EA Sports-spel, EA Play och EA-appen
Imorgon släpps FC 25 och jag funderade på om jag skulle ge mig in matchen, samt på hur det blir bäst att införskaffa på PC (men intressant att höra om konsolsidan).
Vad jag förstår så ingår det om man prenumererar på EA Play Pro. Månadskostnaden för det ligger på tvåhundringen, men man får en rejäl rabatt (49%) om man köper ett år på en gång.
Lirar man Fifa/FC vill man väl byta upp sig till den senaste årsgången så fort de släpps varje år.
Jag tyckte det verkade rätt vettigt att ha en prenumeration då, om också access till NHL och F1 serien ingår, och sen ingår väl EAs andra releaser, som Dragon Age: Veilguard som kommer snart.
Standard edition för FC 25 ligger på 799 spänn och årskostnaden på EA-tjänsten är 1249 kr.
Jag köper helst alla mina spel och vill egentligen undvika speltjänster, och en baksida om man väljer EA play och specifikt Pro-tjänsten är att man är tvungen att köra på EA-appen, vilket ju blir en till störig app att hålla reda på. När det kommer till EA-sportspelen känns det i alla fall som att prenumeration kanske är den bästa modellen.
Vad tycker ni? Är det någon som kör det upplägget med EA Play, antingen på PC eller konsol, eller köper ni hellre de individuella titlarna årligen?
En uppdatering: Angående just NHL så släpps det tydligen inte till PC, vilket jag inte hade en aning om. Riktigt märkligt. Körde NHL på playstation för 10 år sen.
Får man ha en åsikt även om senaste FIFA man ägde var FIFA 99?
Jag har i all fall inget att säga till om det i och med att du redan har fått rösträtt!
En uppdatering: Angående just NHL så släpps det tydligen inte till PC, vilket jag inte hade en aning om. Riktigt märkligt. Körde NHL på playstation för 10 år sen.
Jag har i all fall inget att säga till om det i och med att du redan har fått rösträtt!
Tror NHL 09 va sista NHL till PC.
49% bastard, 51% son of a bitch.
Glöm inte att kika gamepass, det verkar finnas för mig att installera där med pc games abbonemanget.
Läste här om NHL 25: https://www.techopedia.com/news/nhl-25-release-date
Sen hittade jag bara i gamepass att man kan köra via xbox cloud, vilket väl inte räknas riktigt, fast det är ju definitivt en workaround.
I multiplayer vet jag inte hur mycket fördröjningen spökar, men gissar att det går bra i spel som NHL/Fifa. Värre med onlineshooters tror jag.
Uppdatering: Har avvaktat lite och funderar på att köpa en konsol för att kunna spela NHL, alternativt om det är någon idé att köra det på Xbox cloud från pc...
Nu är omröstningen avslutad (ställde in på en månad, kanske kunde satt den längre). Men skulle vara kul med vidare diskussion. 🙂