Phil Spencer snackar om sina värsta exklusivitetsbeslut

Robot
Phil Spencer snackar om sina värsta exklusivitetsbeslut

Som att passa på Guitar Hero och Destiny.

#Destiny, #Guitar-hero, #Phil-spencer

Medlem

Beklagligt att se folk stå och beklaga sig över att de inte tog chansen att beröva miljontals människor en massa nöje när de hade möjlighet

It's not a lake, it's an ocean

Spencer har berättat om Guitar Hero förr, och tog då även en del andra exempel på spel som han inte såg potentialen i men också spel som lades ned. Vill minnas att det var i Unlocked-podden.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ender:

Beklagligt att se folk stå och beklaga sig över att de inte tog chansen att beröva miljontals människor en massa nöje när de hade möjlighet

Fast att det skulle "beröva miljontals människor en massa nöje" är väl ändå en överdrift? Vill man verkligen spela något exklusivt får man väl helt enkelt öppna plånboken och köpa den konsol/en PC som spelet är exklusivt till?

Medlem
Skrivet av Ender:

Starka ord!

Jag har inget x-box eller Playstation och berövas dagligen av de företagen!

(Det är ingen mänsklig rättighet att få spela ett spel på sin konsol).

signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Ender:

Hahaha. Vilket trams.. Finns ju ingen sanning eller vett i den kommentaren 😅

Medlem
Skrivet av Ender:

Så är det

Medlem

Minns att han snackade om Genshin Impact förr också. Måste vara jobbigt när man tackar nej till en sån kassako.

Medlem
Skrivet av Ender:

Haha du måste dra på dig en offer kofta ganska ofta med logiken i denna kommentar.

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Fast att det skulle "beröva miljontals människor en massa nöje" är väl ändå en överdrift? Vill man verkligen spela något exklusivt får man väl helt enkelt öppna plånboken och köpa den konsol/en PC som spelet är exklusivt till?

Just ja, glömde ju att alla kan och vill "öppna plånboken" för något de vill ha...speciellt när man behöver köpa något dyrt man inte vill ha för att få det.

Skrivet av mrFluffy:

Starka ord!

Förlåt, min kommentar var inte avsedd att trampa någon som gillar konsol-exklusivitet på tårna.

Skrivet av Vintersorg:

Hahaha. Vilket trams.. Finns ju ingen sanning eller vett i den kommentaren 😅

Då har vi uppenbarligen något gemensamt vad gäller våra kommentarer.

Skrivet av JerkerRaner:

Haha du måste dra på dig en offer kofta ganska ofta med logiken i denna kommentar.

Den är av kevlar, och jag tar aldrig av den! Men på (lite) mer allvar, videon var för lång för att jag skulle hinna/orka leta mig fram till när och hur han säger det...jag vill tro att det var med glimten i ögat. Men för mig/oss som råkar ogilla exklusivitet, och ser det som något generellt dåligt (jag vet, det finns så udda människor!) så blir det lite fånigt när de som använder sig av exklusiviteter beklagar sig över de tillfällen när fler fick njuta av populära titlar istället för de som köper respektive företags konsol.

Något att tillägga...någon?

Medlem

"Som exempel hade de bland annat kunnat knipa Destiny, men skippade det eftersom han jämförde det med Halo och kom fram till att det inte klickade för honom, eftersom PVP inte riktigt är hans grej."

Nej sa han aldrig. Utan att äga Bungie igen. Men valde att köpa ABK istället.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Starka ord!

Xbox släpper sina spel dag ett på pc och playstation om de är live service. Väntan i 1-2 år på single player från Playstation. Emulera äldre spel.

OT: är förvånad att Phil Spencer fortfarande styr Xbox efter alla snedsteg tbh.

1
Skriv svar