Medlem
Skrivet av Nioreh:

Nja, jag har ju min vanliga PS5 så länge. Denna pryl är mest för skojs skull, och för att få lite stabilare framerate här och var. Jag har inte ens en 4K-tv

Jaha dåså, då förstår jag lugnet

Medlem

Pratade med Elgiganten igen efter ha läst era kommentarer. Det verkar inte som min är skickad och hon kunde inte svara på när den kommer skickas heller. Så det blev att jag tog bilen till Netonnet och köpte en. Ser fin ut här på kontoret

Blir att koppla in den ikväll när ungarna har lagt sig. Om jag förstått det korrekt så skall man göra följande steg;

1) Koppla in den och uppdatera samt logga in.
2) Koppla in diskläsaren och uppdatera
3) Ta ut sin SSD från sin gamla PS5 och sätta in.
4) Laddar ner sparfilerna från PS+.
5) Börja spela

Är det något jag har missat?

För min egen del var tanken att börja spela Dragon Dogma 2, men efter ha sett Oliver igår gå igenom spelet kort på Digital Foundry så vet jag inte om man skall vänta. Så första spelet just nu att spela igenom står mellan DD2, FF7 Rebirth och Alan Wake 2.

Medlem

Jag sitter med min nu och överför från min standard ps5.

Hoppas alla som beställt får innan helgen!
Skivläsaren gick smidigt att sätta dit. Tog nån minut

Testpilot

Så jävla kassa Elgiganten alltså. De har haft bokningen öppen hela tiden och nu kan de inte leverera en enda konsol.

Skitsnack med försenade leveranser, skulle Sony singlat ut just Elgiganten och stoppat deras leverans när alla andra butiker har inne på hyllan? De har samlat på sig ordrar som de inte kan leverera och skiter i turordningen.

Dessutom har de mage att hävda samma leveransdatum, fast de vet med 100% säkerhet att de inte kan leverera. Nej, aldrig mer Elgiganten för min del med större köp.

I övrigt var jag var ner på Webhallen precis och hämtade ut min. Bokade för 2h sen. Enda som är kasst är att jag måste jobba 5h till.

Medlem

Jag fick precis SMS från Elgiganten att min beställning finns att hämta i butiken 😀

signatur

*Io Sono Interista*

Testpilot
Skrivet av crowbar82:

Jag fick precis SMS från Elgiganten att min beställning finns att hämta i butiken 😀

Grattis! 🥳 Skönt att det löste sig för någon med Elgiganten i alla fall.

Medlem
Skrivet av crowbar82:

Vilken elgigant?

Medlem
Skrivet av Dino1980:

Blir att koppla in den ikväll när ungarna har lagt sig. Om jag förstått det korrekt så skall man göra följande steg;

1) Koppla in den och uppdatera samt logga in.
2) Koppla in diskläsaren och uppdatera
3) Ta ut sin SSD från sin gamla PS5 och sätta in.
4) Laddar ner sparfilerna från PS+.
5) Börja spela

Är det något jag har missat?

nyfiken här, vart hittade du denna guide? är det så man måste göra annars blir det krångel eller?

Jag trodde man kunde koppla in sin nuvarande extra PS5-SSD samt diskläsare innan man startade upp PS5 Pro för första gången och sen bara köra på, men det kanske inte stämmer?

Medlem
Skrivet av Gurra202:

Vilken elgigant?

Ljungby

signatur

*Io Sono Interista*

Medlem
Skrivet av Genub:

nyfiken här, vart hittade du denna guide? är det så man måste göra annars blir det krångel eller?

Jag trodde man kunde koppla in sin nuvarande extra PS5-SSD samt diskläsare innan man startade upp PS5 Pro för första gången och sen bara köra på, men det kanske inte stämmer?

Skrivet av bestone:

Tänker testa dessa 2 spel som jag har aldrig spelat förut, Star wars outlaws och FF rebirth, sedan jag får skaffa Stellar blade när den går ner i pris då den jag har hört kan köras på 80fps!

OBS: Alla som skaffar PS5 PRO, har hört via en vlog att man ska starta konsollen och köra eventuellt uppdatering innan man kopplar disc drive eller ssd.

Här har du

Medlem
Skrivet av Genub:

Jag hade hört i en youtube om detta, men har sett att flera har kopplat innan, vet ej om det är för att slippa strul, jag kommer koppla innan eftersom jag ville inte hålla på skruva lös ställ 2 gånger.

Medlem

Äntligen nu fick jag SMS från Elgiganten, skall hämta den direkt.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Äntligen nu fick jag SMS från Elgiganten, skall hämta den direkt.

Fan, jag har inte hört nåt. Jag har valt Bring hemleverans. Denna väntan tar kål på mig.

Medlem

Har precis varit och hämtat min nu, ligger i sin kartong och frestar mig.

Har flyttat över alla spel till min externa SSD och sparfilerna kan jag ju ladda ner. Men hur gör man smidigast för att föra över sina filmer / bilder från gamla ps5:an ?

Och sen så har jag ett alternativt konto som jag inte har ps+ på vars sparfiler jag också vill flytta över, någon som vet ? Är det konsol till konsol via samma nätverk som gäller? Har för mig det tar en jävla tid.

Medlem

Amazon har i lager nu igen, leverans imorgon

Medlem

Dags att gå till ombud och hämta maskinen.
Lite rast och sol låter fint.

Medlem
Skrivet av Dino1980:

Här har du

toppen tackar

Medlem
Skrivet av grubstubbi:

Har flyttat över alla spel till min externa SSD och sparfilerna kan jag ju ladda ner. Men hur gör man smidigast för att föra över sina filmer / bilder från gamla ps5:an ?

Och sen så har jag ett alternativt konto som jag inte har ps+ på vars sparfiler jag också vill flytta över, någon som vet ? Är det konsol till konsol via samma nätverk som gäller? Har för mig det tar en jävla tid.

Data transfer via samma nätverk i system-menyn. Ska du bara föra över bilder/konton/sparfiler så går det fort. Ska du även föra över spel tar det lite tid. Använder du Lan-kabel på båda enheter går det mycket fortare.

Medlem
Skrivet av grubstubbi:

Glöm inte att uppdatera till senaste firmware på bägge maskiner också.
Jag tänkte mig inte för först och fick bara felmeddelande innan gamla ps5an fick senaste fw.

Medlem

Yey fick min från giganten nu tack och lov! Men ogillade deras kommunikation på beställningen och dess status.

Medlem
Skrivet av Samus:

Yey fick min från giganten nu tack och lov! Men ogillade deras kommunikation på beställningen och dess status.

Blev det inte uppdaterat?

Medlem
Skrivet av Gurra202:

Blev det inte uppdaterat?

Ogillar att nästan alla steg gjordes idag, var väl ett steg som skedde inatt. Så jag blev lite oroad med tanke på hur missvisande notifikationer andra fått här i tråden.

Samma pris som Amazon dessutom så jag spar även mot utgångspriset yey.

Medlem

Hur har jag ens lyckats missa att PS5 Pro är släppt?

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Fick notis från postnord att Komplett nu skannat in postlapp för min fem pro.

Medlem
Skrivet av Samus:

Hemleverans?

Medlem
Skrivet av V5er:

Hemleverans?

Nej till butik, var där och hämtade den. Tänkte inte riskera Postnord mm.

Medlem

Någon som har sett en disc drive någonstans? Ser att Elgiganten har höjt priset till 1799:- de svinen.

Testpilot
Skrivet av Sunstalker:

Någon som har sett en disc drive någonstans? Ser att Elgiganten har höjt priset till 1799:- de svinen.

Verkar inte vara någon som har i lager i skrivande stund.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12407015

Medlem

Jag stoppade på min läsare innan jag startade upp första gången. Först uppdaterade den kontrollen och sen läsarn. Funkade super!

Medlem
Skriv svar