Dragon Age: The Veilguard

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Sjukt trött på dessa jävla aktivister som ska tvinga in sin skit agenda i spel, FUCK WOKE KULTUREN

Hahahaha!

Medlem
Skrivet av doversund:

Än så länge ingen woke-agenda som jag fått nedkörd i halsen på mig, eller så är jag kanske redan konverterad efter dessa få timmars spelande.

Inte så mycket konverterad som att spelet är fullt med sublima meddelanden om att acceptera WOKE och DEI, har sett det i en youtube-video där de saktat ner spelet och hoppar fram ruta för ruta och det är en massa snabba flashar med meddelanden som skall gör en till en SOY BOY.

Du hade inte en chans, räcker med att starta spelet så är det för sent.

Geeks Gaming
Skrivet av filbunke:

Inte så mycket konverterad som att spelet är fullt med sublima meddelanden om att acceptera WOKE och DEI, har sett det i en youtube-video där de saktat ner spelet och hoppar fram ruta för ruta och det är en massa snabba flashar med meddelanden som skall gör en till en SOY BOY.

Du hade inte en chans, räcker med att starta spelet så är det för sent.

Jag trodde man skulle spela spelet baklänges

Medlem

Är det här den mest aktiva tråden på FZ någonsin?

Medlem

Sjukt! Jag som tänkt spela det.

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Riktigt bra spel, 4/5. Gillar inte alls dom tidigare DA spel.

Releasehästryttare
Gen
Medlem
Skrivet av Crux:

Upplevelsen efter en kvälls spelande är tveklöst positivt. Galet snyggt, och stämningsfull miljö såhär långt. Även combat kändes lätt att ta till sig,

Har egentligen inget att anmärka på såhär långt.

Inte ens dialogen?

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Tänkte precis samma sak. 😄

Medlem

Sämsta dialogerna jag skådat från ett spel som tagit nästan10år. Det gick på över 2 miljarder kronor för bövelen.
Dialoger är nutti nutti, där inga konfrontativa dialoger existerar samt att deras ansiktsuttryck strålar ett stort frågetecken när de "talar" med varandra. Det känns så fake.
Och ett repetitivt combat system, som en bebis hade klarat av.
Sjukt slarvigt gjort!

Jag ger det högsta betyg av det lägsta rankerna.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Att såna som han når ut till så många och att de går på hans trams är skrämmande. Dock skulle jag inte påstå att jag ligger vaken om nätterna över det.

Trams?
Utav alla stora streamers så tycker jag nog han är en av dom mest nyanserade.
Han trampar jävligt fel ibland, men är också snabb med erkänna sina fel.
Vilket är en kvalitet ytterst få innehar idag.

Följt honom sen han började med wow och jag följer honom än. Har öppet kritiserat honom live och alltid, Alltid, fått bra respons från honom.
Han gillar mig inte alltid, definitivt inte, men han är ändå vuxen nog att ge en vuxen respons.

signatur

“All thinking people are atheists.”

Avstängd

Asmongold är en speciell person, tror inte han är en dålig människa, men han är alldeles för snabb att dra slutsatser och uttrycker sig blaha blaha.

Medlem

6 timmar in i spelet nu.

combat är kul. inte utmanande för fem öre hitills, men "känns" bra ändå, och jag ser fram emot att uppgradera skillträd osv.

spelet är grymt snyggt och rullar på extremt bra.

storyn hitills känns väl ok. inget att hurra över, men gör sitt jobb och för spelet framåt.

dialoger och röstskådespeleri är så pinsamt dåligt att jag vet inte var jag ska ta vägen ibland. bellara speciellt låter som hon hör hemma i teletubbies. vill sjunka genom golvet varje gång varrick slänger ur sig ett "kid". får mig att sakna BG3 något fasligt.

en solklar IGN-standard 7/10 så här långt. får se hur det känns längre fram.

Medlem
Skrivet av marsipanbröd:

Asmongold är en speciell person, tror inte han är en dålig människa, men han är alldeles för snabb att dra slutsatser.

Efter hans vidriga, rasistiska rant om palestinier och muslimer nyligen så tycker jag inte han verkar vara en god person i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr

Försök hålla er till trådämnet, gott folk!

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Försök hålla er till trådämnet, gott folk!

Det tog 681 kommentarer innan det insågs

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Lofa:

Det tog 681 kommentarer innan det insågs

uber har sagt till tidigare för ett antal sidor sen. 😅

Redaktör
Skrivet av Dreijer:

Ja, i fråga om kommentarer på recension eller artikel så tror jag det. Sen finns större forumtrådar, som den om RDR2 (typ 3 700 inlägg). Men denna imponerar, för den handlar ju helt och hållet och utan OT-undantag om Dragon Age 4 och dess recension. Ähum.

signatur
Avstängd
Skrivet av Mikael Berg:

uber har sagt till tidigare för ett antal sidor sen. 😅

Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, i fråga om kommentarer på recension eller artikel så tror jag det. Sen finns större forumtrådar, som den om RDR2 (typ 3 700 inlägg). Men denna imponerar, för den handlar ju helt och hållet och utan OT-undantag om Dragon Age 4 och dess recension. Ähum.

Då kanske vi ska försöka komma upp i 1K här då åtminstone?

Medlem

Mostly positive på Steam efter dryga 5000 omdömen tyder ju på att dom lyckats ganska bra trots allt, så även om det inte är något mästerverk så kommer jag definitivt spela det! Har längtat efter ett nytt RPG!

Medlem

Bara hört positivt om spelet från bekanta och kompisar. Så självklart blir det ett köp längre fram, när min ekonomi tillåter det.

signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Redaktör
Skrivet av Lord Silver:

Mostly positive på Steam efter dryga 5000 omdömen tyder ju på att dom lyckats ganska bra trots allt, så även om det inte är något mästerverk så kommer jag definitivt spela det! Har längtat efter ett nytt RPG!

Lite överraskande ändå med tanke på snacket innan. Då är Steam-köparna rätt överens med kritikersnittet (82-84 av 100 på Open- och Metacritic). Kul för Bioware!

signatur
Avstängd

Skit är det, har jag bestämt mig för, ska ni se. (ok kan väl va ett ok spel).

Annars är det så att nån måste vara hård.

Ge mig spelet så ska vi se hur jag ska bedöma det, eller tycker ni jag köpa det rätt och slätt?

Lite överraskande ändå med tanke på snacket innan. Då är Steam-köparna rätt överens med kritikersnittet (82-84 av 100 på Open- och Metacritic). Kul för Bioware!

Är nog inget jag kommer testa, men håller ändå med om att det är skitkul att Bioware börjat komma ur sin formsvacka!

Medlem

Verkligen kul att BioWare är back to form. Hoppas att så många som möjligt får uppleva spelet.

Jag fick precis stryk av en boss. Funderade på att höja svårighetsgraden tidigare men nu avvaktar jag med det tills jag låser upp mer krafter.

Medlem

Läs lite av de "positiva" reviews, skulle inte säga att steam köparna alls är överens om ett 84 snittbetyg

Medlem

spelet va bra jag wow \m/

signatur

Hail to the king, Baby!

Redaktör
Skrivet av mobmoben:

Läs lite av de "positiva" reviews, skulle inte säga att steam köparna alls är överens om ett 84 snittbetyg

Det finns massor av åsikter om spelets kvalitet, både positiva och negativa. På Steam ger 78 procent just nu tumme upp, och på Metacritic är kritikersnittet 84/100 (baserat på 52 betyg). Det har ju varit rätt negativa förväntningar hos många, så jag tycker spelet har mottagits överraskande bra.

signatur
Medlem

Det finns massor av åsikter om spelets kvalitet, både positiva och negativa. På Steam ger 78 procent just nu tumme upp, och på Metacritic är kritikersnittet 84/100 (baserat på 52 betyg). Det har ju varit rätt negativa förväntningar hos många, så jag tycker spelet har mottagits överraskande bra.

Menar mest om man tittar på alla positva betyg. Majoriteten säger något som

"As a Dragon age Game...I cant recommend it. As an RPG its alright...Im about 8 hours in and it doesnt have the dark, gritty, feeling of any of the Dragon Age games. The writing is very sub-par and sometimes eye-rolling. The dialogue just overall feels very inauthentic. Its really disappointing that I found myself skipping through some of the dialogue because its just...boring. The game is however very pretty as an RPG. The combat is satisfying however can sometimes feel repetitive."

"This is a place where you can lay down your grave flowers and funeral sprays to the tombstone once beloved BioWare.
Thank you for what you done and may your legacy will be never forgotten (BG, NWN, ME, KotOR and DA).
Now you are truly may rest in peace."

"Seems fine so far, combat is much more intensive. the writing is painful, actually painful."

Dessa är de "top rated" positiva reviews. Så kul att folk gillar spelet, men jag tror inte de flesta som gillar det ser det som ett mästerverk heller eller 85% rated spel heller.

Redaktör
Skrivet av NordhNet:

Jag trodde man skulle spela spelet baklänges

signatur
Skriv svar