Puh! Silent Hill 2-remaken får riktigt bra betyg
Det förvänta jag mig inte. Får se vad spelarna tycker
Tänkte exakt samma sak.
Har extra kritiska ögon mot spelkritiker nu så vill se spelarnas tankar och perspektiv.
Tänkte exakt samma sak.
Har extra kritiska ögon mot spelkritiker nu så vill se spelarnas tankar och perspektiv.
Själv litar jag mer på kritiker än spelare då spelare ger betyg utan ens testat spelet.
Bra om man letar reda på några kritiker på sidor och youtube som man litar på och utgår ifrån dom.
Flickvännen är taggad till tusen, så detta ska vi lira tillsamnans med start till veckan. Av vad jag sett av gameplay så tvivlar jag inte att recensionerna är något på spåren.
Ändrat karaktärs designen för att passa in i "dagens" samhälle vilket jag inte gillar. Avskyr censur av allt slag så kommer inte ge någon support till detta spel oavsett hur mycket jag än gillar Silent Hill 2. Väntar på djup rea (under 100kr) eller att jag får det gratis.
Den som vet vet.
Själv litar jag mer på kritiker än spelare då spelare ger betyg utan ens testat spelet.
Bra om man letar reda på några kritiker på sidor och youtube som man litar på och utgår ifrån dom.
Ja det är nog en bra idé att leta upp ett fåtal individer man litar på.
I övrigt kan man ju inte vara säker på att kritiker ger en rättvis recension heller, som i fallet med Black Myth: Wukong där vissa kritiker klagade på att det inte fanns kvinnlig representation i spelet och det visade sig vara helt falskt och att kritikerna inte spelat hela spelet.
Ja det är nog en bra idé att leta upp ett fåtal individer man litar på.
I övrigt kan man ju inte vara säker på att kritiker ger en rättvis recension heller, som i fallet med Black Myth: Wukong där vissa kritiker klagade på att det inte fanns kvinnlig representation i spelet och det visade sig vara helt falskt men att kritikerna inte spelat hela spelet.
Finns vissa såna kritiker också men det är få.
Spelare däremot ger lågt betyg bara för att det släpps på fel konsol.
Ändrat karaktärs designen för att passa in i "dagens" samhälle vilket jag inte gillar. Avskyr censur av allt slag så kommer inte ge någon support till detta spel oavsett hur mycket jag än gillar Silent Hill 2. Väntar på djup rea (under 100kr) eller att jag får det gratis.
Vad är det dom har ändrat eller censurerat? Googlade fram bilder och tyckte dom var väldigt lika karaktärerna i originalet.
Låter lite betryggande. Men en del av det jag har sett av remaken övertygar inte riktigt. Tycker att rösterna låter... fel. Men jag har förbokats detta sedan länge och tror nog ändå att jag kommer gilla det. Mycket. Det var länge sedan jag spelade originalet.
Vad är det dom har ändrat eller censurerat? Googlade fram bilder och tyckte dom var väldigt lika karaktärerna i originalet.
En tjej är numera mindre snygg.
Du hör själv vad hemskt.
Sarkasm åsido så tycker jag det kan vara klokt. Är det någonstans en karaktär kan vara mindre snygg är det väl i skräckspel. Snarare att det kan kännas skumt med för snygga personer.
Själv har jag iaf riktig hype nu!
Blir att köpa ett PS5 till familjen i jul och det här blir det spel jag ska köpa åt mig själv.
REMAKE
Originalet
De mesta är det att de censurerat de kvinnliga karaktärerna till nåt mindre "sexuellt" om man nu kan kalla att man ser magen sexualiserat. Nurse fiender har också mer kläder och visar betydligt mindre hud. Hitta ingen bra bild på detta. Men det är ett mönster man jag inte gillar, tycker det är så trist att man ska censurera för att några Twitter personer inte ska bli arga.
Den som vet vet.
En tjej är numera mindre snygg.
Du hör själv vad hemskt.
Sarkasm åsido så tycker jag det kan vara klokt. Är det någonstans en karaktär kan vara mindre snygg är det väl i skräckspel. Snarare att det kan kännas skumt med för snygga personer.
Själv har jag iaf riktig hype nu!
Blir att köpa ett PS5 till familjen i jul och det här blir det spel jag ska köpa åt mig själv.
Var försiktig på internet min vän finns väldigt många snygga tjejer på internet och verkligheten. Ett tips är att skaffa ögonbindel så det inte sticker i nerverna
Skämt åsido så kan du see hur de censurerat Maria t.ex i mitt förra inlägg. Tycker det är trist bara. Vad är det som är fel med snygga tjejer?
Den som vet vet.
Är fortfarande skeptisk personligen, men höga betyg är ju aldrig fel.
Kan detta vara det första välgjorda Bloober-spelet? Det kanske är detta dom behöver, ett ramverk samt story och manus som redan är klart.
Det ser bra ut, kollat när The Rad Brad spelat, men det är också likt många andra spel, t ex The Last of Us och Resident Evil 4. Originalet har nåt speciellt, det kändes inte som andra spel när det dök upp. Tror också att det är ett plus med begränsningar när det gäller såna här spel. Man ser inte allt och använder fantasin mer.
Edit: kollat mer gameplay och det ser tråkigt ut. För mycket tröttsamma fighter. Blooper Team är stolta över att de kan visa mer nu, med modern teknik. Ironiskt nog så ser man mer i originalet. Det är nåt med de fasta kameravinklarna.
Synd, det kunde ha blivit riktigt bra.
REMAKE
https://preview.redd.it/why-i-like-marias-new-design-spoilers...
Originalet
https://preview.redd.it/b3871drr93kc1.jpeg?auto=webp&s=328d0e...
De mesta är det att de censurerat de kvinnliga karaktärerna till nåt mindre "sexuellt" om man nu kan kalla att man ser magen sexualiserat. Nurse fiender har också mer kläder och visar betydligt mindre hud. Hitta ingen bra bild på detta. Men det är ett mönster man jag inte gillar, tycker det är så trist att man ska censurera för att några Twitter personer inte ska bli arga.
Hmm remake-tjejen var ju mer attraktiv? Om man nu inte enbart är såld på emo-tjejer.
Sen att de uppdaterat outfiten från den där gräsliga 90-tals-looken var ju enbart klokt.
Censur? Om detta kallas censur har ordet verkligen förlorat all betydelse.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Som ensam i världen om att gilla The Medium har jag varit 0% orolig. Originalet är ett mästerverk som ingen kan göra bättre men jag har alltid haft förtroende för att Bloober Team kan göra något bra av det. Och även om spelet inte alls skulle vara ett dugg likt Silent Hill 2 har jag alltid varit övertygad om att det i alla fall åtminstone blir ett helt OK Silent Hill spel. Vilket är mer än vad vi fått på många år Kul att det får bra betyg är taggad till tusen!
REMAKE
Originalet
Det där är ju mode som skriker tidigt 2000-tal, så jag stör mig inte på att dom uppdaterat hennes klädsel till något mer cleant. Jag körde aldrig klart spelet som liten för jag vågade inte, men det kanske förklaras varför hon ser ut som en prostituerad?
Stör mig mer på att hon ser så liten och rädd ut i remaken, iallafall på dom där bilderna.
Hmm remake-tjejen var ju mer attraktiv? Om man nu inte enbart är såld på emo-tjejer.
Sen att de uppdaterat outfiten från den där gräsliga 90-tals-looken var ju enbart klokt.
Håller med, ser betydligt mer attraktiv ut i remaken. I orginalet ser hon ut som en crack whore.
Tycker jag ser mig en tråkig trend. FZ blir väldigt ofta utan recensionskod. Det är jättetråkigt och jag funderar på varför.
När detta händer är det oftast svenska medier överlag som inte prioriteras med koder, inte bara FZ. Sverige är ju ändå ett rätt litet land.
Men vi kan många gånger recensera ändå, bara att då kommer recensionen efter spelsläppet. Vilket både kan vara bra och dåligt. Dåligt för ingen recension innan släppet, men bra för att man faktiskt får recensera samma spelversion som ni spelare kommer spela.
"Writer and Fighter"
REMAKE
Originalet
Herrejösses, kläderna från originalet ser hemska ut haha, att de ändrade det där var bara sunt förnuft, handlar inte om någon censur eller för att blidka nån på twitter.
Hähå nu är di igång igen. Woke woke woke bla bla bla.
Så att ogilla censur är nu woke? Got it.
Den som vet vet.
Riktiga fans har följande i tankarna:
Tanken bakom karaktären Maria är att hon ska vara en manifestation av James bortgångna fru. En manifestation som är mer sexualiserad och trashy än hans fru var den sista tiden då hon var sjuk. Hennes roll är en sorts förträngda begär James har för sin fru.
Känner man till SH2 sedan tidigare så finns det en anledning bakom allt, även hur hon ser ut och kläderna hon har på sig. Spelen utvecklades / kom ut i slutet på 90-talet så att den taskiga 90-tals looken finns där är väll inget negativt? Som sagt, allt hänger ihop med storyn, jag tror det är anledningen till missnöjet.
Om vissa av scenerna finns kvar (tveksamt dock), så tror jag att det kommer att kännas lite snedvridet för de som sett de tidigare, möjligen undrar kanske ny publik varför det är som det är.
När detta händer är det oftast svenska medier överlag som inte prioriteras med koder, inte bara FZ. Sverige är ju ändå ett rätt litet land.
Men vi kan många gånger recensera ändå, bara att då kommer recensionen efter spelsläppet. Vilket både kan vara bra och dåligt. Dåligt för ingen recension innan släppet, men bra för att man faktiskt får recensera samma spelversion som ni spelare kommer spela.
Varje gång det hänt så har gamereactor alltid fått kod, vilket jag reagerar på. Köper ditt argument såklart men lite skumt är det?
Edit: Gamereactor kanske inte är svenskt, utan de har en svensk del bara.. då kanske jag fattar.
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5