Nu blir det en sen natt
Jag har lärt mig att det inte är nån idé att oroa sig för sånt man inte kan göra något åt. Som vanligt handlade valet om pest eller kolera.
Vill du ha mer identitetspolitik eller en D20-tärning vid presidentposten? Jag ville inte ha någon av dem.
Nu ser det ut som Trump vinner och jag hoppas bara han rullar bra kast, så vi kanske kan leva ett någorlunda normalt liv i 4 eller fler år till.
Vilken identitetspolitik, Harris snackar inte om det överhuvudtaget. Dessutom så är hon långt bättre utbildad än orange gringo, långt mer kompetent. Det är hon som får tummen upp av folk som faktiskt har utbildning, det är ingen ekonom som vill ha handelskrig eller enorma statsskulder.
Verkar så sjukt hårt dock eller? Eller blir de mjuka i vattnet? Man har ju bitit på sådan där rödpeppar av misstag ibland när man gör pepparsås liksom.
Snarare tvärtom, dom är hur mjuka som helst du måste prova!
Det är skillnad på att publicera vad människan gör och säger och att "hata" på någon. Sen om folk tolkar det som att hacka på någon för att de kritiserar så bör de istället rannsaka sig själva.
De behöver riva upp hela sitt system och låta majoriteten bestämma istället för valda delegater.
Hade inte gjort någon skillnad idag.
Trump kommer med stor sannolikeht att vinna "the popular vote" också. Leder just nu med över 5 000 000 röster. För första gången på 20 år som Republikanerna vinner the popular vote om jag hörde rätt tidigare.
Demokraterna har fokuserat på fel frågor, haft splittring inom partiet om sin kandidat där de bytte kandidat 100 dagar före valet och sedan är det en av de minst populära personerna från förra valet som de tar fram (avsett interna valet där kandidaten tas fram). Kamala har också varit otydlig med vad hon bidragit med som VP, och varför folk skulle lita och rösta på henne. Hennes extremt starka Israelstöd har också bidragit till många pro-Palestina som vanligtvis ligger till vänster inte röstat på henne.
Alltså vinner Republikanerna valet, popular vote, Senaten och ev representanthuset också. En storslam helt enkelt. Amerikanska folket har tydligt visat vad de tycker är viktigt, och om inte demokraterna anpassar sig och börjar ta tag i de frågorna tror jag de kommer förlora många val i rad.
Snarare tvärtom, dom är hur mjuka som helst du måste prova!
Jag hade tappat glasögonen så jag såg inte vad det var på den där bilden, nu ser jag att det var en sådan där steamdeck eller vad den heter, trodde det var en liten projektor som lyste på väggen, nu ser jag att det inte var sådan hård peppar heller nä, rosépeppar som det heter då med ja.
Jag provar i helgen!
Det är alltså inte rosépeppar, vilket jag antar att du tänker på, i pepparsåsen? Utan det är snarare små paprikor, fyllda med färskost.
Jag hade glömt namnet, försöker undvika sådant där, det är samma med enbär.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Vilken identitetspolitik, Harris snackar inte om det överhuvudtaget. Dessutom så är hon långt bättre utbildad än orange gringo, långt mer kompetent. Det är hon som får tummen upp av folk som faktiskt har utbildning, det är ingen ekonom som vill ha handelskrig eller enorma statsskulder.
Handelskrig har vi redan.
EU satte förra veckan en 45 % skatt på elbilar från Kina, och Kina har sagt något om motdrag men kommer inte ihåg på rak arm. Jag tror det är oundvikligt att det kommer eskalera, oavsett vem som hade vunnit valet idag. USA kan inte vika sig för Kina.
Du kan ha rätt. Det kanske är mest är hennes parti som vurmar för identitetspolitik. Jag vet inte.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Trump har aldrig varit utanför etablissemanget. Aldrig. Han har alltid bjudits in i TV och olika sammanhang, t o m Clinton paret var på hans bröllop. Han är basically mr Wall Street
Och nej, det är inte förändring, det fick de inte förra gången heller. Det är mer rika styr över de fattiga, och han spelar med, t.ex. så lurar han i dem att han är religiös.
Rogan gav annars sitt stöd till Trump, förmodligen p.g.a. att han inte vill att rikare personer ska betala mer skatt. Och det är sådant som måste ske för att det ska ske riktiga förändringar överhuvudtaget som gynnar befolkningen i stort. Hur många av Trumps röstare vet att de kommer få betala för hans handelskrig? GIGO.
Han är den första presidenten i modern tid som gått så hårt mot media, pratat om "djupa staten, kritiserat massmedia för "fake news" och just sagt "drain the swamp" och pratat om dylikt. Media har svarat och utmålat han som det värsta som någonsin existerat. Om det inte är anti-etablissemang får du gärna definiera det.
Jag tror du blandar ihop etablissemang med att han inte har några kontakter alls. Och återigen, jag pratar inte om att han i realiteten inte tillhör eliten, speciellt wall street, men inte massmedias etablissemang. Om du tittar på donationer får demokraterna massiva donationer av storföretag gentemot republikanerna.
Trump är en genuin vildhäst som är svår att kontrollera eller köpa. Det har för- och nackdelar.
Han är den första presidenten i modern tid som gått så hårt mot media, pratat om "djupa staten, kritiserat massmedia för "fake news" och just sagt "drain the swamp" och pratat om dylikt. Media har svarat och utmålat han som det värsta som någonsin existerat. Om det inte är anti-etablissemang får du gärna definiera det.
Samtidigt så gjorde han absolut noll så som vanligt så är det spel för galleriet för att få hans sektmedlemmar anhängare att klappa och hylla honom trots att han gjorde absolut noll för dem.
Samtidigt så gjorde han absolut noll så som vanligt så är det spel för galleriet för att få hans sektmedlemmar anhängare att klappa och hylla honom trots att han gjorde absolut noll för dem.
Samtidigt, vad är mer spel för galleriet att spela politiker spelet eller säga och göra det Trump säger? Det är minst lika mycket sektmedlemmar åt andra hållet som genuint tror att politiker inte är köpta eller media ägs av storföretag. Titta bara på hur Bernie eller RFK behandlas av demokraterna.
Det är mycket spel för galleriet fast det finns korn av sanning och han säger verkligen det han tänker på vid stunden och inte färdig beställda scripts. Han går hårt emot media och har en genuin kamp mot dem det kan ingen förneka. Och att ens yttra de orden tyder ändå på något.
Precis hela Harris kampanj var centrerad kring identitetspolitik. Hudfärg mot hudfärg, män mot kvinnor, till och med partner mot partner i kampanjens sista annonser. Helt absurda annonser om att gifta kvinnor lever under förtryck från sina män, klart det inte resonerar med vanligt folk. Har man lyckats missa den aspekten av Harris kampanj besitter man en enorm ”blind spot” för kandidaten man föredrog. Harris var en av tidernas sämsta kandidater och USA sade ifrån. 🎉
Funderar lite på hur man kan minska sin exponering mot USA och öka exponeringen mot Europa. Köpa så många spel som möjligt via Ubisoft och GOG är en tanke. Funderat också på att fasa ut alla Appleprodukter på sikt. Har inte bara med Trump att göra utan tänker även generellt och man inte vill bli för beroende av amerikanska produkter.