Nintendo Music släppt – lyssna på Nintendo-musik i din smartphone

Robot
Nintendo Music släppt – lyssna på Nintendo-musik i din smartphone

Bättre än Switch 2!

Jag såg detta imorse men undrar om det var en så bra idé. Hade inte Nintendo tjänat mer på att lägga ut all musik på Spotify etc där det faktiskt finns användare?

Nice för de som har Nintendo Online och är intresserade av en separat app för bara Nintendomusik men jag kan inte tänka mig att detta kommer locka över någon som är ”on the fence” att skaffa Nintendo Online.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Kul grej. Minns hur glad man blev över musikspelaren i Smash Ultimate och det här är ett riktigt trevligt nästa steg.

Avstängd

Varför lägger de inte ut det på spotify eller nåt?

Medlem

Testade det i morse. Är väl trevligt, men utbudet är alldeles för dåligt just nu. Men mer låtar kommer.

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Jag såg detta imorse men undrar om det var en så bra idé. Hade inte Nintendo tjänat mer på att lägga ut all musik på Spotify etc där det faktiskt finns användare?

Nice för de som har Nintendo Online och är intresserade av en separat app för bara Nintendomusik men jag kan inte tänka mig att detta kommer locka över någon som är ”on the fence” att skaffa Nintendo Online.

Skrivet av marsipanbröd:

Rätt trevligt med en egen app med Nintendo magi, och man slipper betala månadsavgift för Tråkify.

Medlem

Tankade appen, loggade in, kräver Nintendo Online. Avinstallerade appen.

Först en väckarklocka och nu en musikapp, ingen Switch 2…. Riktigt tråkigt måste jag säga.

Medlem
Skrivet av marsipanbröd:

En ren gissning är att de i princip inte skulle tjäna en krona på att lägga ut det på Spotify. Den här appen däremot ger ju något slags mervärde till dem som redan har ett Nintendo Online-konto. Det kan säkert räcka för att behålla några kunder en stund till vilket ger reda pengar.

Avstängd
Skrivet av Munhuggas:

En ren gissning är att de i princip inte skulle tjäna en krona på att lägga ut det på Spotify. Den här appen däremot ger ju något slags mervärde till dem som redan har ett Nintendo Online-konto. Det kan säkert räcka för att behålla några kunder en stund till vilket ger reda pengar.

Jo, men jag har flera gånger slagit upp exempel på gammal OST på youtube. Tänker att det skulle ligga bra på YT och nu finns det säkert redan massa klipp, men nintendo har väl också muskler att dirigera om det till deras kanal/Spotify.

Medlem

När man inte trodde de kunde sälja samma material på fler sätt kommer de med att jag ska ha ett abonnemang för att lyssna på gammal 8 bitars musik?
Kommer de med en wallpaper app snart som kräver nintendo online med stillbilder från spelen också kanske…

Medlem

Finns väl hur mycket musik som helst på youtube annars med Nintendo låtar. Eller har dom bannat enmassa?

Vi har ju den här hit låten.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Avstängd
Skrivet av lonian:

Finns väl hur mycket musik som helst på youtube annars med Nintendo låtar. Eller har dom bannat allt numera?

Vet inte, och det är det som är grejen.

Skrivet av Majoren:

Rätt trevligt med en egen app med Nintendo magi, och man slipper betala månadsavgift för Tråkify.

Osannolikt att man skulle betala ”Tråkify” enkom för att lyssna på Nintendomusik men där finns iaf miljoner och åter miljoner användare medan jag undrar hur många % av Nintendo Online-prenumeranterna kommer ens känna till att appen existerar. Ser beror det ju på hur bra appen är men jag är tveksam till hela upplägget.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av lonian:

Finns väl hur mycket musik som helst på youtube annars med Nintendo låtar. Eller har dom bannat enmassa?

Vi har ju den här hit låten.

https://youtu.be/kwQ6_rwvMp8?si=MnoJltEKCKM-OCaq

YT fungerar ju inte med släckt mobilskärm, så rätt värdelöst om man vill lyssna på musik på nallen.

Skrivet av Monki Rauklund:

Osannolikt att man skulle betala ”Tråkify” enkom för att lyssna på Nintendomusik men där finns iaf miljoner och åter miljoner användare medan jag undrar hur många % av Nintendo Online-prenumeranterna kommer ens känna till att appen existerar. Ser beror det ju på hur bra appen är men jag är tveksam till hela upplägget.

Bra då att denna appen kom till, så slipper man betala för Spotify.

Medlem
Skrivet av Majoren:

YT fungerar ju inte med släckt mobilskärm, så rätt värdelöst om man vill lyssna på musik på nallen.

Om du betalar för premium fungerar det.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Fungerar fint för mig med nedsläckt skärm samt även på youtube music men då är jag ju prenumerant också.

Skrivet av Majoren:

Du behöver inte betala för Spotify. Kör i webbläsaren så slipper du reklam.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skrivet av Majoren:

Spotify finns som gratisalternativ också, precis som med Youtube. Om man är ok med massa reklam.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Nintendo utannonserar allt under solen förutom Switch 2. 😂

Skrivet av Majoren:

Fungerar för mig. Yt via opera och Firefox funkar också med släckt skärm.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Om du betalar för premium fungerar det.

Du vet om att det kostar 149 spänn?

Skrivet av Sphere Of No-Form:

Spotify finns som gratisalternativ också, precis som med Youtube. Om man är ok med massa reklam.

Är inte okej med reklam för min del, och med spotify gratis kan man ju inte ens välja vilken låt man vill höra här näst på en playlist etc, värdelöst. Youtube är ju bra gratis, men för min del så brukar jag inte lyssna på musik på TV:n på det sättet.

Bra med fler alternativ ist.

Medlem
Skrivet av Munhuggas:

Nope!
Då denna tjänst är helt gratis och Nintendo sitter på rättigheterna så finns det inget att tjäna här för dom då både appen och Nintendo konto kostar noll kr för oss konsumenter. Däremot kostar det pengar för Nintendo att utveckla appen, underhålla den etc etc.

Hade dom släppt musiken på Spotify så hade det funnits pengar att hämta, då Nintendo skulle tjäna pengar på antal lyssningar.
Det är ju det som är grejen med Spotify lixom? Att artister som släpper sin musik där kan tjäna pengar på antal streams, än att endast sälja hela album.

Skrivet av marsipanbröd:

För att Spotify inte har förläng versionen som är A&O för mig i TV-spels musik.
Orka lyssna på Donkey Kong Country vatten världen låt i tre minuter och sen STOPP och låten börjar om från början.
Så nej, repeat funkar inte. Med Nintendos app så kan man loopa 60 minuter om man så vill!
Varje spel är uppdelat i olika kategorier, varje bana i Super Mario spelen har sin egen bild etc etc.
Fantastiskt app som sparkar arslet av Spotify när det kommer till design och användarvänlighet!

För i tiden, så var YouTube det enda alternativet för att lyssna på extended versioner TV-spels musik! Nu slipper man det

Medlem
Skrivet av Majoren:

Du vet om att det kostar 149 spänn?

Ja? Är det för dyrt så skit i det, ville bara tipsa om att funktionen fanns.

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Nope!
Då denna tjänst är helt gratis och Nintendo sitter på rättigheterna så finns det inget att tjäna här för dom då både appen och Nintendo konto kostar noll kr för oss konsumenter. Däremot kostar det pengar för Nintendo att utveckla appen, underhålla den etc etc.

Hade dom släppt musiken på Spotify så hade det funnits pengar att hämta, då Nintendo skulle tjäna pengar på antal lyssningar.

...

Det där med vad som genererar värde för ett företag och inte är ofta rätt komplicerat. Det jag försökte lyfta fram, speciellt i slutet av mitt inlägg, är att det finns pengar i att behålla prenumeranter genom att ge dem mer värde för sin avgift. Appen lägger till ett skäl att behålla sitt Nintendo Online-konto vilket är pengar rakt till Nintendo. Spotify däremot betalar otroligt lite per lyssning och av inläggen i den här tråden att döma är det inte ovanligt att folk inte alls är intresserade av att betala för musik.

Medlem
Skrivet av Munhuggas:

Det där är med vad som genererar värde för ett företag och inte är ofta rätt komplicerat. Det jag försökte lyfta fram, speciellt i slutet av mitt inlägg, är att det finns pengar i att behålla prenumeranter genom att ge dem mer värde för sin avgift. Appen lägger till ett skäl att behålla sitt Nintendo Online-konto vilket är pengar rakt till Nintendo. Spotify däremot betalar otroligt lite per lyssning och av inläggen i den här tråden att döma är det inte ovanligt att folk inte alls är intresserade av att betala för musik.

Sorry, visste inte om att det krävdes ett betalande online konto för att gå tillgång till Nintendo Music!

Medlem

Var taggat tills jag såg utbudet. Finns ungefär 1% av Nintendos music om ens det.

signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

1
Skriv svar