Frostpunk 2-utvecklarens börsvärde dyker efter släppet

Robot
Frostpunk 2-utvecklarens börsvärde dyker efter släppet
Medlem

Har bara kört prologen än så länge men får inte samma känsla som Frostpunk 1 i detta spel. Känns som att gameplay delen har gått för långt ifrån orginalet. Ska dock ge det en ordentlig chans vid tillfälle!

Medlem

Hårt att vara noterad idag.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Nej, spelet fick 1 timme ungefär, sen insåg jag att det inte var något för mig. Inte alls som första Frostpunk som fångade mig mycket mer när man styrde ut team som sökte och hade mer koll på invånarna, nu styr man bara något "större" och känslan är borta

signatur

The King is Back

Medlem

Håller helt med, älskade första spelet men nu är det för generisk city builder och där finns det bättee alt imo. Tack vet jag Timberborn

Medlem

Jäklar 37% var saftigt! Det är inga katastrofala spelarsiffror som Concord, hoppas det går bättre för dem framåt.

Medlem

Ett fantastiskt spel, suverän uppföljare och jag är glad att de gjorde något nytt istället för att göra samma spel. Blev tillfälligt mätt efter 20 timmar men ska nog köra sen nu när de har med utopian builder från början. De förtjänar allt gott när de levererar gång efter gång!

signatur

Och allt vad det innebär, fortfarande.

Redaktör
Ponny

Det är fint när ett spel kan sälja i 350 000 ex och tjäna in allt det kostat att göra + marknadsföring.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag behöver det här bärbart. Väntande på att ettan skulle komma till Switch. Men det visade sig inte vara aktuellt så jag köpte spelet till PS5 och har vara prövat början sedan dess. Fr jag kan bara spela det bärbart. Det här spelet blir ett av dom jag kommer att spela på Steam deck om jag köper det.

Medlem

Konstigt att de förvänta sig det tredubbla från originalet. Någon som räknat lite för optimistiskt?

Medlem

Hela aktiemarknaden är ju bara bluff och båg nu för tiden. Alldeles för reaktiv.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av FortuN:

Nej, spelet fick 1 timme ungefär, sen insåg jag att det inte var något för mig. Inte alls som första Frostpunk som fångade mig mycket mer när man styrde ut team som sökte och hade mer koll på invånarna, nu styr man bara något "större" och känslan är borta

Jag stod inte ut ens 35 minuter innan jag refunda spelet. Älskade Frostpunk och har knarkat det i timmar.

Frostpunk 2 kändes för min del som att invånarna bara är inflaterade siffror som inte existerar i spelvärlden. Min Immersion försvann när jag såg Icebreakers ploppa fram ur tomma intet och åka genom andra object etc och sen bara försvinna igen när jobbet är klart.

Medlem

Säger ju en del om spelutvecklingen idag. När det inte räcker att ett spel får lysande betyg och försäljning. Det ska vara helt perfekt annars är det ett misslyckande.

Skrivet av lyrael:

Säger ju en del om spelutvecklingen idag. När det inte räcker att ett spel får lysande betyg och försäljning. Det ska vara helt perfekt annars är det ett misslyckande.

Säger ju inte mer än att 11 bit studios ägare hade en förväntan som inte uppfylldes. Behöver inte vara djupare än så.

signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

1
Skriv svar