Skärmdumpar från spel

Medlem

En liten radda till från Sable (PS5):

Fint litet spel! Jordnära berättelse med förvånansvärt intressant lore, fantastiskt design och en förmåga att locka fram upptäckarlust som få andra.

Dessvärre dras spelet fortfarande av horribla problem när det gäller prestandan. Frame rate skiftar konstant någonstans mellan 60 och 6(!) fps, och stundtals låser sig spelet i flera sekunder. Lägg dessutom till ständiga grafiska glitchar, ljud som hänger sig och flertalet fullständiga krasher så har du en soppa som heter duga. Personligen har jag inte spelat något så här trasigt spel på åtminstone 15 år - kanske rent av aldrig!

Med det sagt fanns det något som gjorde att jag fortsatte spela enda till slutet. En måste ju liksom få veta vad som finns bakom nästa krök…

signatur

Konsolgubbe

Medlem

Manor Lords

signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Ytterligare två skärmdumpar från Manor Lords. Tror jag har 5 territorier och det börjar bli riktigt tungrott nu prestandamässigt.

På nedre bilden har har jag byggt ut rejält med åkermark, men har ännu inte bemannat upp bondgårdarna, kommer krävas rejält med arbetare till bondgårdarna, matförråden och till oxstallen och således då även bostadshus.

signatur

Medlem

Bilder man kan höra... xD

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

signatur

Medlem

Skaffade till slut Phantom Liberty och körde om Cyberpunk 2077från början på very hard. Har en del moddar från Nexus men inga som förändrar gameplay direkt. Från början hade jag tänkte köra en stealth archer sniper men det var väldigt svårt med bossarna som jag fick osta en hel del för att klara. Så bytte till netrunner istället. Kör med raytracing och DLSS på PC.

(sista är min karaktär just nu)

Medlem

Uboat skaffade jag på rea (det är 70% sen de gjorde full release i fredags). Som tur är finns det olika svårighetsgrader, börjar köra på easy för att lära mig. Några bilder från träningsuppdrag. Det var rätt mäktigt att bara gå runt på ubåten i first person som kapten, men hade ingen bild från det. Andra bilden är från sidovyn där man sköter stationer. Sista bilden visar andra torpeden som träffade och tredje som är på väg.

Medlem

Spelat vidare i Uboat.

Efter att ha kört igenom träningsuppdragen så började jag min kampanj. La lite minor i ett uppdrag utan problem och sen åkte jag väg till atlanten för att patrullera. Gjorde en korrekt patrull där jag förflyttade mig på ytan med diselmotorer, och vid valda tillfällen dök en bra bit, stängde av allt och låg still för att lyssna efter skepp. Det är viktigt eftersom det är över 10 ggr visuella räckvidden för att hitta skepp. HIttade ett ensamt skepp som jag gensköt och identifierade. Ett Portugisiskt tankfartyg. Tyvärr kunde jag inte borda dem och inspektera fraktdokument. Har de frakt till Storbritannien hade det nämligen varit ok att sänka skeppet. Men nu fick jag hoppa över det och fortsätta patrullen.

Då kom ett meddelande på radion, om en konvoj med ett skepp som fraktade viktig krigsmateriel till Storbritannien. Jag satte full fart (drar extra bränsle) och hann genskjuta konvojen. Den visade sig vara massiv med 28 skepp och minst 6 krigsfartyg. En sådan stor konvoj är väldigt svårt att hitta rätt skepp eftersom den breder ut sig långt utanför siktlinjen, inte ens i mitten av den går det identiferia alla skepp från en plats. Tyvärr blev jag upptäckt och anfallen och de droppade en oerhört mängd sjunkbomber. Ubåten sjönk till botten (92m) och läckte som ett såll. När jag reparerat ett flertal hål tog material för det slut och två sektioner gick inte att rädda. Ubåten var då långt under flytförmågan. De sektioner jag lyckades rädda kunde jag pumpa ut allt vatten ifrån, men det var för mycket vattenfyllt. Så de som överlevde gick en långsam död till mötes efter att syre och batterier tog slut.
.
.
Lyssnar efter skepp stilla nere i djupet

.
.
Det portugusiska tankfartyget

.
.
Jättekonvojen där jag försökte hitta skeppet Empire Squire.

.
.
Kommandosektionen i mitten och alla bakre lyckades jag rädda, men de framöver gick inte att rädda då material att reparera tog slut. Tragiskt öde för för de på U-48.

Medlem

Här kommer en ganska stor dump Starfield bilder, har samlat på mig några under en tid
Lite moddar med här och där.

Medlem

Lite DCS till samt Pharaoh

>

Medlem

Dragon's Dogma: Dark Arisen. Diggade det trots medioker story. Combat är fantastiskt och håller än idag. Önskade dock att svårighetsgraden hade varit som expansionen igenom hela spelet! Ska bli kul att jämföra tvåan med detta.

Medlem

Apade mig lite(Black Myth: Wukong(PC):

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Var ju tvungen att gå in och testa röja runt lite med den nya buggyn in Starfield så här kommer en dump från kvällen

(ja jag upptäckte efter jag tog denna bild att det satt en död NCP vid stenen i bakgrunden, stackarn dog ensam ute i öknen vid denna oas på Serpentis III )

Och mina 3 favoriter
Körde upp på berget för att försöka få en bättre vy av planeten och märker när jag kommer upp att solen just precis går upp.

Medlem

Snygga bilder gott folk, men kan vi försöka hålla det till 3-4 bilder per inlägg (tror det diskuterades i början av tråden)? Blir rätt stökigt annars liksom.

signatur

Konsolgubbe

Medlem

Håller med!
Man behöver inte gå loss fullständigt, för då blir det bara jobbigt att scrolla igenom.
Men vill man dumpa ett gäng screens (många) så kan man åtminstone gömma dem innanför en spoilerknapp:

Ursäkta, men vad är det för klåpare som har gjort FINAL FANTASY 16?
Spelet är så dunkelt, urvattnat och dimmigt... vilket också gäller menyerna.
Gick åt fanders i en av slutstriderna på demot jag testade och det tog en stund innan jag insåg att det gömde sig alternativ i mitten av rutan... (blev inga bilder på själva gameplayet.)

Som knappt gick att läsa.

Är det bara jag som får ont i ögonen av det här konstiga valet av text?

Rent tekniskt upplevde jag det väldigt mycket sämre än FF7. Lågupplösta miljöer, pissig ljussättning, 30fps i cutscenes, extreeeeemt tungdrivet på PC och riktigt ojämn grafik överlag. Såg ibland ut som ett spel från 2006.
Blev bara sugen på att hoppa tillbaka till FF7, där ljussättning och allt annat kring det grafiska var topnotch. 👇

Medlem

Jag och min katt Loki på drakjakt (Dragon's Dogma 2)
Här börjar man som fånge, kan nästan tro att man spelar ett Bethesda spel. Svinbra CC dock!

Gott om vackra vyer!

Striderna är som DD:DA fast 2.0

Loki gör det han gör bäst - jagar fågel

Medlem

Spoilertaggade mina långa inlägg nu för att bespara era scroll fingrar

Medlem

Högupplöst Phantom

Medlem

Liten dump av skärmdumpar från Space Marine 2!

Små spoilers om ni är allergiska mot sådant!

Från starten är man en mystisk person!

Man får leka med olika leksaker!

Man träffar andra mystiska personer!

Man andas mellan horderna av fiender!

Man gömmer sig för ljuset!

Man går på gudstjänst!

signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Liten dump av skärmdumpar från Space Marine 2

Hur är spelet? Har hållt ögonen på det, är ingen super fan av WH40K men Vermintide & TW WH gjorde att jag fastnade för WH Fantasy dock.

Har spelat lite Darktide, gillar miljöerna i det bitvis, är det såpass bra att man fastnar i det utan att vara hardcore fan? 😅

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Hur är spelet? Har hållt ögonen på det, är ingen super fan av WH40K men Vermintide & TW WH gjorde att jag fastnade för WH Fantasy dock.

Har spelat lite Darktide, gillar miljöerna i det bitvis, är det såpass bra att man fastnar i det utan att vara hardcore fan? 😅

Jag har hunnit med två uppdrag bara pga inte haft tid med mer pga jobb.
Men jag njöt av nästan varje sekund!

Lite ”lång” laddningstid ibland men inte så farligt. Pop känns småknasig stundtals.

Men storyn, grafiken, miljön, röstskådespelet och själva världen är så jädra bra gjort.

Jag började själv med Warhammer figurer för en vecka sedan. Spelet blir lite som att lära sig deras värld för mig.

Vermintide var nice men jag tycker att SM2 är brutalt coolare och mer intressant.

Jag tror att du kommer att älska SM2 om du ger det en chans!

signatur

Halo kompis!

Medlem

Mitt första besök i Lothlorien i Lord of the rings online

Medlem
Skrivet av Dystopi:

<Uppladdad bildlänk>

Kommer ihåg när jag kom ut från Moria att jag nästan blev blind av all den där skarpa ljusa färgen från Lothlorien

Medlem

En liten dump Starfield innan jag installerar om det inför Shattered Space för att få bort alla moddar

En rosa öken? Ja tack! Jättekackerlackor? Nej tack!!

Tog även äntligen mod till mig och tog mig an denna POI med jättebläckfiskspindlar

Jepp, det fanns väldigt snabbt en del fordonsmoddar

Jag kan se Akila här ifrån

Hittade även min första flod

Medlem
Skrivet av Dystopi:

Lorien är magiskt! Njut av omgivningarna innan du fortsätter till Rohan. Och man får ställas inför den viktigaste frågan i hela spelet, om man vill ha titeln "protector of the golden wood" eller "poacher of the golden wood"...

Medlem

Tower Bridge i Fallout London.

signatur

Medlem

@Bussovic, det blev ett köp. Kommit en bit in i kampanjen och gillar det änsålänge.

Medlem
Skrivet av xollerx:

Lorien är magiskt! Njut av omgivningarna innan du fortsätter till Rohan. Och man får ställas inför den viktigaste frågan i hela spelet, om man vill ha titeln "protector of the golden wood" eller "poacher of the golden wood"...

Självklart blir jag en protector of the golden wood, något annat är otänkbart! 😅

Medlem
Skrivet av Comstedt:

@Bussovic, det blev ett köp. Kommit en bit in i kampanjen och gillar det änsålänge.

Gött!
Du kommer nog gilla det än mer längre fram för jisses vad det blir *boom*

Folk som inte gillar spelet är konstiga!

signatur

Halo kompis!

Medlem
Goldeneye XBLA

Det är en helt annan "scale" på X360-versionen, fortfarande samma grymma spel. (Roligast i multiplayer såklart!)

Skriv svar