Designchef: "Starfield är, på många sätt, vårt bästa spel någonsin"

Robot
Designchef: "Starfield är, på många sätt, vårt bästa spel någonsin"

"Även om det inte faller alla i smaken."

#Bethesda, #Starfield

Medlem

Ja, men om Mr. Pagliarulo säger att det är det bästa spelet i deras katalog, då måste jag nog tanka ner det på Game Pass ändå. Haft tillgång till det i 1 år, och fortfarande inte fått något sug alls. Men det här avgör ju saken....

signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

*insert principal Skinner meme here*

Medlem

Kunde ha blivit

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Grafiken är OK, karaktärerna är stolpiga och stela. Fallout-moddare och Skyrim-moddare gör ofta ett bättre jobb. UI:et är fasansfullt tråkigt och dåligt upplagt. Jag kan fortfarande inte räkna ut var jag ska hitta mina uppdrag eller i vilken riktning man sätter vissa markörer.

Sämst av allt är att det saknar själ.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Klart han tycker för det är ju han som designat spelet.
Ungefär som när kocken säger att det var den godaste måltiden han ätit, sångartisten den bästa låten han hört osv.

Medlem

Högmod föregår fall.

Medlem

Är det alla laddskärmar som han är stolt över?

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Huruvida det är Bethesdas bästa spel eller inte tycker jag inte är det intressanta (men det är det inte). Det är när man jämför Starfield med samtida släpp som bilden inte direkt är till Bethesdas fördel. Deras designfilosofi och teknik är båda hopplöst utdaterade.

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Ännu en gång öppnar Pagliarulo munnen och ännu en gång påpekar han hur dumma alla som inte har vett nog att förstår Starfields storhet är. Intressant PR strategi.

Medlem

Farligt hög grad av copium.

Medlem

Det vi kan vara överens om är att det nog faktiskt var det minst buggiga Bethesda-spelet vid release

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Om några år kanske, och med 400 moddar installerade.

Medlem

jag hatar verkligen Starfield .. Ett av få spel jag ärligt kan säga så om. Vilket dynga till spel

Medlem

Jag håller med, Starfield är bäst på att vara sämst. RIP bethesda.

Medlem

Man kan undra vilka dessa "många" sätt är.

Medlem

Kan väl jämföras med första Mass Effect, fast utan känsla, stil, hjärta, karaktärer, episka ögonblick osv. Dvs ett rätt tomt spel på flera olika sätt. Inte jätteledsen över att det aldrig kom till PS (Spel är bäst i soffan även för PC MR)
...men... Man ska ju balansera sina omdömen, så.. Mindre buggar än vanligt är ju *verkligen* ett enormt steg framåt för dem. Fallout har ju fortfarande game breaking buggar efter alla år och "remakes".

Jag provade några timmar (8-10 kanske) på Game Pass men sen var jag och flickvännen överens att det inte var nån höjdare. Gunplay är väl bra och grafiken är ganska bra men det är som livlöst på något sätt och lyckades sällan engagera nå mycket.

Jag tycker att Skyrim, Fallout 4 och Oblivion suger tag i en mycket mer direkt och så är man igång men här kändes det mest som att jag irrade runt mellan olika planeter.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Helt värdelöst spel i relation till deras heavy hitters tes 3,4,5 och fallout 3,4. Spelarkåren är helt överens om detta. Är dom paykotiska på bethesda? Kan dom sluta lägga dessa krystade försök till att få starfield till något det inte är. Dom misslyckades, kan dom nån gång förstå/acceptera det?

Medlem

Allt är bättre i Starfield jämfört med tidigare Bethesda-spel förutom laddskärmarna och menyerna, och allting Emil var ansvarig för.

Medlem

Tur att det är ett singleplayer spel så det inte är finns några servrar som släcks för det känns som jag är den enda förutom designchefen som tycker det är ett riktigt bra spel 😅

Medlem

Kan kanske delvis hålla med. Gillar StarField jättemycket och jag har snart hunnit ikapp Fallout 4 och Skyrim i antal spelade timmar.
Starfield är snyggt och detaljerat med tanke på allt det gör. Men jag vet ändå inte om jag skulle säga att det är bättre än Skyrim.

Spelen är väldigt olika och kommer helt klart locka till sig helt olika fans, det är absolut inte säkert att om man gillat Skyrim eller Fallout att man kommer gilla StarField, och Shattered Space eller andra framtida expansioner kommer inte ändra på det. Gillar du inte grund spelet Starfield så kommer inga expansioner att ändra på det.

Men trots allt hat och gnäll man ser om spelet online så har det bevisligen lockat till sig en bra skara spelare. Sedan creations lades till har det synts till då och då inte bara på Gamepass topp listorna utan även totalt på Xbox plattformen.

Så vem vet, vi kanske får ett Starfield 2 om 15-20 år som kanske lyckas bättre?

Medlem

Det klår inte Skyrim för mig även om det klår andra rymdspel. Men deras minst buggiga spel är inte fy skam. Bra uppdaterat på sistone med.

Medlem

Gillar spelet och DLCt men det får man ju inte säga.

Medlem

Ser att folk här kommenterar som att han sagt att det är Bethesdas bästa spel, men han sa ju bara att det ”på många sätt” är det. Förstår att många inte gillar spelet, men det borde inte märkbart påverka läskunnigheten tycker jag.

phi
Medlem

Det bådar ju inte gott för TES 6 om Starfield är deras "bästa spel på många sätt".

Jag kan inte hitta en enda sak med Starfield som är bra. Det är "på många sätt" ett väldigt dåligt spel jämfört med konkurrensen därute.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Det får du absolut!

Skrivet av phi:

Det bådar ju inte gott för TES 6 om Starfield är deras "bästa spel på många sätt".
.....

Jag tänker i liknande banor när jag läser i artikeln av "Purkeypile" att det är 500 personer+ som utvecklade Starfield. Låter som en projektmanagment helvete. Man kan misstänka att TES6 är liknande? Klart att det tar sån tid nuförtiden.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Varför skulle man inte få säga det?
Ja vi är många som tycker detta är det svagaste spelet Bethesda gjort hitills men det hindrar givetvis ingen från att faktiskt ha kul med spelet?

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar