Black Ops 6 får halvdana omdömen på Steam

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Jag hade massiva problem att ens starta spelet. Det begår nämligen de tre stora dödssynderna:
-Skapa konto
-Länka konto
-krångla med ovanstående

Jag är inget blåbär när det gäller IT och hela den biten. Men man kan tro det av mitt krångel.
Inledde starkt med att förinstallera spelet. Inga problem där. Men när jag väl startade och fick fråga om att skapa konto, vilket givetvis inte gick att hoppa över, så tog det stopp. Här misstänker jag att jag hade ett för långt lösenord eller specialtecken som den inte gillade. Men inga felmeddelanden. Jag kom bara inte vidare.

Ok så jag gick in på Activision's hemsida. Tänkte att där kanske det åtminstone skulle ges mer info. Vet inte hur många gånger jag försökte och för varje försök så blev mitt lösenord enklare och enklare. Men inget om varför det inte fungerande. Jag kom bara inte vidare.
Då testade jag en annan browser (Edge) och direkt kom jag vidare med ett avancerat lösenord. Suck... Erkänner att jag borde testat annan browser långt tidigare. Men det förklarar ändå inte varför det inte gick inne i spelet.

Sen skulle kontot länkas. Där skulle någon kod komma på mail som inte dök upp vare sig i inkorgen eller skräpposten. Efter ett antal försök och många minuter senare så dök det upp.

Startar spelet. Loggar in..... Nu sade spelet plötsligt att lösenordet var för långt.......... Här hade jag normalt sett gett tangentbordet ett James Bond slag.. Men bytte lösenord igen och kunde logga in.

Aaaaah, installing update. Restart required.
Aaaah compiling shaders......
Aaaah godkänn avtal!
En till omstart pga krasch och... NU kunde jag spela.

Det är sånt här som gör att jag tröttnat på modern gaming och föredrar gamla spel. Det är sånt här som kommer ta död på spelindustrin åtminstone för mig. Det som lockade många förr var enkelheten. I med skivan, tryck på on, spela. Liknande hände när jag köpte Elite Dangerous för massa år sedan. Faktum är att inget slår den gången och det slutade i trasigt tangentbord och refund.

Spelet är ok. Möjligt att jag hade tyckt att det var roligare om spelet strukit mig mer medhårs från start. Men nu är det bara ok. Inte mer. Jag har roligare med min Amiga.

Speglar precis min erfarenhet.
Sånt här får mig att överge ett spel fortare än kvickt. Som tur är ingick det i Game Pass.

Medlem

Köpte i lördags och har kört 10 timmar mp, mycket roligt spel 🙂 sp intresserar mig inte men kanske testar vid tillfälle.

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem
Detta är anledningen till att jag inte stöttar många spelutvecklare längre. Tröttsamt!
  • Krav på länkat mobil nummer till Steam kontot för att spela BO 6

• Online-krav för att spela single player kampanjen

Det betyder också; om BO 6 skulle stänga ner eller få tekniska strul med servrar eller dylikt, kan du heller inte spela kampanjen. Det är inte konstigt att folk piratkopierar ännu mer.

signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av pazu:

CoD är så töntigt. Skulle jag ha ett barn som lirar det så hade jag skämts.

Men varför går du inte bara till dina 1000tals spel du inte behöver vara bra på ist?
du kan säkert spela med att sitta still och trycka på en knapp super easy mode, det är spel som duger åt dig.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av pazu:

Alla spel är töntiga egentligen, inte minst Sackboy: A Big Adventure och Final Fantasy VII som du föredrar

signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av Molotov:

Men varför går du inte bara till dina 1000tals spel du inte behöver vara bra på ist?
du kan säkert spela med att sitta still och trycka på en knapp super easy mode, det är spel som duger åt dig.

Vem säger att jag inte gör det?

Medlem
Skrivet av Morricone:

Alla spel är töntiga egentligen, inte minst Sackboy: A Big Adventure och Final Fantasy VII som du föredrar

CoD är i en helt egen liga av töntighet.

Medlem

Undra om Microsoft verkligen tänkt igenom det här. I och med att kampanjen är ganska kort hann jag spela klart den så att jag fortfarande hade möjligheten att avbryta game pass prenumeration direkt (istället för att avbryta återkommande betalning) och få återbetalning på hela beloppet. Så jag spelade helt enkelt cod bo6 kampanjen gratis.

Medlem
Skrivet av pazu:

CoD är i en helt egen liga av töntighet.

Det enda som är töntigt här är dina barnsliga inlägg.

Medlem
Skrivet av pazu:

Vem säger att jag inte gör det?

Du gillar ju tramsiga töntspel. Enligt dina egna påståenden är alla andra spel är för avancerade som är föe svåra för dig.
Du tycker inte man ska behöva bli bra på nått spel, därför föredrar du enkla spel gärna som spelar åt dig.

signatur

Medlem
Skrivet av Molotov:

Du gillar ju tramsiga töntspel. Enligt dina egna påståenden är alla andra spel är för avancerade som är föe svåra för dig.
Du tycker inte man ska behöva bli bra på nått spel, därför föredrar du enkla spel gärna som spelar åt dig.

Ok.

Medlem
Skrivet av pazu:

Bra då har vi det klart för oss och alla dina framtida inlägg om spel kan vi köra ner i papperskorgen direkt.

signatur

Medlem
Skrivet av Molotov:

Bra då har vi det klart för oss och alla dina framtida inlägg om spel kan vi köra ner i papperskorgen direkt.

OK.

Medlem
Skrivet av pazu:

Vi må alla tycka olika men att du skriver det i varje cod relaterade tråd gör det också väldigt töntigt, eller patetiskt snarare.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Vi må alla tycka olika men att du skriver det i varje cod relaterade tråd gör det också väldigt töntigt, eller patetiskt snarare.

Pazu är ett släkte av insekter. Pazu ingår i familjen dvärgstritar.Säger ju allt.

12
Skriv svar