"Sista kapitlet" i Star Wars Jedi-serien på gång

Robot
"Sista kapitlet" i Star Wars Jedi-serien på gång
Medlem

Kul! Gillade båda spelen väldigt mycket, ett till känns lagom

Medlem

Tyckte om båda så gärna en till i samma anda

Medlem

Gillar tvåan mer än första spelet. Massor av buggar i första delen men andra spelet spelade jag genom utan några problem. Även roligare gameplay. Hoppas de kan toppa det i 3e spelet.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Trevligt! Uppskattar också att de låter det vara en trilogi och inte drar ut på Cal's historia tills det bara pyser ut i ingenting. Har gillat båda spelen trots att gameplay egentligen inte riktigt är i min smak (lite för mycket plattformsspel för mig). Hade som många andra en del prestandaproblem i 2an men det fungerade bra i de flesta områden åtminstone.

Medlem

Enligt senaste patchen så har de tagit bort Denuvo på PC vad gäller Survivor. Borde bli bättre prestanda nu!

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag tycker båda spelen är... okej. Above average. Intrycket av Survivor förvanskades en hel del av den svindåliga prestandan, men även bortsett från det så tycker jag att spelet känns lite tomt på nåt sätt. Helt okej storlek på världen men man vet att alla kistor man öppnar antingen innehåller cosmetics eller en stim charge, vilket förtar upptäckarglädjen lite på samma sätt som man i BotW vet att bakom nästa kulle finns bara en till shrine med samma belöning som de 50 man redan varit ner i. Sen är det fortfarande för mycket animation lock och "seghet" i striderna imo.

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Hade super kul med bägge spelen.
Älskar pusslandet och letandet efter hemliga grejor.

Medlem

Så länge jag kan gifta mig med Merrin och vi tillsammans kan slå oss ner i en mysig stuga på någon avlägsen planet så köper jag lätt tredje delen!

Medlem

Gillade dom tidigare spelen. I första spelet var dock banorna lite väl simpla och kändes som ofta som plattformar istället för en levande värld. Det blev bättre i tvåan helt klart men vore roligt om tredje kunde bjuda på miljö liknande Uncharted 4 där det verkligen känns som en värld och inte en bana med plattformar man ska skutta runt på eller Star Wars Outlaws för den delen!

Medlem

Tvåan enligt mig var mycket sämre än första spelet. För mycket springa fram och tillbaka på stora kartor.

signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Enligt senaste patchen så har de tagit bort Denuvo på PC vad gäller Survivor. Borde bli bättre prestanda nu!

För mig blev det stor skillnad! Framförallt längre spelstunder blev det laggigt efter 45-60 min. Starta om och det var borta. Det försvann nu.
Upplevde samma elände i resident evil 8. Försvann även då när dom tog bort Denuvo.
Så slutsatsen är att jag ska aldrig köpa spel med Denuvo fortfarande aktivt!

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av korvmos:

För mig blev det stor skillnad! Framförallt längre spelstunder blev det laggigt efter 45-60 min. Starta om och det var borta. Det försvann nu.
Upplevde samma elände i resident evil 8. Försvann även då när dom tog bort Denuvo.
Så slutsatsen är att jag ska aldrig köpa spel med Denuvo fortfarande aktivt!

Snyggt! Kul att höra. Kanske är värt att köpa nu således.

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

1
Skriv svar