Fragzone-fredag – De 10 bästa uppföljarna!
Två spel ni med all säkerhet inte kommer nämna: Sonic 2 och Shenmue II.
Två spel ni med all säkerhet inte kommer nämna: Sonic 2 och Shenmue II.
Shenmue 2 hamnar lätt på min personliga topp 3. Det, och Suikoden 2.
En Bamseponny av folket
Street Fighter 2, Diablo 2, Sonic 2, Dota 2, Warcraft 2 är några klassiker tycker jag, som verkligen lyfte jämfört med originalet. Men samtidigt har jag svårt att hitta några motsvarigheter åt andra hållet. Uppföljare är nästan alltid bättre när det kommer till TV-spel, till skillnad från film t ex. Det blir bara bättre med tiden helt enkelt!
Spoila inte slutet RDR 2 så blir jag nöjd, är på sista kapitlet!
Sten Frisk spränger stället!
Få se här. Baldurs Gate II: Shadows of Amn, Street Fighter II, Silent Hill 2, Resident Evil 2, Shenmue 2, Suikoden 2, Mass Effect 2, Red Dead Redemption 2, Assassin's Creed II, Saints Row 2, Fallout 2, Mega Man 2, Gears of War 2 och nu kommer jag inte på fler.
Enligt min åsikt så är dessa spel något som blev ännu bättre än orginalen. Mycket tack vare att uppföljarna hade just orginalen som en stark grund att byggas ifrån så blev dom bättre.
Man har många fina minnen med uppföljare.
Maniac Mansion 2: Day of the Tentacle (MS-DOS)
Doom 2 (MS-DOS)
Duck Tales 2 (NES)
Eye of the Beholder 2: The Legend of Darkmoon (Amiga)
Hexen: Beyond Heretic (MS-DOS)
Land of Illusion starring Mickey Mouse (Master System)
Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge (Amiga)
Shenmue 2 (Dreamcast)
Sim City 2000 (MS-DOS)
Sin & Punishment: Successor of the Skies (Wii)
Super Mario Galaxy 2 (Wii)
Oj, elva.
Whatever.
Intressant hur olika folks listor är. Min är förstås rätt.
Shenmue II
Sonic the Hedgehog 2
Silent Hill 2
Resident Evil 2
Alan Wake II
Uncharted 2
Half-Life 2
Gears of War 2
Project Gotham Racing 2
Virtua Fighter 2
Kan inte förklara hur bekvämt det är för mig att komma hem på fredagar och kolla på FF. Tack, grabbar.
❤️!
Metal Gear Solid 2 saknade jag personligen på listan. Det är verkligen bland det bästa jag någonsin spelat. Tack för ett annars ypperligt avsnitt!
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
Metal Gear Solid 2 saknade jag personligen på listan. Det är verkligen bland det bästa jag någonsin spelat. Tack för ett annars ypperligt avsnitt!
Håller med, även om jag ogillar Raiden som karaktär så är spelet helt fantastiskt. Har så många minnen från det spelet och allt "nytt" man kunde göra.
En lista utan rangordning
Resident Evil 2
Mass Effect 2
Red Dead Redemption 2
Assassin's Creed 2
Doom 2
HL2
Battlefield BC2
Portal 2
MGS2
Diablo 2
Red Alert 2
R7 5800X3D | 6950XT Red Devil | 32GB DDR4 | 2x27" 1440p
Never underestimate the power of stupid people in large groups!
MGS 2 var på den tiden en trevlig uppdatering grafiskt, minns smyguppdraget på en regnig båt i storm. Ett rejält hopp från orginalspelet på många sätt. Hade hellre tagit en remake på tvåan än trean faktiskt.
Det finns många bra tvåor därute, men vi behöver prata om treorna med, för att inte tala om fyrorna. Blir det en följetång kanske?