PS5 Pro släpps 7 november, blir svindyr
Man måste vara uppkopplad online och koppla skivspelaren till konsolen så att den aktiveras annars går den tydligen inte att använda.
Märkligt. De kanske är rädda för piratkopierade skivläsare? Hört att marknaden är stor där.
Det här kommer kosta typ 9500kr i Sverige.
+ Skivläsare 1500kr om du ska spela dina gamla spel
+ 700kr per år för att för att spela online
+ 350kr för vertical stand
PS5 är redan i slutfasen av sin livcykel.
12000kr för att spela i 2 år till och då kommer PS6?
Allt detta för att få lite memetracing och lite skarpare bakgrundsgubbar?
Japp för det priset kan man få en riktigt nice dator (begagnat), still mycket mer användbart.
Exempelvis en med dessa delar:
CPU: AMD Ryzen 5 5600X
GPU: GeForce Asus TUF OC RTX 3080
RAM: 32 GB ddr4 3600Mhz
Moderkort: MPG B550i GAMING EDGE WIFI
Lagring: MP510 SSD 1TB
Kylning: Noctua NH-L12 till CPUn + Custom mod för att ha 3 extra noctua fläktar till GPUn
För under 12 000 och det som är bra med dator är att spel priser faller väldigt snabbt, så sparar pengar i längden + dualsense funkar fin fint.
Det har det inte. Däremot kräver det bandbredd, som kontrollerna tar upp det mesta av idag... Lösning: ett separat BT-chip för ljudöverföring. INBYGGT.
Jag hade betalat upp till 12k sek för en sådan PS5-version.
På vilket sätt menar du att bluetooth inte har fördröjning (latency på engelska)? Fördröjningen är ofta runt 150 ms och även under idela förhållanden så ligger fördröjningen på runt 40 ms. Det låter kanske inte mycket men det kan vara nog så störande när läpparna rör sig märkbart före talet. När man ser på film kan man fippla med inställningarna så att bilden fördröjs så att den synkas med ljudet. När man spelar vill man dock undvika detta. 40-150 ms motsvarar ungeför att spela med "gane mode" på tv:n avslaget.
Som jämförelse ligger Sonys 3D Pulse med dongeln på 24 ms fördröjning och trådade hörlurar på under 10 ms.
Ja, tyvärr går vi mot all digital även på konsoler så det är väl bara att ställa in sig på att det är borta "snart". Tyvärr. Och hade kanske förstått deras perspektiv om konsolen kostat typ $599 eller $649 men nu när den kostar så mycket tycker jag absolut att skivläsaren borde ha ingått för nu känns det som vi betalar för den men ändå inte får den.
Ja, jag kan förstå folks initiala reaktion på att konsolen är "för dyr" men har sett som jämför bilder och inte ser skillnad på dem - vilket är poängen, att det är likvärdig upplevelse men med högre framerate - vilket såklart inte framkommer på stillbilder, men folk verkar bli så arga att logiskt tänkande upphör och det ska trashtalkas istället för att faktiskt se vad en får för uppgraderingar. Och kan hålla med om att det inte är så givande.
Men är fortfarande svårt för mig att försvara ett köp, blir som sagt om det kommer en bundle med skivläsare framöver och kanske ett spel också. Då kanske jag säljer av min PS5a och uppgraderar, men tills dess känns det inte lika lockande längre. Ekonomiskt då, tekniskt är jag mer övertygad.
Jag förstår och håller med personligen kör jag bara digitalt faktisk så för min egna del spelar den ingen roll men jag tycker ändå det är dåligt för jag förstår poängen men jag typ inte äger spelet osv och dom kan ta bort när som helst osv.
Bara det jag själv vill inte behöva byta cd-skiva varje gång jag ska spela något annat spel.
Som ni säger tror jag det går mot digitalt helt och hållet och snart borta för dom kommer vad jag tror pusha för streaming gaming framöver istället.
På vilket sätt menar du att bluetooth inte har fördröjning (latency på engelska)? Fördröjningen är ofta runt 150 ms och även under idela förhållanden så ligger fördröjningen på runt 40 ms. Det låter kanske inte mycket men det kan vara nog så störande när läpparna rör sig märkbart före talet. När man ser på film kan man fippla med inställningarna så att bilden fördröjs så att den synkas med ljudet. När man spelar vill man dock undvika detta. 40-150 ms motsvarar ungeför att spela med "gane mode" på tv:n avslaget.
Som jämförelse ligger Sonys 3D Pulse med dongeln på 24 ms fördröjning och trådade hörlurar på under 10 ms.
Den synkningen kan de enkelt lösa med inbyggd mjukvara, "AI" if you will, som känner av ditt spelmönster och chansar på toner i realtid.
🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI
Märkligt. De kanske är rädda för piratkopierade skivläsare? Hört att marknaden är stor där.
Haha ja, de förhindrar säkert en stor svart marknad med det
Jag förstår och håller med personligen kör jag bara digitalt faktisk så för min egna del spelar den ingen roll men jag tycker ändå det är dåligt för jag förstår poängen men jag typ inte äger spelet osv och dom kan ta bort när som helst osv.
Bara det jag själv vill inte behöva byta cd-skiva varje gång jag ska spela något annat spel.
Som ni säger tror jag det går mot digitalt helt och hållet och snart borta för dom kommer vad jag tror pusha för streaming gaming framöver istället.
Jag har helt och hållet respekt och förståelse för er som vill köra all digital! Enkelt, bekvämt etc. Men förutom att spel kan tas bort och försvinna, utan att du som konsument har någon som helst rätt till återbetalning på grund av det, tänk om Sony i nästa generation frångår AMD/Zen-arkitekturen och övergår till ARM och då inte längre har kompatibilitet med PS4/PS5 utan du måste starta om din spelsamling. Sen när tillräckligt många går över till nya systemet stänger de också ned de gamla så alla dina spel och framgångar etc försvinner. Blir helt värdelösa. Och återigen, ingenting du återbetalas eller får minsta ersättning för.
Övergår allt till streaming istället för unika spelköp löses ju delar av problemet visserligen, då du nu inte behöver tänka på att maskiner ska fungera med varandra över tid utan det "bara finns där" i molnet. Men så kanske ditt nät ligger nere någon dag, servrarna har problem från deras håll, Sony blir hackade igen. Så det är ju ändå skört hur en än vrider och vänder på det.
2 tb intern hdd. Där har ni svaret på varför ps 5 Pro är så dyrt.
Jag löste problemet med en kommentar istället för 40 kommentarer som ni gjort per person.
Fel. 2TB intern SSD
Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.
Fel. 2TB intern SSD
Typ rätt ändå, alla fattar att hdd = ssd 2024
Typ rätt ändå, alla fattar att hdd = ssd 2024
Och alla fattar att en Volvo, är en Kinesisk Geely 2024?
HDD är inte död, utan fyller en viktig funktion fortfarande. Du kan tex inte lagra saker på en SSD under längre period, utan ström. Då förstörs datan. Det händer inte med data på en HDD.
Fel. 2TB intern SSD
Skrev fel. Menar ju förstås ssd.
Skrev fel. Menar ju förstås ssd.
Lugnt, fattar det 🙂