdat och färdigt via Game Pass. Praktiskt, prisvärt och komfortabelt.
Har suttit med fantastiska Rollerdrome, från Roll7 de senaste dagarna genom Game Pass och nött highscores, parallellt med Black Ops 6. I dag är det dock Microsoft Flight Simulator 2024 som gäller på Game Pass. Snart dags för Machine Games Indiana Jones via Game Pass.
S.T.A.L.K.E.R. 2 how I have waited.
Kommer du läsa recension innan du spelar S.T.A.L.K.E.R. 2 eller kommer du bilda dig din egen uppfattning först? Jag kommer spela först, för att sedan läsa om andras upplevelser av S.T.A.L.K.E.R. 2.
Hur stor är din installation? Min blev bara 10Mb så jag gissar man kommer sitta och svettas ett tag innan nerladdningen är klar
Jag kommer nog kolla review scores från mina vanliga recensenter men inte läsa något om det….kanske
"Spelbart"
Beror på hur man tänker eller ignorerar att det är ett UE spel och spelets spec rekommendationer är baserat på DLSS
Varför skulle unreal vara värre än någon annan motor ?
Man har ju faktiskt bra verktyg i unreal editor för att se över både prestanda och debugging så jag skulle säga att det varierar från utvecklare till utvecklare.
Känner mig snarare lite hoppfull över att se nanite och lumen in action även gällande prestandan, men det återstår ju att se. Tur att man har relativt fläskig burk dock för det är rätt så fläskiga hårdvarukrav.
Spelet har ju fsr 3.1 också så det är ju inte som att amd pojkarna blir utelämnade på den fronten.