Astro Bot
Gött! Ett minus är ju dock att man ska behöva betala 800kr för det. Det borde ingå i PS plus! Det hade varit snyggt av dem.
Köp fysisk utgåva och sälj när du klar. Man brukar få igen stålarna minus någon hundralapp.
Tack för en trevlig recension.
Det dyker upp en liten spännande tankelek, vad hade spelet fått om det stod Mario på, hade det verkligen varit en femma då?
Haha va? Nintendo trycker ju bokstavligen ut Mariospel med jämna mellanrum som är mer eller mindre exakt samma spel som tidigare förutom att man nu kan bli elefant istället för tvättbjörn, typ, och spelen får alltid femmor.
Haha va? Nintendo trycker ju bokstavligen ut Mariospel med jämna mellanrum som är mer eller mindre exakt samma spel som tidigare förutom att man nu kan bli elefant istället för tvättbjörn, typ, och spelen får alltid femmor.
Föregångaren till det spelet du pratar om gav de ju bara 3 av 5 här på fz både till Wii u samt remastern på switch.
3d land fick 4
3d World fick 5
Så det är nog inte så enkelt att det räcker med att Mario är med så blir det 5 av 5 här på fz.
Det är ju sant men samtidigt kan man säga så om typ alla spel oavsett prislapp.
Nya World of Warcraft. Tusentals timmars nöje och därför kostar spelet 3.995 kr.
Vart drar vi gränsen?
För min egen del är spel den i särklass billigaste hobbyn jag har. Om vi leker med tanken att spelbranschen förändras till att kosta per timme jag spelar inklusive nästan allt, alltså att jag inte behöver ha något annat än en skärm och dosa hemma så skulle jag i nuläget dra gränsen vid 30:-/timme.
Vart ligger din gräns?
Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.
Ett spel, oavsett vilket jag köper, kommer att ge mig ett absolut minimum av 45 timmar speltid. Måhända att astrobot kommer att gå snabbare men jag har två söner som också kommer att spela det. Det är en väldigt liten peng per timme.
Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.
Föregångaren till det spelet du pratar om gav de ju bara 3 av 5 här på fz både till Wii u samt remastern på switch.
3d land fick 4
3d World fick 5
Så det är nog inte så enkelt att det räcker med att Mario är med så blir det 5 av 5 här på fz.
Ok, mitt minne svek mig där, men poängen var väl bara att det var en konstig kritik med tanke på att Mario Wonders fick 5, som för mig bara är en reskin av ett äldre Mario med någon ny power up. Missförstå mig rätt, jag tycker spelet är rätt kul, men absolut inget kändes nytt och fräscht i det, hade lika gärna kunnat vara en DLC till någon av de äldre varianterna.
Förstår inte riktigt klagomålen på att Sony tar betalt, och/eller tar betalt som ett fullprisspel, för Astro Bot. Det var snarare Astro's Playroom som var en anomali och en glad överraskning, att vi kostnadsfritt fick ett kompetent och innehållsrikt "tech demo" till PS5. Nu när man släpper ett spel fullproppat med innehåll och som visar sig vara ett av årets bästa spel, självklart ska man ta betalt för det.
Förstår inte riktigt klagomålen på att Sony tar betalt, och/eller tar betalt som ett fullprisspel, för Astro Bot. Det var snarare Astro's Playroom som var en anomali och en glad överraskning, att vi kostnadsfritt fick ett kompetent och innehållsrikt "tech demo" till PS5. Nu när man släpper ett spel fullproppat med innehåll och som visar sig vara ett av årets bästa spel, självklart ska man ta betalt för det.
Ja naturligtvis, håller med dig till fullo.
Måste erkänna att jag varit för upptagen med andra spel att båda lira och se fram emot för att ge detta speciellt mycket uppmärksamhet. Har kört kanske Astros Playroom och tyckte det var skitkul men sedan hade jag andra spel som lockade/begränsat med tid.
Men nu blir jag sjukt taggad! Finns få saker som är lika kul som ett välgjort plattformsspel och som någon annan var inne på är det inte så ofta som vi som inte spelar på Switch får dem.
Jag kommer garanterat köpa detta. Tycker också det är ett ypperligt tillfälle att visa för Sony att vi gamers fortfarande värdesätter den här typen av spel. Allt måste inte vara hundra timmar långt, vara live service, ha realistisk grafik etc.
Kanske kan detta bana väg för en ny våg av liknande spel - Sony har ju ett fint bibliotek att plocka ur. Man kan ju i alla fall få drömma…
För 400kr får du en biobiljett och en skål popcorn på SF typ. Astro Bot kommer ge dig fler timmars nöje än så för 400 spänn.
Okej? Har inget med saken att göra men kör på
För 50 banor och massor av nöje i ett spel som ser helt galet bra ut?
Exakt. Då hade 400 varit ett helt okej pris enligt mig, inte närmare 800. Spelglädje är underbart att hitta och är glad för folk som spelar det och älskar det.
Exakt. Då hade 400 varit ett helt okej pris enligt mig, inte närmare 800. Spelglädje är underbart att hitta och är glad för folk som spelar det och älskar det.
Då kan man invänta en eventuell rea. Finns annars fysiskt för 649 kr, i skrivande stund.
Ok, mitt minne svek mig där, men poängen var väl bara att det var en konstig kritik med tanke på att Mario Wonders fick 5, som för mig bara är en reskin av ett äldre Mario med någon ny power up. Missförstå mig rätt, jag tycker spelet är rätt kul, men absolut inget kändes nytt och fräscht i det, hade lika gärna kunnat vara en DLC till någon av de äldre varianterna.
Jag tillhör själv dom som kritiserat flertalet av Mario-spelen och i synnerhet New Super Mario Bros serien som verkligen, efter del ett kändes fantasilösa och onödiga. Men jag förstår inte alls hur du kan bunta ihop Mario Wonder i den kategorin. I wonders fall så är det ju knappast elefanthuvudet som har nån som helst betydelse, eller nån annan enstake gimmic. Wonders storhet ligger i en väldigt kreativ, men framför allt, otroligt varierad bandesign där varenda ny bana erbjuder nån form av nytt inslag. Var för sig är de knappast revololutionerande men det vinner på den oeerhörda mängden variation som extremt få spel kan mäta sig med.
Klart ett av 2000-talets bästa 2dplattformare tycker jag, ihop med ett fåtal andra fempoängare som Donkey Kong tropical Freeze och Rayman Legends.
Ska man man sedan ta Mario-spelen överlag så är det ju väldigt dumt att påstå att inte Spel som Mario 3D-World, Galaxy och Odyssey inte skulle tillhöra det absoluta toppskitet i 3d-eran. Det är alla ganska olika spel.
Jag kan förstå er som tycker att spelet är dyrt och jag tycker själv att det kanske borde ha varit någon hundralapp billigare.
Men, samtidigt verkar vi i och med Astro Bot ha fått ett spel som framför allt är roligt att spela och som släppts färdigt. Inga tekniska skavanker att tala om och spelet verkar flyta på alldeles ypperligt.
Dessutom utvecklat av en studio med enbart 65 anställda under ca tre års tid. Det talas om uppåt 20 timmars underhållning om man ska nå 100%.
Det finns många spel som kostat liknande summor vid lansering och erbjudit ungefär lika många timmars spelande men som släppts ofärdiga och där man ibland fått vänta ett halvår eller längre på att få spela den patchade och färdiga versionen.
Folk verkar lätt glömma att tv-spel visserligen kan vara en dyr hobby, men att den prestanda som finns i dagens konsoler sett till prislappen ändå är mycket valuta för pengarna.
Jag hade givetvis också önskat att saker och ting var billigare, och avskyr mikrotransaktioner och liknande, men 700kr för tjugo timmars underhållning i världsklass är ändå okej för mig. Detta är faktiskt ett av få spel jag ens kan tänka mig att betala fullpris för.
Har hunnit med några timmar nu. Det här spelet är ju helt magiskt bra. Det är verkligen som så många av er recensenter har sagt.. detta är på allvar en Mario utmanare.
Helt otroligt vad kul det är. Så mkt hemligheter att hitta. Rolig bandesign mm mm mm
och produktionsnivån är på topp. Ingen jäkla buggfest här inte vid release.
Värt varenda öre.
Superlativen haglar med all rätta över detta spel.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Även jag lirat nu, 4 timmar ca. Tiden flyger!! Alltså va äre jag spelar för något? Känns som att man klev in i nästa generation direkt utan hinder eller stopp på vägen. Verkligen allt på hela banorna flyger runt på skärmen helt utan problem med prestandad. Briljant bandesign, Briljant att dom små robotarna man samlar påminner om spel man lirat sen ps1 tiden. Alltså vet inte vad man ska säga mer än att, K Ö P!
Min fru som är totalt ointresserad av tv-spel satt och utbrast sig i soffan bredvid, hon tyckte det var svinhäftigt. Aldrig sett henne sån... det om något är bra betyg
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
Men alltså helt seriöst. Hur svårt är det att förstå att det hade varit både kul och snyggt av dem om man hade fått det day one på typ PS Plus extra. Det är ju som gjort för att vara ett PS Plus spel och de hade fått mycket cred för det och bra publicitet när man ständigt jämför det med GamePass. Det är ju inte så att de inte haft andra spel day one tidigare men bortskämda är vi absolut inte med dem. Astro är ju i princip en stor fet reklam för konsolen. Vilket också är mer passande då förra spelet ingick med konsolen. De hade sålt fan så mycket mer PS plus prenumerationer också.
Jag tror många tycker det är för dyrt och hoppar ett köp av de men garanterat hade spelat det om det funnits på PS Plus. Många har inte koll på Astro och hur bra de gamla spelen varit!
Detta kommer sälja bra genom mun mot mun-metoden och mycket reklam. Det har chans att få ännu mer uppmärksamhet mot slutet av året när årets spelupplevelser ska utses, vilket kan göra att det förhoppningsvis säljer bra under längre tid. Sony har ingen anledning att skänka bort det.
Brukar inte köpa spel vid release men det här fick bli ett undantag. Barnen kommer få en fin överaskning när det trillar ner i brevinkastet.
Sexåringen här hemma fick testa det i morse. Är lyrisk. Detta är den sortens spel där vuxna och barn har precis lika roligt. Lite synd att det saknar stöd för två spelare.
Håller inte heller alls med om den beskrivningen. Mario Bros. Wonder är det mest nyskapande ett Mario-spel har varit på många, många år. Det är helt fantastiskt, och eget.
Jag kan förstå er som tycker att spelet är dyrt och jag tycker själv att det kanske borde ha varit någon hundralapp billigare.
Men, samtidigt verkar vi i och med Astro Bot ha fått ett spel som framför allt är roligt att spela och som släppts färdigt. Inga tekniska skavanker att tala om och spelet verkar flyta på alldeles ypperligt.
Dessutom utvecklat av en studio med enbart 65 anställda under ca tre års tid. Det talas om uppåt 20 timmars underhållning om man ska nå 100%.
Det finns många spel som kostat liknande summor vid lansering och erbjudit ungefär lika många timmars spelande men som släppts ofärdiga och där man ibland fått vänta ett halvår eller längre på att få spela den patchade och färdiga versionen.
Folk verkar lätt glömma att tv-spel visserligen kan vara en dyr hobby, men att den prestanda som finns i dagens konsoler sett till prislappen ändå är mycket valuta för pengarna.
Jag hade givetvis också önskat att saker och ting var billigare, och avskyr mikrotransaktioner och liknande, men 700kr för tjugo timmars underhållning i världsklass är ändå okej för mig. Detta är faktiskt ett av få spel jag ens kan tänka mig att betala fullpris för.
Håller inte heller alls med om den beskrivningen. Mario Bros. Wonder är det mest nyskapande ett Mario-spel har varit på många, många år. Det är helt fantastiskt, och eget.
<Uppladdad bildlänk>
Smaken är som baken säger inte att Wonder är ett dåligt spel, verkligen inte, har spelat det många timmar, tycker bara inte att det är särskilt nyskapande eller unikt i förhållande till äldre 2d-Mariospel. Full respekt för att man kan tycka annorlunda.
Smaken är som baken
Gammal, hårig och slapp? 😔😢