Användare har "låst upp" Baldur's Gate 3:s moddverktyg
Nya banor=gigantiska bröst på samtliga karaktärer.
Tyckte allt att Gale hade lite väl små bröst när jag spelade. Inte så att det tog bort från upplevelsen men ändå.
Sådana moddar har funnits sedan länge. Har jag hört.
Nya banor/områden känns inte särskilt intressant när röstskådespelarna inte kommer vara med.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Precis som i CP2077. Går knappt att hitta dom bra modsen bland allt skit (större bröst, penis, rumpa osv osv.) Förstår inte vad man får ut av det?
Precis som i CP2077. Går knappt att hitta dom bra modsen bland allt skit (större bröst, penis, rumpa osv osv.) Förstår inte vad man får ut av det?
Samma sak med att vissa är så besatta av att ta bilder på ”solnedgångar”?
Solen finns alltid där uppe, gå ut på bakgården och ta ett foto på solen, klart? Eller hur? 😂
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |
[…] gå ut […]
Här tappade du bort mig helt 🤔😉
Här tappade du bort mig helt 🤔😉
Haha ja jag kanske överdrev 😅
Menade såklart att byta bakgrund på datorn och ta en bild
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |
Tyckte allt att Gale hade lite väl små bröst när jag spelade. Inte så att det tog bort från upplevelsen men ändå.
Kommer ihåg i min första playthrough någon gång mellan akt 2 och 3 så råkade jag sälja lite för mycket kläder/rustning.. kommer inte riktigt ihåg hur jag lyckades men råkade iaf sälja Gales kläder och sen fick han en sån stor penalty om han hade på sig någon rustning så han fick springa runt i sina lila kalsonger och ett par läderboots tills jag hittade en affär. Det dröjde typ 2 timmar innan man fick tillgång till nya affärer men tyckte ändå hans outfit passade rätt bra i gänget. Det var lite Jean Pierre Barda över Gale i 2 timmar medan vi gick på bordell i Baldurs Gate etc.
Nya banor/områden känns inte särskilt intressant när röstskådespelarna inte kommer vara med.
AI!
Ännu en dag i paradiset.
AI!
Nej, usch.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Nej, usch.
Vadå? Det kan ju användas så att nya dialoger kan skrivas med originalrösterna? Hur kan det vara dåligt?
Ännu en dag i paradiset.
Vadå? Det kan ju användas så att nya dialoger kan skrivas med originalrösterna? Hur kan det vara dåligt?
Dels skulle varken Hasbro eller Larian tillåta det, och dels kommer röstskådespelarna antagligen inte vilja det.
Dels skulle varken Hasbro eller Larian tillåta det, och dels kommer röstskådespelarna antagligen inte vilja det.
Jojo, det fattar jag. Men du skrev usch som om att du inte gillade tanken på att AI kan användas för att generera tal?
Edit: röstskådespelarna skulle ju kunna få en slant och tjäna pengar utan att arbeta. Det tror jag många är intresserade av.
Samtidigt kan det blir svårt att betala om det är en gratis mod. Då finns inget kapital.
Men samtidigt, om man ej tjänar pengar på produkten, stör det då röstskådespelarna? De får ju exponering som i sig har ett värde?
Ännu en dag i paradiset.
Jojo, det fattar jag. Men du skrev usch som om att du inte gillade tanken på att AI kan användas för att generera tal?
Edit: röstskådespelarna skulle ju kunna få en slant och tjäna pengar utan att arbeta. Det tror jag många är intresserade av.
Samtidigt kan det blir svårt att betala om det är en gratis mod. Då finns inget kapital.
Men samtidigt, om man ej tjänar pengar på produkten, stör det då röstskådespelarna? De får ju exponering som i sig har ett värde?
Med tanke på hur AI används idag blir första tanken direkt "usch".
Sen tror jag skådespelarna själva vill kunna styra hur deras röster används, det kommer helt enkelt inte hända.
Röstskådespelare bör man se som konstnärer eller hantverkare. Jag har väldigt, väldigt svårt att tro att de skulle bli särskilt lyckliga av att få pengar utan att få använda de färdigheter de utvecklat (och fortsätter att utveckla). Vidare kommer AI med stor sannolikhet inte kunna skapa någon dialog värd namnet då AI med stor sannolikhet ännu inte kommer att förstå med vilket tonläge, vilken känsla och i vilket sammanhang något uttalas.
Nej, jag tror verkligen inte på att utveckla något med de befintliga karaktärerna. Att lägga in nya karaktärer med fans som gör egna röster till dem däremot kunde vara intressant.