Diablo IV: Vessel of Hatred

Robot
Diablo IV: Vessel of Hatred

Första expansionen passar perfekt för dig som redan är nöjd.

#diablo-iv, #vessel-of-hatred


Medlem

Jag hade helt glömt att detta släpps i veckan. Känner faktiskt inte jättestor hype, men jag lär testa det.

Blir ett köp lite senare i år, sitter utan PlayStation 5 just nu i väntan på Pro-modellen.
Men jag har inte heller brytt mig om storyn i några av Diablo-spelen. Det är att komma till högsta lvl och perfekta sin karaktär som är roligt. Det blir väl ytterligare 1000 timmar innan nästa expansion hinna komma.


signatur

00:00:02:42

Medlem

Diablo 4 med mer innehåll helt enkelt!


signatur

Here to play.

Medlem

Köpt, men enbart för story.

Medlem

Jag är förvånad att det känns samma sak då dom precis har infört Diablo 4 2.0 och med expansionen kommer dom göra om svårighetsgraderna helt och hållet

Medlem

Spelade lite, orkade inte med hur kass hanteringen av prylar är, ingen sortering ordentligt, alldeles för mycket manuellt mög. Så, nej, har fått nog redan.

Medlem

Sorry, jag måste säga det. Jag hatar diablos questline, jag vill ha endgame.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Medlem

Hade hoppats på att Vessel of Hatred skulle vara expansionen som verkligen lyfte spelet, la till gott om content och gjorde det riktigt bra.
Som Reaper Of Souls gjorde för Diablo 3.

Tack för recensionen även om den gjorde mig besviken då jag hade förhoppningar för expansionen.. Nu vet jag att man lika gärna kan skippa den och lägga mina pengar och tid på annat.


signatur
Medlem

-Något saknas
-Obalanserat fortfarande

"Personligen känner jag för första gången i Diablos historia att jag blir lite uttråkad när jag massakrerar monsterhord efter monsterhord."

Summerar D4 i stort tyvärr. Loot-systemet är inte tillräckligt intressant och väldesignat. Men POE 2 släpps i early access i november, är mer peppad på det.

Tråkigt. Jag tycker förvisso att något saknats i D4 från första början, framförallt ett robust och spännande loot-system. Tror inte de kommer få till balanseringen någonsin då D4 ändrar riktning lika ofta som politiker ändrar åsikter och det är alldeles för många system som måste fungera i symbios.

Det gör ont att säga det men föredrar DI-loot-system fortfarande framför D4. Man skulle behöva skrota loot-systemet i D4 och göra om det helt från grunden. Förvisso har D4 blivit bättre med tiden, men känns ibland som de inte vet vad dom håller på med, snarare experimenterar och hoppas att det blir rätt.

Precis som nämnts ovan är expansionen enbart intressant för att få veta hur storyn fortsätter.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Skribent
Skrivet av MrStrange:

Hade hoppats på att Vessel of Hatred skulle vara expansionen som verkligen lyfte spelet, la till gott om content och gjorde det riktigt bra.
Som Reaper Of Souls gjorde för Diablo 3.

Tack för recensionen även om den gjorde mig besviken då jag hade förhoppningar för expansionen.. Nu vet jag att man lika gärna kan skippa den och lägga mina pengar och tid på annat.

Skrivet av magma:

Precis som nämnts ovan är expansionen enbart intressant för att få veta hur storyn fortsätter.

Blizzard brukar vara duktiga med expansioner så jag känner mig också rätt besviken. Åtminstone story brukar vara värt expansionen, men här känns även den som skrivet...halvbakad.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag hade hoppats att detta skulle göra att suget kom tillbaka, men det ser inte ut så tyvärr.
Tror inte ens jag har 10 timmar i spelet sen kändes det mest "meh" tyvärr.
Kanske ger det en chans senare när expansionen reas ut.

Medlem
Skrivet av Keima:

Jag är förvånad att det känns samma sak då dom precis har infört Diablo 4 2.0 och med expansionen kommer dom göra om svårighetsgraderna helt och hållet

John får gärna rätta mig om jag har fel, men jag får verkligen känslan av att det är just expansionen han recenserar. Han nämner ju ingenting av de hundratals förändringar som kommer i o m 2.0. Min känsla är att han spelat expansionen. Inte att han recenserar det nya end game.

Medlem

Jag är taggad inför tisdag


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skribent
Skrivet av vamp:

John får gärna rätta mig om jag har fel, men jag får verkligen känslan av att det är just expansionen han recenserar. Han nämner ju ingenting av de hundratals förändringar som kommer i o m 2.0. Min känsla är att han spelat expansionen. Inte att han recenserar det nya end game.

Det är helt sant, jag försöker hålla min text till vad expansionen. Jag spelade nya Citadel (end game grottan) några vändor och så förstås kampanjen. Builden vi fick var också en helt fristående klient med enbart Vessel of Hatred.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Diablo 4 dåligt, Path of Exile bra. 1Up snälla

Medlem

Jag är mest nyfiken på hur mycket av expansionen vi som inte kommer att köpa den får se. Blizzard tyckte ju att det var en sådan strålande idé med ett live-service open world-spel, såattee...vad kommer vara "låst" till expansionen mer än den nya klassen?`
Blir runor, zoner och mercenaries låsta bakom en betalvägg då?

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag är mest nyfiken på hur mycket av expansionen vi som inte kommer att köpa den får se. Blizzard tyckte ju att det var en sådan strålande idé med ett live-service open world-spel, såattee...vad kommer vara "låst" till expansionen mer än den nya klassen?`
Blir runor, zoner och mercenaries låsta bakom en betalvägg då?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skribent
Skrivet av Ender:

Jag är mest nyfiken på hur mycket av expansionen vi som inte kommer att köpa den får se. Blizzard tyckte ju att det var en sådan strålande idé med ett live-service open world-spel, såattee...vad kommer vara "låst" till expansionen mer än den nya klassen?`
Blir runor, zoner och mercenaries låsta bakom en betalvägg då?

Mercs är för de med expansionen. Däremot tror jag zonen och Kurast är där för alla, men det kommer nog inte gå att göra kampanjuppdragen i staden eller de om är specifika för just Vessel of Hatred. Runorna är jag osäkra på. Försökte spela co-op med frugan och då kunde hon vara i Kurast men inte göra uppdragen...

Edit: Ah regionen kommer alltså inte vara med...då var det nog bara något speciellt med vår review-build att jag kunde ta med frugan.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av Johan Lorentzon:

Mercs är för de med expansionen. Däremot tror jag zonen och Kurast är där för alla, men det kommer nog inte gå att göra kampanjuppdragen i staden eller de om är specifika för just Vessel of Hatred. Runorna är jag osäkra på. Försökte spela co-op med frugan och då kunde hon vara i Kurast men inte göra uppdragen...

Edit: Ah regionen kommer alltså inte vara med...då var det nog bara något speciellt med vår review-build att jag kunde ta med frugan.

Tack för snabbt svar...då skulle jag tro att jag är färdig med både Diablo IV och Blizzard för ett bra tag.

Medlem

Bra recension! Har förbokat & ser väldigt mycket fram emot att lira igenom!

Medlem

Blizzard har gått ifrån allt vad Diablo var. Senaste trailern har dem väldigt opassande "FPS" musik som ska få en taggad istället för vad vi känner Diablo till att vara. Man har gått ifrån CGI cinematic till billiga ingame cinematic. Man pratar uppdateringar som om det var värsta grejen men egentligen är det en nål i en höstack. Ex som påpekat tidigare, looten.

Skulle vara mycket mindre loot drops men bättre, ändå när jag spelade låg det legendarys över hela skärmen så jag inte ens kunde ta upp mer och till slut sprang förbi det. 98% av det är bara massa micro macro med att sälja eller smälta. Nej, gör om looten och itemization 10x mer än vad de gjort.

Ta bort förbannade dynamic leveling också där monster I zonerna levlar ikapp ens löegna level, gör ju bara att för varje level man får blir man "sämre" och hittar man ett bra föremål efter många timmars spelande är det bra i några levlar till bara vilket gör att man inte ens vill levla? Idiotiskt system. Låt spelare slå zonerna och känna att den blir starkare. Om spelet också var klokt gjort hade det inte funnits alla dessa "difficulties" som de är tvungna att göra pga obalanserat spel och lathet. Max 3 svårighetsgrader på sin höjd räcker, och de får istället köra sig balansera det rätt istället för att slappt göra nya svårighetsgrader. Tror, precis som med diablo 3,att spelet inte kan lyckas. Har på tok för stora grundläggande fel i designen från början för det. Ja RoS fixade mycket för diablo 3 men inte tillräckligt för att få det populärt så som med de tidigare i serien.


signatur

The King is Back

Medlem

Ja att man hellre lirar D3 än D4... det var ord man inte trodde man skulle säga 2012.

Och att man fortfarande helst spelar D2 av hela serien... säger en del vad som hänt med Blizzard.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Blizzard brukar vara duktiga med expansioner så jag känner mig också rätt besviken. Åtminstone story brukar vara värt expansionen, men här känns även den som skrivet...halvbakad.

Håller inte med där riktigt.. flera dåliga wow expansioner på rad som bara tar bort mmo aspekten och för spelet mot ett lobby spel.. är inte direkt peppad för denna exp men kan eventuellt bli ett köp senare

Medlem

Detta befarade mina förhågor faktisk samt även andra youtube content creators review att force multiplayer end game nej tack. Då lägger jag hellre slantarna på något annat. Hoppas bara man kan "refund" förköp...

Medlem

"...som saknar något." <-- Tycker jag summerar Blizzard väl sen 2007-2008 ungefär.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Skulle nog vilja säga precis som du skrev i början. Diablo 4 voh passar om man redan är nöjd.

D4 är ju extremt bra casual spel där du inte behöver lägga all vaken tid för ha kul eller progress. Tycker du missar väldigt mycket i din recension och beskrivs mer som ointressant flum.

Dark citadel är ju första gång sen Diablo tittade fram en raid form med wings som WoW naxx eller vilken som. Går ej köra med 1 person bara utan krävs flera. Skitkul väl?

Patch 2.0 tar ju helt klart D4 i helt ny riktning och är en riktig overhaul i både skills,paragorns, gear finns ju inte mycket som dom inte overhaul.

Tycker recensionen var svagt gjord där du bland annat nämner din personliga åsikt om " högkvarteret " mer personligt, bygga ut mm. Är väl inte valheim?

Lite som jag tycker CoD är skit tråkigt men hade varit roligare om man kunde köra stridsvagn. Eller jag hatar Sims men gör en recension på det.

Tycker recension kunde gjorts efter releasen.

1
Skriv svar