Bara 25 000 tros ha köpt Concord
Att betala för en hero shooter är som att köpa WinRAR. Det går ju tretton på dussinet av gratisalternativ som har polerats i åratal. Vet inte hur tusan Sony har tänkt där.
Tänker samma sak. Blir knepigt att försöka slå sig in på en mättat marknad utan att, mig veterligen, tillföra något unikt till genren...och då menar jag inte nya skins.
Det är svårt att ta 450 kr på en marknad där det kryllar av konkurrenter som är gratis. Jag tror man blev lite förblindade av att det gick så bra för Helldivers 2 på samma prisnivå.
Inte för att det varit planen, men jag tror dom vid launch förväntade sig att bli för Guardians of the Galaxy vad Helldivers var för Starship Troopers.
1338 - One Step Above
Fortsätt rösta med plånboken boys 😀 på tiden vi lär företagen att kunden (vi gamers) alltid har rätt!
Köp bara spel som är innovativa och välgjorda!
Vet inte riktigt, det var ju inte så att jag satt och rullade tummarna för att jag var spelmässigt sysslolös, såg spelet men avfärdade det för att göra någon slags statement, mot gud vet vad. Jag drunknar i spel för stunden, och har knappt någon tid alls att spela dem. Utvecklarna vill ju dessutom att alla ska fortsätta spela spelen de lyckas sälja i årtal framöver, så hur fan ska man ha tid över att plocka upp allt nytt som kommer?
Jag såg ingenting negativt alls om spelet, men jag måste prioritera det jag upplever som det absolut topklassiga i utbudet vid nya köp...något annat har jag inte tid eller intresse för.
Det var en all time high...
Ja, så otroligt pinsamt för ett spel med denna budget och utvecklingstid. Men det bevisar väl det vi flesta redan visste sedan innan. Produkten måste vara bra och ge spelarna något dem vill ha för att sälja.
Det är 697 simultana spelare på Steam också.
Nej, det är 50 spelare just nu. 600+ var en all-time high.
Nej, det är 50 spelare just nu. 600+ var en all-time high.
Yes, det är jag medveten om. Därav att jag inte skrev något om när det uppnåddes men kan förstå att det lät så.
Ja, så otroligt pinsamt för ett spel med denna budget och utvecklingstid. Men det bevisar väl det vi flesta redan visste sedan innan. Produkten måste vara bra och ge spelarna något dem vill ha för att sälja.
Go woke, go broke.
I drank what?
25000 är sjukt få sålda kopior i en stor produktion.
Vad skulle vara en ok nivå för ett spel som detta? 1000 000?
Vet inte riktigt, det var ju inte så att jag satt och rullade tummarna för att jag var spelmässigt sysslolös, såg spelet men avfärdade det för att göra någon slags statement, mot gud vet vad. Jag drunknar i spel för stunden, och har knappt någon tid alls att spela dem. Utvecklarna vill ju dessutom att alla ska fortsätta spela spelen de lyckas sälja i årtal framöver, så hur fan ska man ha tid över att plocka upp allt nytt som kommer?
Jag såg ingenting negativt alls om spelet, men jag måste prioritera det jag upplever som det absolut topklassiga i utbudet vid nya köp...något annat har jag inte tid eller intresse för.
Håller helt med dig 😀 svårt att hinna spela igenom alla spel man har ( Masseffect Legendary Edition är en av mina synder som tuvärr samlar damm 😀)
Håller helt med dig 😀 svårt att hinna spela igenom alla spel man har ( Masseffect Legendary Edition är en av mina synder som tuvärr samlar damm 😀)
Lol, samma här
Precis, alla som gillar att skrika 'WOKE' så fort en karaktär inte är en vit man i ett spel verkar tro att det är därför detta spel floppar.
Precis min tanke, så fort jag ser ett inlägg med "Woke!" åker intresse- och trovärdighetsmätaren för den skribenten ner i botten och jag scrollar vidare
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas
Precis min tanke, så fort jag ser ett inlägg med "Woke!" åker intresse- och trovärdighetsmätaren för den skribenten ner i botten och jag scrollar vidare
Eller hur, kvittar om det är någon vänsterskribent som klagar på att något "inte är woke nog" eller något alt-right miffo som använder woke som ett samlingsord för allt dom tycker är dåligt. Det är ett så otroligt slappt och ospecifikt uttryck som lata personer bara använder för att passa in i sin "låda" så dom kan visa att dom minsann inte håller med "dom andra". Är så trött på att alla bara ska se allting som svart eller vitt, finns liksom inget mellanting för de flesta längre känns det som.
Eller hur, kvittar om det är någon vänsterskribent som klagar på att något "inte är woke nog" eller något alt-right miffo som använder woke som ett samlingsord för allt dom tycker är dåligt. Det är ett så otroligt slappt och ospecifikt uttryck som lata personer bara använder för att passa in i sin "låda" så dom kan visa att dom minsann inte håller med "dom andra". Är så trött på att alla bara ska se allting som svart eller vitt, finns liksom inget mellanting för de flesta längre känns det som.
Precis som ordet incel med andra ord.
Bägge sidor är lika pinsamma och bägge sidor väljer att aktivt missförstå den andra.
En del av problemet ligger ju i just att definitionen inte delas. Blir svårt att ens ha en konstruktiv diskussion då.
Go woke, go broke.
Men snälla du, väx upp. Vet du ens vad "woke" betyder?
Det går dåligt för att spelet är skit helt enkelt. Inget annat.
Wake up?
An important update on Concord
https://blog.playstation.com/2024/09/03/an-important-update-o...
Tycker det är synt att de plockar ner det så fort.
Slår ju även Google med hästlängder med att stoppa något...
Hoppas de gör en Final fantasy XI story av det och kommer tillbaka flera gånger bättre.
Hoppas de gör en Final fantasy XI story av det och kommer tillbaka flera gånger bättre.
Jäklar, trodde inte det skulle gå så fort eller ens att det skulle bli nedplockat.
00:00:02:42
Sannolikt går de till F2P så fort som möjligt och det är nog bättre att göra på en gång än att dra ut på det 6-12 månader.
Har du frågat dig varför spelet är skit? Varför anses det vara skit? Vilka designbeslut fungerar dåligt? etc, etc. Tänk dig, man kan ställa dessa frågor utan personangrepp. Men jag antar du tillhör den "toleranta vänstern™"?
I drank what?
Go woke, go broke.
Det är snarare att Sony ville ha 500kr för ett spel på en redan mättat marknad med bättre alternativ som dessutom är gratis, klart som fan det floppar.