Xbox är fortfarande öppna för fler uppköp i spelbranschen

Robot
Xbox är fortfarande öppna för fler uppköp i spelbranschen

Bland annat såna som skulle ge dem "geografisk mångfald".

#Phil-spencer

Medlem

Eller så slutar de lägga ner fler studior och gör spel istället för att sakta ta död på spelindustrin.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Eller så slutar de lägga ner fler studior och gör spel istället för att sakta ta död på spelindustrin.

Tror de anställt fler än de flesta genom åren, särskilt under pandemin.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Vad pratar du om?

Medlem

Har de inte sagt att de vill satsa på Asien, alltså Kina och Japan, sen typ 360 tiden? Sen när de väl skaffar sig en studio där, Tango, så lägger de ner den nästan direkt.

Medlem
Skrivet av Samus:

Vad pratar du om?

Har du missat hur många studior Microsoft stängt sedan de köpt upp dem? Tango Gameworks är ett perfekt exempel på en studio som de lägger ner samtidigt som de kommenterar att de behöver fler studior som Tango Gameworks.

Microsoft är rent utsagt puckon som kastar bort talang så lättvindigt för att sedan klaga på det.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Har du missat hur många studior Microsoft stängt sedan de köpt upp dem?

Hur många studior har de stängt och hur många har de köpt upp?

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Har de inte sagt att de vill satsa på Asien, alltså Kina och Japan, sen typ 360 tiden? Sen när de väl skaffar sig en studio där, Tango, så lägger de ner den nästan direkt.

Jo, de har alltid varit väldigt svaga i Japan men på 360-tiden försökte de ändå bredda sig där genom att samarbeta med fler japanska speldesigners som t.ex. resulterade i fler JRPGs. Men speciellt mycket bättre sålde de inte för det men något hjälpte de väl. Men Kina har ju visat sig ha en enorm potential som spelmarknad, vilket visat sig nu i och med Black Myth Wukong som har sålt otroligt där. Så kan förstå att Microsoft vill in där. Men som flera redan sagt, de måste lära sig att göra ansvarsfulla uppköp och inte lägga ner direkt och sedan klaga på att de behöver just sådana studios som kan leverera både kvalitet och anseende.

Medlem

Lär er ta hand om de studios ni har först, herregud...

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Hur många studior har de stängt och hur många har de köpt upp?

https://www.polygon.com/24151045/microsoft-xbox-studio-closur...

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Tror de anställt fler än de flesta genom åren, särskilt under pandemin.

Kul att bli anställd för att sen tvingas sluta efter 18 månader.

Jason Schreier “At Microsoft, contractors can only work for 18 months max. (They can then come back after a six-month break.) Microsoft uses so many contractors that this limit leads to a lot of attrition — and for games that take 4+ years to make, like Halo Infinite, it has been disruptive”

Medlem

Bra. Köp och stäng ner.

Medlem

Vilka toppen killar du och Fredrik är som alltid översätter citat 🙂 Blir så mkt lättare att läsa då.

signatur

Jag kan inte minnas det jag har glömt.

Medlem

Det framgår inte att de skulle vara värre än andra med att stänga studior jämfört med uppköp.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Kul att bli anställd för att sen tvingas sluta efter 18 månader.

Jason Schreier “At Microsoft, contractors can only work for 18 months max. (They can then come back after a six-month break.) Microsoft uses so many contractors that this limit leads to a lot of attrition — and for games that take 4+ years to make, like Halo Infinite, it has been disruptive”

Låter inget vidare för spelutvecklingen att ha många konsulter eller vad det översätts till. Hoppas att de lärt sig av det.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Det framgår inte att de skulle vara värre än andra med att stänga studior jämfört med uppköp.

Klart de inte är EA som har hedersplatsen men det gör inte MS mindre skyldiga för det.
Särskilt när de stänger ner studior de själva talar om att det behövs fler av.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Låter inget vidare för spelutvecklingen att ha många konsulter eller vad det översätts till. Hoppas att de lärt sig av det.

Konsulter är det överallt i spelvärlden. Har flera vänner som jobbar som konsulter åt både dice, machine games och massive som driver egna spelbolag i grunden.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Ifall ni vill veta. Sony har också stängt ner många studios. Kanske till och med lika många. Inte lika stora studios kanske. Bara det. Det är Microsoft som får de stora rubrikerna.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Ifall ni vill veta. Sony har också stängt ner många studios. Kanske till och med lika många. Inte lika stora studios kanske. Bara det. Det är Microsoft som får de stora rubrikerna.

Klassisk whataboutism.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Klart de inte är EA som har hedersplatsen men det gör inte MS mindre skyldiga för det.
Särskilt när de stänger ner studior de själva talar om att det behövs fler av.

Vi behöver knappast fler spel som Redfall det är väl iaf de flesta med på?

Medlem
Skrivet av robbis:

Konsulter är det överallt i spelvärlden. Har flera vänner som jobbar som konsulter åt både dice, machine games och massive som driver egna spelbolag i grunden.

Kan tänka mig det. De är inte anställda på livstid av Dice då antar jag. Men projektanställning låter vettigare än 18 månader i stöten.

Avstängd

Ja addera fler utveckkare till företsget medelmåtta som gör medekmåttiga meh-spel som bäst.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har en PS5:a så jag kan inte kommentera nåt här

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av roftg:

Var det Arkanes fel att Zenimax tvingade ner dem i live service-träsket när de egentligen ville fortsätta göra imsims? Var det Arkanes fel att xbox tyckte det var en bra idé att släppa Redfall?

Skrivet av krislevin:

Jag har en PS5:a så jag kan inte kommentera nåt här

Kom tillbaka om några år. Då kommer alla xbox-spel även släppas på playstation.

Medlem
Skrivet av roftg:

Nä, men Prey och Hi-Fi Rush är däremot spel som vi alla behöver fler av.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Jag tycker Sony suger. Vad tycker du om Microsoft?

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Var det Arkanes fel att Zenimax tvingade ner dem i live service-träsket när de egentligen ville fortsätta göra imsims? Var det Arkanes fel att xbox tyckte det var en bra idé att släppa Redfall?

Det är arkanes fel att de gjorde ett dåligt spel. Man kan ju inte skylla ifrån sig allt bara för att man tillverkat ett dåligt spel. De borde väl argumenterat bättre på mötena där de ”dåliga” besluten togs.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Det är arkanes fel att de gjorde ett dåligt spel. Man kan ju inte skylla ifrån sig allt bara för att man tillverkat ett dåligt spel. De borde väl argumenterat bättre på mötena där de ”dåliga” besluten togs.

Ansvaret ligger fortfarande på Zenimax och Msft imo. Att sätta Arkane på live service var som att tvinga Scorcese att regissera en marvel-film.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Det enda bra beslutet stod Microsoft för, och det var att stoppa utvecklingen av en ps5 version,.. spelet hade om möjligt kunna bli ännu sämre

Medlem
Skrivet av Sarato:

Nä, men Prey och Hi-Fi Rush är däremot spel som vi alla behöver fler av.

Evil Within 2 är riktigt bra också! Att den studion stängdes ner var ett uselt beslut...

12
Skriv svar