GTA VI-ägaren: "Okomplicerat" att stötta pc
Dom lär väl vänta ett år eller två precis som med föregångaren. Dom gör ju det bara för att maxa försäljningen på konsol så de som egentligen vill köra på PC men som inte kan hålla sig köper det två gånger. Det är ganska fult att dom gör så, men deras spel är ju så pass bra att dom kan göra det, tyvärr..... typ.
Dom lär väl vänta ett år eller två precis som med föregångaren. Dom gör ju det bara för att maxa försäljningen på konsol så de som egentligen vill köra på PC men som inte kan hålla sig köper det två gånger. Det är ganska fult att dom gör så, men deras spel är ju så pass bra att dom kan göra det, tyvärr..... typ.
Precis, två flugor i en smäll så får de både dubbeldippa i folks plånböcker samdt ett år extra att polera PC-versionen.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Hmm.. Eftersom jag har gjort slut med allt vad konsoler heter så måste jag tänka positivt här.. Ja nu vet jag, att vänta ett år är gynnsamt, vi får då en bättre version där konsolfolket har betatestat och de allra flesta buggarna är borta. Att vi redan får den bästa upplevelsen sett till grafik, fps och kontrollmöjligheter det vet vi ju redan.
sen har jag väntar i +10 år så något extra hit eller dit spelar inge roll.. Pust!
-:Observe the masses and do the opposite:-
Hmm.. Eftersom jag har gjort slut med allt vad konsoler heter så måste jag tänka positivt här.. Ja nu vet jag, att vänta ett år är gynnsamt, vi får då en bättre version där konsolfolket har betatestat och de allra flesta buggarna är borta. Att vi redan får den bästa upplevelsen sett till grafik, fps och kontrollmöjligheter det vet vi ju redan.
sen har jag väntar i +10 år så något extra hit eller dit spelar inge roll.. Pust!
Jag hoppas verkligen att jag kommer kunna hålla ut, men jag tror verkligen inte det 😅
Den här gången blir det att vänta helt till pc versionen, ingen av dom senaste konsolerna har tilltalat tillräckligt för ett köp.
Lika bra ändå, blir trevligt att ha den första upplevelsen på pc'n, red dead 2 på pc blev ju lite förstört av att man hade lirat det tidigare, blev som att spela en remaster.
Men varför dom gör det tycker jag själv är rätt uppenbart, mjölka produkten.
Köpte GTA V till PS3, PS4 och PC. Bra spel betalar jag gärna för. Men nu blir det endast PC. Jag kan jobba av backloggen lite så länge. Ikväll blir det t.ex. finalen av The Witcher 3
CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort: TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua
Jag kommer vänta tills PC den här gången också
De släppte faktiskt GTA 5 rätt fort ändå. Ett halvår efter. Så jag tror på det upp till 1 år.
Va? De släppte spelet först i september 2013, året därpå igen till nya konsoler sen april 2015 släpptes det till PC.
Jag kommer vänta tills PC den här gången också
Va? De släppte spelet först i september 2013, året därpå igen till nya konsoler sen april 2015 släpptes det till PC.
Du har helt rätt, bra att du har koll. Jag tittade på konsol generationen efter.
"Grand Theft Auto V was released in September 2013 for the PlayStation 3 and Xbox 360, in November 2014 for the PlayStation 4 and Xbox One, in April 2015 for Windows, and in March 2022 for the PlayStation 5 and Xbox Series X/S." $$$$
Tror vi får vänta 6-12 månader på PC versionen.
GTA har alltid varit bäst på PC dom finslipar och samtiidgt hoppas på dubbeldipp
Tror vi får vänta 6-12 månader på PC versionen.
GTA har alltid varit bäst på PC dom finslipar och samtiidgt hoppas på dubbeldipp
Tror mer på 18-24 månader. Har väl varit runt 2 år mellan konsol och PC historiskt.
Tror mer på 18-24 månader. Har väl varit runt 2 år mellan konsol och PC historiskt.
Nej GTAV var bara annorlunda för att det kom på 360/PS3 först.
Var inte så lång väntan efter ps4 versionen.
Tror inte vi behöver vänta på PS6 versionen innan PC versionen.
PC är en så mycket större marknad nu också
Låter väl rimligt med PS5/PC/PS6, finns det onlineläge vill de nog ha ut det på PC så snart de tycker att folk spelat klart SPt på PS.
Det som är oklart är kanske hur prismodellen funkar för expansioner+dlc+microtrans, det vet vi inget om antar jag? Om spelet typ använder något "nytt" system där man kanske spenderar mera riktiga pengar ingame så kanske inte cykeln kommer se ut som vanligt med GTA.
Eller det borde inte påverka släppen kanske, utan snarare att man har ett delat Socialclubkonto som går att använda på alla plattformar? Har inte så bra koll på det där med social club, kanske inte ens finns längre?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Än så länge så har Rockstar gjort precis som dom har gjort med GTAV, det har snart gått ett år mellan de två trailers dom skulle släppa t.ex. Allt är säkerligen utberäknat med erfarenheten ifrån GTAV, ett PC släpp kommer bara komma när dom vet att dom flesta har köpt det till konsol och när försäljningen har börjat dala ner, 2027 tippar jag på.
Än så länge så har Rockstar gjort precis som dom har gjort med GTAV, det har snart gått ett år mellan de två trailers dom skulle släppa t.ex. Allt är säkerligen utberäknat med erfarenheten ifrån GTAV, ett PC släpp kommer bara komma när dom vet att dom flesta har köpt det till konsol och när försäljningen har börjat dala ner, 2027 tippar jag på.
Jag tror inte så länge.
Dom vill ha in folk snabbt, speciellt online
Nja, tror mer på Ps5 / XboxSeries = Q4 2025 / PC Q2 = 2027 samt Ps6 / Nya Xbox = Q4 2027
Jag väntar nog tills Epic skänker bort det runt 2032.
Samma här!
Håll koll på GTAVI om Trump oc inte gör något åt spelet. Så kan vi känna oss rätt så lugna. För det finns inget spel som GtaVI när det gäller våld mm. Historia: Trump lovade vid ett tillfälle att förbjuda spel med våld i. GTA VI skulle kunna vara det bästa exemplet isf. För spelet gör både parodi av USA och alla element som finns även "woke kultur" (och alla andra grupper man kan tänka sig) kommer att vara en del i det. Vi får hoppas att det är en i raden av lögner för att få billiga röster från mindre nogräknade människor. För jag tror inte att han bryr sig om det över huvudtaget som mycket annat.