Klart – fysiskt Black Myth: Wukong till PS5 i december
Fysiskt all the way baby.!..
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
Jag tycker att det är ett kanonspel! Det är fyllt av fantastiska bossar som ger dig en rejäl utmaning och världen är riktigt snygg. Huruvida det har något med Woke-debatten att göra jag jag ingen aning om.
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Kollat spelet på twitch och tycker spelet ser väldigt mediokert ut.
Är de endast populärt pga woke debatten osv eller vad har jag missat.
Ett riktigt stabilt actionäventyr. Inte i närheten av perfekt eller ett mästerverk, men ett välgjort första storspel från studion, 4/5. Ett av dom bättre spelen i år, utan tvekan.
Bäst på PC eller PS5 pro? Känns som ett konsol spel med kontroll så köper antagligen till PS5 pro även om datorn utklassar playstation i ren prestanda
Bara att köra kontroll på PCn.
The more I practice, the luckier I get.
Kollat spelet på twitch och tycker spelet ser väldigt mediokert ut.
Är de endast populärt pga woke debatten osv eller vad har jag missat.
Spelet har faktiskt ganska många brister. Till exempel är nivådesignen medioker och full av irriterande osynliga väggar. Narrativ och dialoger är osammanhängande och mest en kommentar till Färden till Västern. Spelet lider även av ogenomtänkta färdighetsträd med för många passiva förmågor. Man kan också lägga färdighetspoäng på förmågor som är inaktiverade när man ändrar om sin konfiguration, vilket leder till att man ofta känner att man vill omfördela sina poäng (vilket man som tur är kan göra vid varje altare).
Striderna har även en tendens att bli monotona då de mest kretsar kring lätta attacker och undvikande rullningar. Förvisso bör man även få in en tung attack när luckan uppenbarar sig, men det känns ändå lite väl basalt och synd att ens specialförmågor kommer till så lite användning.
Men spelet är sjukt snyggt på alla sätt, har unik karaktärsdesign och coola bossar så det har definitivt många starka sidor också. Det är lite kul ändå att spelet är från ett land som inte brukar leverera den här typen av spel, så det är lite uppfriskande att det är lite annorlunda till sin karaktär. Många gillar ju även när ett spel är utmanande så det är ju ett stort plus om du gillar sånt.
Spelet har faktiskt ganska många brister. Till exempel är nivådesignen medioker och full av irriterande osynliga väggar. Narrativ och dialoger är osammanhängande och mest en kommentar till Färden till Västern. Spelet lider även av ogenomtänkta färdighetsträd med för många passiva förmågor. Man kan också lägga färdighetspoäng på förmågor som är inaktiverade när man ändrar om sin konfiguration, vilket leder till att man ofta känner att man vill omfördela sina poäng (vilket man som tur är kan göra vid varje altare).
Striderna har även en tendens att bli monotona då de mest kretsar kring lätta attacker och undvikande rullningar. Förvisso bör man även få in en tung attack när luckan uppenbarar sig, men det känns ändå lite väl basalt och synd att ens specialförmågor kommer till så lite användning.
Men spelet är sjukt snyggt på alla sätt, har unik karaktärsdesign och coola bossar så det har definitivt många starka sidor också. Det är lite kul ändå att spelet är från ett land som inte brukar leverera den här typen av spel, så det är lite uppfriskande att det är lite annorlunda till sin karaktär. Många gillar ju även när ett spel är utmanande så det är ju ett stort plus om du gillar sånt.
Håller med om det du skriver. I början känns spelet kretsa kring enbart bossar. Väldigt korta banor på 5 fiender och så en boss. Ett litet område till med någon fiende och så en boss osv. Del två av spelet är jag på nu och det har börjat att öppna upp sig mer.
Mycket känns feldesignat, fiender som hoppar eller springer fel. Banlayout som får en själv att fastna. Osynliga väggar ja. Går man in i en skugga kan det bli jättemörkt och ingen balansnivå mellan ljus och mörker. Visst ser det snyggt ut ibland medan ibland känns det lite som att titta på en youtube film när man rör sig fort och något konstigt ludder i närheten av karaktären.
Visst är spelet trots allt roligt att spela men skulle absolut inte säga att Black Myth Wukong är årets stora spel. Lär bli bortglömt om något år.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
För mig är Black Myth Wukong trots brister uppe och nosar på GOTY.
Ett spel jag kommer minnas länge för en del otroliga bossar och intressant story. Bara den detaljen att jag inte visste något om Journey to the West innan och att karaktärerna är lätta att tycka om gör det till ett spel att minnas lönge framöver.