Kingdom Come Deliverance 2:s manus ligger på över två miljoner ord

Robot
Kingdom Come Deliverance 2:s manus ligger på över två miljoner ord

Men grispölar också, det får bli bojkott på den då! Spelar av principskäl inga spel med mindre än 4 miljoner ord, man är ju ingen grottmänniska liksom. 🌈💯

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Sebastian Lind:

Men grispölar också, det får bli bojkott på den då! Spelar av principskäl inga spel med mindre än 4 miljoner ord, man är ju ingen grottmänniska liksom. 🌈💯

Eller hur!

Skämt åsido, detta är ju ett väldigt konstigt "argument" för ett spel. Spel ska inte vara bara vara större än störst, de ska ha världens längsta manus också!

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skrivet av Ruffles:

Eller hur!

Skämt åsido, detta är ju ett väldigt konstigt "argument" för ett spel. Spel ska inte vara bara vara större än störst, de ska ha världens längsta manus också!

Ibland påminns man om att spel faktiskt är ett hyfsat ungt medium fortfarande. Finns fortfarande stänk av något slags behov att bekräfta sitt eget värde.

Medlem

Red Dead Redemption 2 hade väl en halv miljon repliker, vilket borde bli ganska många ord. Fast det kanske bara är huvudstory som räknas?

Medlem

Kvalitet spelar ju en stor roll i det hela med

KoP
Medlem

Säger väl egentligen ingenting om kvaliten på manuset bara för att den innehåller si å så många ord? 🤔

Jag kan skriva ett "manus" med ordet bajs 5 miljoner gånger. Det blir ju ett välmatat manus men kvaliten är ju inget att prata om. 😅

Medlem

Hälften handlar om att Henry känner sig ganska hungrig...

I feel quite hungry.
I feel quite hungry.
I feel quite hungry.
I feel quite hungry.
I feel quite hungry.
I feel, quite, hungry.
I feel quite hungry?
I feel quite hungry!
I FEEL QUITE HUNGRY.
.
.
.

Medlem

Så länge jag kan skippa dialogen!

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Så länge jag kan skippa dialogen!

Each to their own, såklart! Men jag har verkligen svårt att förstå varför man skulle vilja göra det. Det tar ju bort en enorm del av spelet.

Är det bara spelmekaniken du är ute efter eller skiter du i handlingen?

Förstår självklart att du, antagligen, inte hoppar över all dialog.

Menar verkligen inte att vara dryg utan är genuint nyfiken!

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Each to their own, såklart! Men jag har verkligen svårt att förstå varför man skulle vilja göra det. Det tar ju bort en enorm del av spelet.

Kan ju vara att man behöver spela om ett visst parti och inte vill sitta igenom den igen eller har begränsat med tid och hellre vill slåss med svärd.

Medlem
Skrivet av bogus2112:

Kan ju vara att man behöver spela om ett visst parti och inte vill sitta igenom den igen eller har begränsat med tid och hellre vill slåss med svärd.

Absolut kan det vara så!

Egentligen är jag bara nyfiken om man vill klicka förbi allt/majoriteten av dialoger. Vad är intressant med spelet då? Men som du säger kanske inte alls det personen menade.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Förstår. Det var lite skämtsamt skrivet. Däremot är inte all dialog bra och sån skippar jag eller skyndar gärna på.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

I feel quite hungry.
I feel quite hungry.
I feel quite hungry.
I feel quite hungry.
I feel quite hungry.
I feel, quite, hungry.
I feel quite hungry?
I feel quite hungry!
I FEEL QUITE HUNGRY.
.
.
.

1.1 miljoner ord om Henry och hans hunger, det vore nått det. Blir direkt Game of the Year i så fall.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

I feel quite hungry.
I feel quite hungry.
I feel quite hungry.
I feel quite hungry.
I feel quite hungry.
I feel, quite, hungry.
I feel quite hungry?
I feel quite hungry!
I FEEL QUITE HUNGRY.
.
.
.