Rapport: En Rayman-remake sägs vara under utveckling

Robot
Rapport: En Rayman-remake sägs vara under utveckling

Och Ubisoft bekräftar att ett Rayman-projekt är i sin linda.

#Rayman, #Ubisoft, #nyhetstips

Medlem

Skulle vilja ha en total remake av (Rayman 3: Hoodlum Havoc). Lirade det pirat back in the day o vill betala för en remake. Ett full 3D Rayman önskas.

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

Medlem

Har nog aldrig känt sån spelglädje som jag kände när jag spelade musikbanorna i de senaste Rayman-spelen. Skulle absolut inte säga nej till mer sånt!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Det känns som lite missed opportunity när man låter en av sina starkaste karaktär mer eller mindre dö ut. Njäe, nu blir det som att starta om från noll så då hade jag hellre tagit ett helt nytt ip

Moderator | Testpilot

Jag kanske är dum men.. Vad för typ av remake vill man egentligen se? Vill folk ha något likt originalet fast med dagens mått eller något som efterliknar Rayman Origins och Legends?

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd

En remake? Behövs ett helt nytt Rayman snarare än en remake. Men de tänker väl att det är ett mer säkert kort.

Roligt i alla fall att han kommer tillbaks i någon form.

Rayman får inte försvinna. Om ingen gör Rayman-spel i framtiden, tänker jag lära mig att programmera och göra det!

Medlem

Jag undrar också vilket spel de isåfall tänker göra en remake på. Kan väl ändå inte vara Legends för det ser ju helt fantastiskt bra ut fortfarande.

Nej något nytt hade önskats!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag kanske är dum men.. Vad för typ av remake vill man egentligen se? Vill folk ha något likt originalet fast med dagens mått eller något som efterliknar Rayman Origins och Legends?

Första Rayman är ett spel som man utan tvekan kan göra bättre då det är ett fantastiskt brev med på tok för ojämn svårighetsgrad och isfysik som gör spelet så urbota svårt.

Nog för att det finns moddar av originalet men en förbättrad version av ettan från originalskaparna tror jag kan göra något intressant av det.

Redaktör
Ponny
Skrivet av LancelotSwe:

Har nog aldrig känt sån spelglädje som jag kände när jag spelade musikbanorna i de senaste Rayman-spelen. Skulle absolut inte säga nej till mer sånt!

Nej, men alltså Rayman Origins och Legends var helt sjuka upplevelser. På ett bra sätt! Hade ju gillat Rayman innan, men det här var ju på en helt bisarrt bra nivå.

signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Sarato:

Första Rayman är ett spel som man utan tvekan kan göra bättre då det är ett fantastiskt brev med på tok för ojämn svårighetsgrad och isfysik som gör spelet så urbota svårt.

Nog för att det finns moddar av originalet men en förbättrad version av ettan från originalskaparna tror jag kan göra något intressant av det.

Medhåll! Spelade det, kanske, 2009...? Var lätt att tycka om men fy fasen var arg jag blev emellanåt. Så ja, här finns saker för en remake att göra.

Men helst vill jag ha en uppföljare till Origins och Legends. Fast iofs: Rayman 1 i samma anda? Kanske?

signatur

En Bamseponny av folket

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sarato:

Min poäng är snarare vad för typ av spel folk ens vill ha. En remake av ettan eller egentligen bara en fortsättning på de två nyaste spelen som också var otroligt bra, om inte mycket bättre.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Betyder nog 1995 Rayman.
Kan ju hända de även funderar på en ny del.

Citat:

“... recently started an exploration phase on the Rayman brand,

signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Min poäng är snarare vad för typ av spel folk ens vill ha. En remake av ettan eller egentligen bara en fortsättning på de två nyaste spelen som också var otroligt bra, om inte mycket bättre.

Det ena utesluter inte det andra.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Kanske för att Ubisoft är i en extremt dålig sits nu 😅

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Kanske för att Ubisoft är i en extremt dålig sits nu 😅

Visst men då tror jag mer försäljningsmässigt på en remake av ett omtyckt spel än ett nytt spel i serien. Särskilt då de inte behöver uppfinna hjulet på nytt.

Jag hade mycket hellre tagit ett nytt spel i serien däremot.

Medlem

Rayman Legends är det bästa plattformsspelet jag spelat. Iallafall kände jag så 2013. Undrar ifall det är lika kul att starta upp 11 år senare.

Medlem

Är fortfarande besviken över att Rayman 4 lades ner till förmån för partyspelet Raving rabbids. Nog för att det kommit ut fler riktigt bra Raymanspel efter 3an, men något fullskaligt 3D spel likt 3an och 2an har inte synts till sen dess tyvärr.

Medlem

2d-spelen ser alla fantastiska ut, där finns inget att tillföra. Spelmässigt så finns det förstås saker att göra eftersom det var så extremt svårt. För den som gillar grunden i det första spelet så är Rayman 3 till Gameboy Advance väldigt bra, vilar lite på samma grunder men utan ettans svårighetsgrad. Det länns som ett av många spel som på den tiden kom bort i mängden, när olila spel hette samma sak)
Annars är väl Rayman 2 rimligt val av remake

Medlem

Hoppas på hoodlum havoc d spelet är så mysigt

Redaktör
Ponny

Jag undrar jag om den där "bättre än Mario"-känslan skulle sitta i än idag? Tror nästan det. Rayman Origins tog mig med storm. Fantastiskt flyt.

signatur

En Bamseponny av folket

Avstängd

Rayman är en klassiker

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag hade tyckt det varit ballt om dom gjott något i stil med Ori-spelen fast betydligr mer lättsamt då såklart med all Rayman knas. Det skulle kunna finnas vanliga banor med som utmaningar man hittar runt om i världen. Ett nytt i samma mall som Origins och Legends hade varit mer än välkommet dock.

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Rayman Legends är det bästa plattformsspelet jag spelat. Iallafall kände jag så 2013. Undrar ifall det är lika kul att starta upp 11 år senare.

Det är det, håller på att spela igenom det igen på min PSP Vita som ligger på lantstället, känns som tjänstefel att dom inte gjort fler. Men plattformsspel är väl inte lika populära längre, och svåra att monäterisera antar jag…

Medlem

Då det benämns som remake istället för remaster så hoppas jag på något nytt. Att göra spelet sidlett (?) likt originalet kommer inte att gå hem i stugorna idag, alldeles oavsett hur glada somliga blir av nostalgikicken.

Men om man gör om hela rasket och kör Mario Odyssey / Astro bot-stil på det så kan det bli riktigt bra.

Edit: att Mr Ancel är inblandad gör mig orolig. Inte för hans dåliga rykte, utan för att han i min värld inte har skapat/gjort något av nämnvärt värde sedan Rayman. Rätta mig gärna om jag har fel här.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar