Stalker 2:s nya systemkrav höjer den "rekommenderade" nivån
Är det värt för min del att köpa spelet till Steam då burken är smått antik i nuvarande standarder. Min PC spec ser ni i min signatur under. Vad tror ni? Att lira i 30 frames i ett FPS spel speciellt när det liras på en dator känns inge vidare. Dock har jag ovanligt mycket RAM minne på 32 GB DDR4 för att vara den burken. Kan de bumpa upp framesen en del eller? Gör GPUn det främsta dögrävningen.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
Är det värt för min del att köpa spelet till Steam då burken är smått antik i nuvarande standarder. Min PC spec ser ni i min signatur under. Vad tror ni? Att lira i 30 frames i ett FPS spel speciellt när det liras på en dator känns inge vidare. Dock har jag ovanligt mycket RAM minne på 32 GB DDR4 för att vara den burken. Kan de bumpa upp framesen en del eller? Gör GPUn det främsta dögrävningen.
GPU gör den främsta dögrävningen.
Jag gissar att uppgraderar du gpu till minst rekomenderade så kkarar du dig
Gpun spelar större roll men även din cpu kan leda till en mindre önskvärd upplevelse 30fps/1080 känns inte riktigt värt det 2024. Men tänk hur många år du fått ut av datorn ändå, 1000serien släpptes för över 8år sedan.
Anti allising Off, settings på medium och sedan är det biff i 1440p. 🙏
Varför stänga av AA?
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Varför stänga av AA?
För att de brukar kunna se ut som skit allt blir suddigt i en del spel, ser hellre detaljer och lite kanter än en ”smet”.
Men det varierar beroende per spel så man får testa sig fram spel för spel för att hitta vad man gillar.
Min laptop har en i7-13850HX, RTX 3500 ADA (typ något mellan ett 4060 och 4070) och 64GB RAM. Undrar vilka grafikinställningar den kommer klara av.
Nvidia har lagt upp en del benchmarks med diverse stationära datorer och laptops.
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/dlss-stalker-2-farm...
Varför stänga av AA?
Alltid gillat spetsiga kanter bättre. Det är det första jag alltid avaktiverar. 😎
🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI
Alltid gillat spetsiga kanter bättre. Det är det första jag alltid avaktiverar. 😎
Det värsta är att jag förstår, dock gillar jag det inte lika mycket nu när spel är så detaljerade då det lätt blir väldigt mycket kanter men det blir ofta skarpare, på gott och ont. Många av de mindre resurskrävande kantutjämningarna är ju förjävliga.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
perkele blir att beställa 16gb ram till då 🥲
Tänk på att om du blandar olika batcher med ram även fast du köper samma sku så kan det bli problem. Kan vara värt att köpa ett helt nytt kit på 32gb än att uppgradera med ytterligare 16gb (utgår från att du har 16gb nu).
Tänk på att om du blandar olika batcher med ram även fast du köper samma sku så kan det bli problem. Kan vara värt att köpa ett helt nytt kit på 32gb än att uppgradera med ytterligare 16gb (utgår från att du har 16gb nu)
Var tänkt att citera stoffe20,men jag är för korkad tydligen.
Förstod det jag beställde 32gb kingston kit istället så det inte strular att mixa med gamla
Det verkar mer korrekt nu än innan. Men vad jag har sett av spelet hittills så känner jag att det va väntat. Tror väldigt mycket på att detta kan bli ett GOTY om det inte är FÖR buggigt vid släpp.
"Kebab?"
Specs: Intel Core i9-13900F, Nvidia GeForce RTX 4080, 32 GB RAM, 5120 x 1440, 240Hz.
Måste uppgradera från 16gb till 32gb ram snart alltså.
Do it! Är ju smidigt och inte särskilt dyrt. Gjorde det själv för nått år sen.
Do it! Är ju smidigt och inte särskilt dyrt. Gjorde det själv för nått år sen.
Jag ska ge 16GB ett försök men redo att köpa mer om det behövs