Senaste filmen du såg
Attans då!
Jag trodde det var en sån göteborgare, ”gååst in de kjell” 😂
Ghost in the Kjell var ju kanon, måste va slumpen att det fanns nått som heter Casper o Company också 🤣
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Attans då!
Jag trodde det var en sån göteborgare, ”gååst in de kjell” 😂
Ghost in the Kjell var ju kanon, måste va slumpen att det fanns nått som heter Casper o Company också 🤣
jag tror att Rowin har rätt till dess att @Ichinin påstår annorlunda!
Dark Waters (2019)
Dark Waters is a biographical legal thriller directed by Todd Haynes. Mark Ruffalo stars as environmental attorney Robert Bilott, who takes on an extensive legal battle against chemical giant DuPont after discovering evidence of toxic contamination creating Teflon with PFOAS in a small town. The film also features Anne Hathaway, Tim Robbins, and Bill Camp, portraying the personal and professional challenges faced during the pursuit of justice.
Based on true story.
https://www.imdb.com/title/tt9071322/reference/
https://www.rottentomatoes.com/m/dark_waters_2019
Viktig och bra film som följer ungefär samma stuk som Insider (1999) med Al Pacino och Russel Crowe (som också rek). Kapitalism och girighet gör människan till ren ondska ibland...
5/5.
Winner 7/10
Så jag är en bit bias för att jag gillar Mc från andra filmer så mitt betyg är högre på grund av det.
Denna filmen sågas i USA för att den är för verklig, den handlar om en tjej som går med i amerikanska air force där hon spionerar på utlänningar och får reda på en del smutsiga affärer deras stat håller på med och delar med dem till media där hon givetvis åker fast och vad som händer efter det.
Jag såg The Gift på Amazon Prime tidigare ikväll och den var rätt bra ändå måste jag säga.
Det var inte helt säkert vilken väg filmen skulle ta och vad som skulle hända härnäst, det gillade jag. Fast en del saker som jag inte tänker gå in på, av risk för spoiler, drar ner helhetsbetyget en del.
Allt som allt så prenumererar du på Prime, inte sett The Gift och är sugen på en psykologisk dramathriller så varför inte.
Edit: Kan ha varit Max också. Kommer inte ihåg.
Var på pressvisning utav denna idag. Mycket bra svensk film om anställd på vårdbolag som tar kampen mot företaget som hamnar i blåsväder under Corona-utbrottet. Starkt och drabbande. 4/5 solar.
The Holdovers (2023)
Smårolig och fin film om några personer som tvingas stanna på en internatskola över jul.
Paul Giamatti är lysande, bra skådespeleri överlag, bra musiksatt och en ganska tänkvärd story.
Lite väl lång för sin story. Gillar man bra dialog blir man underhållen trots det ganska långsamma tempot.
4 av 5 (utan Giamatti hade det varit en 3:a)
Finns att se på Skyshowtime.
Efter att ha introducerat flickvännen till Alien-filmerna så ville vi kolla på resten (såg Alien, Alien: Romulus och Aliens först). Hur som helst, kollade på Alien vs. Predator och fytusan, den var inte bra. Alls. Men nåväl, det var väl en upplevelse det med.
Vad tyckte du om Romulus?
Har inte sett den än men på nätet går åsikterna isär rätt rejält.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
John Wick 4 - En riktigt vacker film med, som vanligt, omöjliga odds för John Wick. Enda jag kan tänka mig klaga på är att man såg för få byten av magasin
Ronin - En tidlös klassiker med helt otroliga biljakter utan CGI eller annat trams (har nog bara sett CGI på ett enda ställe och det var rök från slirande bildäck).
Nu var det ju inte mig du frågade men...
Jag tyckte om den mycket!!! Bortsett från slutet... Men...
Har du sett alla andra alien filmer så har du redan sett denna.
SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!
Inte helmer mig du frågade, men jag tyckte den började riktigt bra och tappade det mot slutet. Men jag håller den ändå relativt högt bland de andra alienuppföljarna.
Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight
Nu var det ju inte mig du frågade men...
Jag tyckte om den mycket!!! Bortsett från slutet... Men...
Har du sett alla andra alien filmer så har du redan sett denna.
Inte helmer mig du frågade, men jag tyckte den började riktigt bra och tappade det mot slutet. Men jag håller den ändå relativt högt bland de andra alienuppföljarna.
Svara er båda på samma gång
Det låter som filmen är värd och se så ska hålla utkik efter den. Tack för era svar.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.