10 i topp – halvvägs med Xbox Series X|S
Kom igen! Ingen gillar en fegis.
Jag och en kompis satt och lirade Redfall. Ett av få spel som jag faktiskt spelat klart i år.
Jag och en kompis satt och lirade Redfall. Ett av få spel som jag faktiskt spelat klart i år.
Det är helt ok.
Så länge ni hade roligt,man ska inte lyssna för mycket på bortskämda gnällspikar i kommentatorsfält 👍
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Alla mp-spel blir bättre med en kompis.
Sunset Overdrive sjukt underskattat spel
Det är ju dock ett spel som släpptes på Xbox One, dvs inte Series X-exklusivt.
Har haft otroligt roligt i många av dessa spel
Men ska jag välja några favoriter så är det helt klart Starfield som jag spenderat runt 7-800 timmar i och sen Forza Motorsport som återuppväckt min gamla kärlek till racing spel. Halo infinite hade riktigt bra gameplay, lite tråkigt att det tog sådan tid att komma igång med bra content bara, annars hade det kanske mottagits helt annorlunda.
Visst, inget av dessa spel är några 10/10 spel, men det behöver dem inte vara för att jag ska gilla dem. Det tråkiga är att många spelare nu för tiden inte ger spel en chans om dem inte minst är 9/10. Ser jag tillbaka i min spelhistorik så har jag spenderat mest tid och haft mest roligt i 5-7/10 spel. Även om ett spel är 5/10 för någon annan så kan det mycket väl vara en 10 för dig, en 10 för någon annan kan vara en 5 osv.
Det är helt ok.
Så länge ni hade roligt,man ska inte lyssna för mycket på bortskämda gnällspikar i kommentatorsfält 👍
Helt rätt! Jag spelar det jag finner roligt oavsett vad alla andra säger
Jag har haft roligt med ett gäng Xbox-spel senaste där Senua's Saga: Hellblade II och Flight simulator är favoriterna. Nu kommer det ju ett par spel i slutet av året som jar har förväntningar på så kanske kan Stalker 2 och Indiana Jones slå sig in på en topp 10-lista.
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Tror du att listan till PS5 kommer att bestå av PS-exklusiva eller blir det både ps4 och pc där? Gissar på sistnämnda.
Bra spel? Det har 49% på Steam, vad du nu röker ge mig lite tack! Vi förstår!
Starfields främsta problem är laddningssekvenserna som stör tempot i gameplay. Slopa det så är det ett rätt så bra spel.
Jag blev ändå positivt överraskad när vi satte ihop listan. Att Xbox tidvis haft väldigt svårt att få ur sig spel är ingen hemlighet, men här finns flera väldigt fina färgklickar: Pentiment, Hi-Fi Rush och (min personliga favorit) Psychonauts 2. Så himla fint spel. Plattformsäventyr med både hjärta och hjärna.
Sedan vill jag ändå dra en lans för Starfield. Det gör inte allt perfekt, absolut inte, men jag tycker det får oförtjänt mycket skit. Det levde inte upp till alla förväntningar men jag har haft väldigt kul med det. När fortfarande en dröm om att spela om det utan recensionsglasögonen på och bara låta timmarna ticka på.
En Bamseponny av folket
Oavsett vad man tycker om spelen så tycker jag ändå dom ska ha pluspoäng för som bredd bland spelen, har en känsla av att Playstation och Switch listan (om dom dyker upp), kommer vara mera samma typ av spel.
Det är anledningen till att jag sålde mitt PS4 och inte har köpt något PS5 ännu
Story-drivna tredjepersonsäventyr dominerar ju dem exklusiva titlarna hos Playstation och är tyvärr en genre som jag inte är speciellt intresserad av, testade God of War och Spiderman till PS4 men tappade helt intresset efter några timmar, snygga spel med bra story men gameplayet föll mig inte alls i smaken och det slutade med att jag sålde mitt PS4 och köpte ett Series X istället ( första x-boxen för min del).
Sant vad dum jag är 😜
PEACE✌️
Det är ändå lite intressant hur upphakade många fortfaranade är på vad som är exklusivt och inte, och hur stor vikt det läggs vid detta. Spelindustrin är på väg åt ett helt annat håll... Det är lite i samma spår som framgång fortfarande mäts i antalet sålda konsoler hos många, när inte heller det är en särskilt modern måttstock som även Sony har börjat överge för att i stället titta på MAU och liknande. Det här med konsolgenerationer som är låsta, tidsbundna och exklusiva till en specifik plastbox känns ganska förlegat.
Xbox går lite före, som vanligt (inte alltid lyckat...), men PlayStation är på väg åt samma håll. Hur många PS5-exklusiva spel finns det egentligen? De har redan dragit igång satsningen på PC med både portar av äldre spel och day-and-date releaser som Helldivers 2 m.fl., släpper spel på Xbox, släpper LEGO Horizon på Switch etc. Ungefär som Xbox för ett antal år sedan. Även tredjepartsutgivare som Square Enix som gärna bistått med exklusiva titlar har annonserat ett skifte i sin publiceringsstrategi med multiplatform i fokus. Kojima Productions slängde sig över en Xbox-port av Death Stranding så fort de fick kontroll över IP:t, etc. etc.
De här stängda plattformarna kommer att luckras upp alltmer framöver, vilket bara kommer att gynna oss konsumenter som kan spela fler spel på flera olika sätt. Det är ju ändå spelen som bör stå i fokus för oss.
Det kommer att gå olika fort, Xbox har ju en förmåga att kasta sig in i saker och när den maskinen väl börjat rulla så går det undan. Men de har redan minst 3 spel som släpps på PS5 nästa år (4 om ryktena kring en Age of Empires II-port stämmer) med Indiana Jones, DOOM: The Dark Ages och Call of Duty.
PlayStation har MLB: The Show 25 och Marathon, om det nu släpps nästa år, på Xbox. Spider-Man 2 släpps på PC i januari, och det lär inte vara det enda PC-släppet heller.
Jag har ytterst svårt att se något negativt med detta, både PlayStation och Xbox kommer att vara mer framgångsrika och konkurrensen (som inte handlar om att kränga konsoler) kommer att gynna oss som gamers. Vi kan välja var vi vill spela spel med ett större utbud och mer valfrihet.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det var ett långt jäkla sidospår, förlåt haha. Här är min topplista för Xbox-spel som släppts den här generationen:
Starfield
Senua's Saga: Hellblade 2
Pentiment
Forza Horizon 5
Psychonauts 2
Grounded
Halo Infinite (kampanj)
Jump in.
Det är ändå lite intressant hur upphakade många fortfaranade är på vad som är exklusivt och inte, och hur stor vikt det läggs vid detta. Spelindustrin är på väg åt ett helt annat håll...
Även om jag kan hålla med om din wall of text kan jag ändå förstå kritiken. Listan handlar om bästa Xbox Series S|X-spelen, inte om hur spelindustrin håller på att formas om, och då förväntar sig en del att spelen faktiskt är till konsolen som listas. Men skulle säga att både de och du är inne på fel spår i och med det, eftersom ett spel till en konsol är lika bra om det så är exklusivt eller inte. Finns ett spel på Xbox One kan det ju fortfarande vara ett av de bättre på Xbox Series, liksom. Och det blir ju inte sämre om det släpps på PC och/eller PS5 nästa år. Osv. Och skulle inte diskvalificera ett spel som God of Wars Ragnarök eller Forbidden West ur en best of PS5-lista för att de även finns på PS4 och PC (Ragnarök finns väl inte det än, men är nog bara en tidsfråga och beside the point) liksom.
Även om jag kan hålla med om din wall of text kan jag ändå förstå kritiken. Listan handlar om bästa Xbox Series S|X-spelen, inte om hur spelindustrin håller på att formas om, och då förväntar sig en del att spelen faktiskt är till konsolen som listas. Men skulle säga att både de och du är inne på fel spår i och med det, eftersom ett spel till en konsol är lika bra om det så är exklusivt eller inte. Finns ett spel på Xbox One kan det ju fortfarande vara ett av de bättre på Xbox Series, liksom. Och det blir ju inte sämre om det släpps på PC och/eller PS5 nästa år. Osv. Och skulle inte diskvalificera ett spel som God of Wars Ragnarök eller Forbidden West ur en best of PS5-lista för att de även finns på PS4 och PC (Ragnarök finns väl inte det än, men är nog bara en tidsfråga och beside the point) liksom.
Nej, alltså jag diskvalificerar inget. Vet inte om du missuppfattade mig lite? Bra spel är bra spel, och var de spelas är inte särskilt relevant är väl en del av min poäng. Håller med dig helt och hållet! (God of War:Ragnarök släpptes till PC för några månader sedan förresten)
Jump in.
Nej, alltså jag diskvalificerar inget. Vet inte om du missuppfattade mig lite? Bra spel är bra spel, och var de spelas är inte särskilt relevant är väl en del av min poäng. Håller med dig helt och hållet! (God of War:Ragnarök släpptes till PC för några månader sedan förresten)
Kanske jag gjorde, men du lät förvånad att folk "hakade upp sig" på exklusivitet så verkade som du missförstod dem och började ranta om spelindustrins framtid när det inte är vad tråden/listan handlar om. Är ju liksom inte konstigt att folk förväntar sig Series-spel på listan över bästa Series-spelen liksom.
Tror du att listan till PS5 kommer att bestå av PS-exklusiva eller blir det både ps4 och pc där? Gissar på sistnämnda.
Sunset Overdrive är ett över 10 år gammalt xbox one-spel...
Kanske jag gjorde, men du lät förvånad att folk "hakade upp sig" på exklusivitet så verkade som du missförstod dem och började ranta om spelindustrins framtid när det inte är vad tråden/listan handlar om. Är ju liksom inte konstigt att folk förväntar sig Series-spel på listan över bästa Series-spelen liksom.
Ah, ja som sig bör i en ordentlig rant så rörde den sig väl ganska off-topic, haha Det var väl mer en fundering över hur saker och ting presenteras, kommenteras och så vidare.
Jump in.
Ah, ja som sig bör i en ordentlig rant så rörde den sig väl ganska off-topic, haha Det var väl mer en fundering över hur saker och ting presenteras, kommenteras och så vidare.
Ok tänka högt på forum kan lätt misstolkas så sorry! Trevlig helg!
Ok tänka högt på forum kan lätt misstolkas så sorry! Trevlig helg!
Detsamma!
Jump in.
Sunset Overdrive är ett över 10 år gammalt xbox one-spel...
Sant, jag tycker inte heller att det hör dit. Inte tillräckligt bra heller. Men inte på grund av hur exklusivt det är.