Starbreeze om Payday 3-releasen: "Hela scenen kollapsade och alla gick"

Robot
Starbreeze om Payday 3-releasen: "Hela scenen kollapsade och alla gick"

Självreflekttion och framtidstro när två i teamet talar ut.

#payday-2, #payday-3, #starbreeze

Medlem

Spelade tvåan. Kommer nog inte spela trean efter allt som hände med det och hur det lanserades. Tog mig väldigt lång tid innan jag gav cyberpunk en andra chans efter deras lansering och än idag har jag en bitter smak av den lanseringen. Så kan fatta att de som köpte payday på release inte är jätte pepp att återkomma, eller att det kommer ta tid och många uppdateringar måste göras för att se en växande spelarbas.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Payday 3 noterade 77 000 spelare samtidigt på Steam vid release. Den siffran har det aldrig varit nära igen. Hittills.

773 players right now. Så, ja det är en liiiiiten bit ifrån det.

Medlem

Löjligt att det blev så, de kunde ju snabbt ha patchat bort kravet på att man måste spela online så att man ÅTMINSTONE kunde ha spelat med en lokal profil i SP.

Nu sitter man i samma sits som t ex Paradox, där fler spelar det gamla spelet än det nya (fast på en annan nivå), men man kan inte släppa content till det gamla för då keckar man ju upp sig själva för all framtid och alla framtida spel, samtidigt som man erkänner att man gjorde ett asdåligt jobb med uppföljarens släpp.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nu sitter man i samma sits som t ex Paradox, där fler spelar det gamla spelet än det nya

Vilket Paradox-spel är fortfarande mer populärt än sin uppföljare?

Jag förstår inte deras spelidé . . . Smyg och planera så mycket som möjligt, gör ett misstag sedan kommer våg och våg av poliser tills karaktären dör. Alla poliser är OP. Ska man spela i team måste det typ vara med en blodsbroder, alla andra tror det är Call of Duty.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag förstår inte deras spelidé . . . Smyg och planera så mycket som möjligt, gör ett misstag sedan kommer våg och våg av poliser tills karaktären dör. Alla poliser är OP. Ska man spela i team måste det typ vara med en blodsbroder, alla andra tror det är Call of Duty.

Ja de är kul på pappret men inte att spela eftersom det oftast blir som du beskrev. Det gäller alla tre spelen i serien.

Testpilot
Skrivet av Arcadia:

Vilket Paradox-spel är fortfarande mer populärt än sin uppföljare?

Antar att det syftas på Cities Skylines.

signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < R5 5600 | 16GB 3200 MT/s | RTX 2060 >

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Antar att det syftas på Cities Skylines.

https://i.imgur.com/F1GIKEH.png

Ja det är väl också Paradox antar jag.

Testpilot

Skrivet av Lilagröt:

Ja de är kul på pappret men inte att spela eftersom det oftast blir som du beskrev. Det gäller alla tre spelen i serien.

Kan vara väldigt underhållande att spela med vänner, haft en del roligt under LAN eller drick-kvällar över Discord med tvåan genom åren. Hur det är med allehanda slumpmässiga andra spelare kan jag inte svara för då jag aldrig testat på det.

signatur

Medlem

Skrivet av Lilagröt:

Nu har jag bara spelat första spelet, men tillsammans med kompisar kan det vara jäkligt kul.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Spelade tvåan. Kommer nog inte spela trean efter allt som hände med det och hur det lanserades. Tog mig väldigt lång tid innan jag gav cyberpunk en andra chans efter deras lansering och än idag har jag en bitter smak av den lanseringen. Så kan fatta att de som köpte payday på release inte är jätte pepp att återkomma, eller att det kommer ta tid och många uppdateringar måste göras för att se en växande spelarbas.

Detta är iaf bevis på att gamers faktiskt glömmer!

För tvåan var katastrofalt dålig vid release också, och växte sig enbart populär över lång tid. Vilket nog även utvecklarna glömde bort inför 3ans release.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Detta är iaf bevis på att gamers faktiskt glömmer!

För tvåan var katastrofalt dålig vid release också, och växte sig enbart populär över lång tid. Vilket nog även utvecklarna glömde bort inför 3ans release.

Spelade 2ans beta och fullversion vid release utan problem. Vad var det som var så dåligt?

Medlem

Minns när jag spelade den öppna betan som var 12 dagar innan release och tänkte direkt att spelet var ofärdigt, att det skulle vara en katastrof om de skulle släppa det datumet som tänkt. Samtidigt som det går dåligt för Starbreeze och att spelet skjutits upp tidigare så kan jag tänka mig att deras aktörer vill skynda på deras nästa kassako så gick allt åt helvete.

Nu har spelet förvisso tjänat in pengar men när spelmarknaden är större(alternativ) och tuffare (trogna spelare) än någonsin så skulle jag själv ha satsat på F2P där inkomsten får bestå av kosmetiska grejer och kompensera tidigare köpare alternativt sänka priset på spelet till hundringen för att locka in spelare.

Hypen är död, besvikelsen är stor och förtroendet är borta men vad vet jag..

Medlem

Köpte tidig access till spelet, lirade 2 timmar, avinstallerade, refundade och omorganiserade min aktieportfölj. Payday3 räddade mig ifrån stor potentiell finansiell förlust.

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Kan vara väldigt underhållande att spela med vänner, haft en del roligt under LAN eller drick-kvällar över Discord med tvåan genom åren. Hur det är med allehanda slumpmässiga andra spelare kan jag inte svara för då jag aldrig testat på det.

Jag har väl varit för nykter när jag testat spelen helt enkelt.

Testpilot
Skrivet av Lilagröt:

Jag har väl varit för nykter när jag testat spelen helt enkelt.

Hehe, det är definitivt ett spel som kan vara roligare om man är lite halvmysig och inte tar sig själv (eller spelet) på blodigt allvar

signatur

Medlem
Skrivet av asdfg:

Spelade 2ans beta och fullversion vid release utan problem. Vad var det som var så dåligt?

T.ex att det fanns ganska lite content. Sedan kunde man köra race genom vissa av kartorna och levla upp.

Medlem
Skrivet av Maysay:

T.ex att det fanns ganska lite content. Sedan kunde man köra race genom vissa av kartorna och levla upp.

Skulle inte klassa lite content som något som gör ett spel katastrofalt dåligt. Gameplayet var solid, bra prestanda, mer content än ettan.

Medlem

Jag får säga att jag gillar spelet när jag kommer med "rätt" randoms men tyvärr är inga av spelvännerna intresserade så då faller spelet bort för andra spel istället. Road rage för att levla stats är bara kul en viss tid.

1
Skriv svar