Stora ryktestråden för "Switch 2"

Avstängd
Skrivet av Kavakava83:

Som många verkar tycka spammas det både här och på övriga internet en sjö av rykten där både det ena och det andra påstås. Nu verkar det som att det är Gertzy som har fått förtroende från moderator att sköta dessa inlägg men rent personligen tycker jag det blir lite väl svårt att sålla.

Ett önskemål hade varit, om möjligt, att använda sig av betrodda källor och filtrera bort resterande. Kanske kan man ha ett regelbundet lite längre inlägg där man sammanfattar det viktigaste?

Det är ju trots allt ryktestråden.
Rykten kan vara löst baserade och rena spekulationer och gissningar. Finns ju "rykten" som sprids medvetet också för att nåt ska få fart på hypetåget.

Ser ingen anledning att nån mod ska komma med pekpinnar utan TS gör ett bra jobb med att uppdatera tråden.
Man kan ju även posta själv om man har hittat nå rykten finns väll ingen gyllene regel. Men man bör väll kolla upp iaf att det inte är gammal skåpmat eller uppenbara påhitt.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Kavakava83:

Ett önskemål hade varit, om möjligt, att använda sig av betrodda källor och filtrera bort resterande. Kanske kan man ha ett regelbundet lite längre inlägg där man sammanfattar det viktigaste?

Av det jag sett är den överväldigande majoriteten av allt som postats i den här tråden rent nonsens, illa underbyggt med obefintlig källkritik och en god dos önsketänkande. Det är väldigt få så kallade "insiders" som är bekräftat trovärdiga av utomstående part. Ofta består ju "läckorna" snarare av mer eller mindre kvalificerade gissningar, som kanske eller ej kommer att inträffa. Moderna motsvarigheten till gamla spåtanter. 😂

Det finns få personer med förtroendekapital och bevisade credentials som exempelvis Jason Schreier. Random twitter-konto från "superleaker2000" håller inte om det inte finns mer info än så...

Skulle bara trovärdiga rykten postas skulle vi knappast få nya läckor var och varannan dag, det faller på sin egen orimlighet. Med det sagt, den som inte har något bättre för sig än att följa random gapiga youtube-tomtar har ju annars mycket "trovärdiga" grejer att spekulera om varje dag. 🙈

Skrivet av Molotov:

Rykten kan vara löst baserade och rena spekulationer och gissningar. Finns ju "rykten" som sprids medvetet också för att nåt ska få fart på hypetåget.

Ser ingen anledning att nån mod ska komma med pekpinnar utan TS gör ett bra jobb med att uppdatera tråden.
Man kan ju även posta själv om man har hittat nå rykten finns väll ingen gyllene regel. Men man bör väll kolla upp iaf att det inte är gammal skåpmat eller uppenbara påhitt.

Det är en stor skillnad mellan att spekulera fritt om vad man tror ska hända och folk som är desperata efter internet clout som döljer sig bakom anonyma konton och låtsas ha tillgång till insider-information.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Av det jag sett är den överväldigande majoriteten av allt som postats i den här tråden rent nonsens, illa underbyggt med obefintlig källkritik och en god dos önsketänkande. Det är väldigt få så kallade "insiders" som är bekräftat trovärdiga av utomstående part. Ofta består ju "läckorna" snarare av mer eller mindre kvalificerade gissningar, som kanske eller ej kommer att inträffa. Moderna motsvarigheten till gamla spåtanter. 😂

Det finns få personer med förtroendekapital och bevisade credentials som exempelvis Jason Schreier. Random twitter-konto från "superleaker2000" håller inte om det inte finns mer info än så...

Skulle bara trovärdiga rykten postas skulle vi knappast få nya läckor var och varannan dag, det faller på sin egen orimlighet. Med det sagt, den som inte har något bättre för sig än att följa random gapiga youtube-tomtar har ju annars mycket "trovärdiga" grejer att spekulera om varje dag. 🙈

Jo, sen ska det bli intressant att se vad som stämde i slutändan. Jag brukar dock inte titta på så många videos, utan mer läsa sammanfattningen om innehållet.

Skrivet av PGR1985:

Jo, sen ska det bli att se vad som stämde i slutändan. Jag brukar dock inte titta på så många videos, utan mer läsa sammanfattningen om innehållet.

Knock yourself out! Ja, alltså, själv har man ju en tendens att fastna i reality-tv ibland så vem är jag att döma. 😁

Medlem

Detta är ju ryktestråden för Switch 2, källkritik och trovärdiga rykten är ju mindre relevant då kan jag tycka, visst är det bra att skicka med en länk iofs.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Som många verkar tycka spammas det både här och på övriga internet en sjö av rykten där både det ena och det andra påstås. Nu verkar det som att det är Gertzy som har fått förtroende från moderator att sköta dessa inlägg men rent personligen tycker jag det blir lite väl svårt att sålla.

Inte så mycket som att jag fått förtroendet utan jag skapade tråden på eget bevåg då jag blev så hypad av det första ryktet (om att Pokémon skulle få next gen patch och att konsolen skulle avtäckas det året - vilket uppenbarligen inte hände men ändå) och sen har jag bara fortsatt men även om jag försöker posta nya rykten när jag ser att de poppar upp (och jag tycker det finns relevans för det) så postar jag dem här. Visst blir det lite högt och lågt men jag har ofta källor till det som påstås från insiderforum, journalister och insiders med kontakter inom spelindustrin. Just nu har jag en sammanfattning av det troligaste på startinlägget som dock kommer uppdateras med utannonseringsvideon och mer officiell information när det blir tillgängligt med tills dess får en stå ut med att det "bara" är den bästa informationen som finns tillgänglig.

Skrivet av PGR1985:

Du gör ett utmärkt jobb i det avseendet. Fortsätt med det. 👍💙

Tack! Jag gör mitt bästa!

Skrivet av Molotov:

Precis. Är en inte intresserad av att läsa annat än officiell PR är detta inte tråden för en. Här postar jag, eller som du säger vem som än vill, rykten och läckor för de som är intresserade av att följa den stundande konsolen. Tycker en jag gör ett dåligt jobb och kan komma med bättre information är en alltså varmt välkommen att göra det. Men nu tycker jag tråden börjar spåra och bara blir en negativ klagomur (beskyller inte just dig) istället för en rykteskvarn. Mycket mycket tråkigt.

Medlem

Du gör och har gjort ett grymt jobb här Gertzy!👍

Medlem

https://mynintendonews.com/2024/08/16/toyo-securities-analyst...

Enligt detta rykte ska Switch 2 släppas under första halvåret 2025 och kosta under 500 dollar, Toyo Securities analytiker står bakom denna information.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Detta är ju ryktestråden för Switch 2, källkritik och trovärdiga rykten är ju mindre relevant då kan jag tycka, visst är det bra att skicka med en länk iofs.

Det kan kanske inte framstå så, men jag sållar ganska bra i de videos jag postar (såklart märker ni inte de jag inte postar haha) där personer som inte har egna källor utan bara spekulerar fritt utan trovärdighet - eller bara spekulerar utifrån uppgifter som de främsta jag följer (SwitchForce, Nintendo Prime) som jag antagligen redan rapporterat på - skippas rätt friskt. Men utöver den sållningen låter jag som sagt både högt och lågt flyga igenom - just eftersom det är svårt att avgöra vad som kan tänkas vara sant och inte. Då tänker jag det är bättre att läsare av tråden får avgöra vad de tycker om materialet än att jag ska vara en moderator som förvägrar er ryktet bara för att jag inte gillar det Men jag postar alltid video, länkar och källor så läsaren själv kan avgöra vad de tycker och tänker om det och hur troligt de finner det. Jag postar också alltid först rykten och sedan noga markerat mina egna åsikter om jag finner någonting ej troligt så skriver jag det ibland så det kan gå att diskutera - om ni håller med om att det inte verkar troligt eller om ni tycker jag har fel och det verkar jättetroligt är det kul med sådan feedback också. Men känner att det är viktigt att tydligt skriva vad som är uppgifter/rykten/läckor och vad som är mina egna åsikter/tankar.

Men som sagt, nu tycker jag den här tråden spårar ur med enbart negativitet. Gillar en inte vad som driver tråden har en två enkla val: posta bättre läckor/rykten själv, eller sluta läs tråden. Det är inte av lag nödvändigt att titta in här varje dag, eller alls, om en inte är intresserad av vad som postas eller inte kan bidra med annat än onödigt klagande. Finns många andra trådar och nyheter att ta del utav om en inte finner denna tråden tillräckligt "bra".

Medlem
Skrivet av lasselason:

Du gör och har gjort ett grymt jobb här Gertzy!👍

Tack! Kul att ni är några som kan uppskatta det jag gör! Blir roligare att fortsätta då

Skrivet av lasselason:

https://mynintendonews.com/2024/08/16/toyo-securities-analyst...

Enligt detta rykte ska Switch 2 släppas under första halvåret 2025 och kosta under 500 dollar, Toyo Securities analytiker står bakom denna information.

Intressant. Speciellt som de skriver "and will likely be priced at under $499.99" så kanske $449,99? Lär väl bli lite över 5000 här ändå med vår svaga krona och "Bergsala-skatt"? Låter som det ändå är ett bra pris för vad vi (ryktas) får. Men det blir såklart enklare att avgöra efter officiell utannonsering och vi ser vad för spel vi får

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Tack! Kul att ni är några som kan uppskatta det jag gör! Blir roligare att fortsätta då

Intressant. Speciellt som de skriver "and will likely be priced at under $499.99" så kanske $449,99? Lär väl bli lite över 5000 här ändå med vår svaga krona och "Bergsala-skatt"? Låter som det ändå är ett bra pris för vad vi (ryktas) får. Men det blir såklart enklare att avgöra efter officiell utannonsering och vi ser vad för spel vi får

Min förhoppning låg på max $400, men vi för se med andra ord. 💸

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Min förhoppning låg på max $400, men vi för se med annat ord. 💸

Ja, 399,99 hade varit trevligt och även om det är svårt att avgöra utifrån nytt chip som inte så lätt kan jämföras med nuvarande lanserade motsvarigheter så låter det ändå som de satsar på kraft igen snarare än bara komma så billigt undan som möjligt. Det och att de gillar bra marginaler inger ändå känslan av att vi kanske ska förvänta oss minst 450 men kanske till och med 500. Och sen se hur mycket blodigare det blir här i Sverige. Kanske blir aktuellt att sälja av OLED:en för att finansiera den, eller importera billigare från Tyskland om det är tillräckligt mycket att spara i det.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det kan kanske inte framstå så, men jag sållar ganska bra i de videos jag postar (såklart märker ni inte de jag inte postar haha) där personer som inte har egna källor utan bara spekulerar fritt utan trovärdighet - eller bara spekulerar utifrån uppgifter som de främsta jag följer (SwitchForce, Nintendo Prime) som jag antagligen redan rapporterat på - skippas rätt friskt. Men utöver den sållningen låter jag som sagt både högt och lågt flyga igenom - just eftersom det är svårt att avgöra vad som kan tänkas vara sant och inte. Då tänker jag det är bättre att läsare av tråden får avgöra vad de tycker om materialet än att jag ska vara en moderator som förvägrar er ryktet bara för att jag inte gillar det Men jag postar alltid video, länkar och källor så läsaren själv kan avgöra vad de tycker och tänker om det och hur troligt de finner det. Jag postar också alltid först rykten och sedan noga markerat mina egna åsikter om jag finner någonting ej troligt så skriver jag det ibland så det kan gå att diskutera - om ni håller med om att det inte verkar troligt eller om ni tycker jag har fel och det verkar jättetroligt är det kul med sådan feedback också. Men känner att det är viktigt att tydligt skriva vad som är uppgifter/rykten/läckor och vad som är mina egna åsikter/tankar.

Men som sagt, nu tycker jag den här tråden spårar ur med enbart negativitet. Gillar en inte vad som driver tråden har en två enkla val: posta bättre läckor/rykten själv, eller sluta läs tråden. Det är inte av lag nödvändigt att titta in här varje dag, eller alls, om en inte är intresserad av vad som postas eller inte kan bidra med annat än onödigt klagande. Finns många andra trådar och nyheter att ta del utav om en inte finner denna tråden tillräckligt "bra".

Jag tycker om den här tråden och tänker fortsätta läsa och posta lite då och då. Håller med dig, trist med negativitet.

Medlem

Har lurkat i tråden under lång tid och ser dagligen fram emot att läsa i den, Så tack till dig Gerty för allt engagemang!

En stor del av glädjen för mig är just spekulationerna och den positiva förväntan. Blir nästan som när man var liten och längtade till julafton 😅 även om man många gånger inte fick vad man önskade sig så har ändå förväntan i sig självt gett lite extra glädje i tillvaron! Och det tycker jag den här tråden gett mycket av!

Medlem
Skrivet av Lathron:

Har lurkat i tråden under lång tid och ser dagligen fram emot att läsa i den, Så tack till dig Gerty för allt engagemang!

En stor del av glädjen för mig är just spekulationerna och den positiva förväntan. Blir nästan som när man var liten och längtade till julafton 😅 även om man många gånger inte fick vad man önskade sig så har ändå förväntan i sig självt gett lite extra glädje i tillvaron! Och det tycker jag den här tråden gett mycket av!

Tack för att du läser och följer! Ja det är lite som att peppa julafton och få hype lite då och då!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

För att vara tydlig. Majoriteten utav videos jag länkar och diskuterar utifrån har källor - ofta med speljournalistiska grunder och kontakter inom spelindustrin. Visst, vissa är vagare som patent-videos som det är lite 50/50 om det någonsin ens blir av, men det är för att jag vill att tråden ska täcka de flesta rykten och läckor och inte bara de som "alla" rapporterar på. Men jag länkar sällan till aldrig till någon som sitter i sin källare och gissar saker utifrån ingenting och verkligen ingen som bara hittar på. Många av de videos jag länkat har källor som jag också klippt in från deras Youtube-beskrivning så att det ska bli lättare för trådläsaren att själva kolla upp källan och bedöma dess trolighet. För även om det är bra källor (tillsynes) är det ofta värt att diskutera dem och bolla mot andra uppgifter och rykten.

Ibland kan det hända dock att jag postar ett inlägg från mobilen och då postar jag bara videon för att jag inte orkar skriva en uppsats om allt som sägs i videon. Har du intresse får du kolla, eller fråga.

Nu tänkte jag inte främst på dig med mitt inlägg. Exempelvis ShinyGoomy.
Nåväl. Vi lämnar det.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Läste någonstans att den kommer ha prestanda som en PS4 ungefär. Som en Steam Deck då om jag har förstått det hela rätt och den är ju väldigt populär.

Kommer köpa en Switch 2 rakt av om den har OLED annars väntar jag. Är fortfarande nöjd med min Switch OLED. Kan inte tå tillbaka till lcd nu.

Jag skulle då vara nöjd med PS4-prestanda, så länge den har kvickare arbetsminne och snabbare lagringsminne så det i alla fall blir kortare laddningstider och inte så mycket långsamma texturer som det tenderar vara i många PS4-spel. Tycker i övrigt inte det hänt speciellt mycket i teknisk utveckling av spelen från PS4 till PS5, så föredrar personligen att de siktar på ett rimligt pris och hyfsad batteritid istället.

Medlem

Tydligen ska produktionen av "Switch-modeller" påbörjas i nästa månad, vilket visserligen kan tolkas som det är Switch, Switch OLED och Lite som kan innefattas av detta och inte Switch 2 men de nämner nytillverkning av Playstation 5, Xbox Series och Switch Models så Switch 2 kan påbörjas inom kort och då är det ofta ett halvår innan release så det passar in perfekt med tidigare Mars 2025-releasen och utannonsering inom kort!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/RL9-rcI-dfA

Tydligen ska produktionen av "Switch-modeller" påbörjas i nästa månad, vilket visserligen kan tolkas som det är Switch, Switch OLED och Lite som kan innefattas av detta och inte Switch 2 men de nämner nytillverkning av Playstation 5, Xbox Series och Switch Models så Switch 2 kan påbörjas inom kort och då är det ofta ett halvår innan release så det passar in perfekt med tidigare Mars 2025-releasen och utannonsering inom kort!

Mer om detta - samt om senaste ryktena och spekulation om priset som tycks gå UPP TILL $499.99 men som jag även rapporterat om i denna tråden så har det pratats om två SKUs av konsolen - två versioner - troligen en LCD och en OLED-version så kanske är OLED den dyraste och det finns en modell som ligger på $399,99-450,99 så det finns en billigare för gejmers som inte vill ha det värsta och/eller barnfamiljer som mest vill ha någonting enkelt för barnen/familjen att spela på - och så en värstingmodell för oss "riktiga" gamers Nä, men vi som vill ha pro-modeller osv helt enkelt. Det tror jag vore det smartaste av Nintendo, att erbjuda val från början (vi får se om det börjar läcka från produktionsledet nästa månad som styrker detta), så fler kan känna sig manade att hoppa över till nya generationen så tidigt som möjligt. Hursom verkar produktionen dra igång inom kort och antagligen utannonseras den i nästa månad så de kan utannonsera allt utan att riskera hinnas före av läckor inifrån leden. Och sen släpp inom Mars-Maj beroende hur länge de vill bygga upp lager innan släpp.

Medlem

Personligen tror jag inte de ger ut en LCD och en OLED vid start. De håller nog på OLED till om några år är min teori om inte OLED är lanserings modellen. Finns ju många som inte har köpt Switch Oled så det skulle kunna vara en grej att vilja uppgradera sig till.

Om det är två versioner kan den ena kanske ha mer lagringsutrymme eller möjligen ett paket utan Dockan eller helt enkelt en Lite version och en standard.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Personligen tror jag inte de ger ut en LCD och en OLED vid start. De håller nog på OLED till om några år är min teori om inte OLED är lanserings modellen. Finns ju många som inte har köpt Switch Oled så det skulle kunna vara en grej att vilja uppgradera sig till.

Om det är två versioner kan den ena kanske ha mer lagringsutrymme eller möjligen ett paket utan Dockan eller helt enkelt en Lite version och en standard.

Tror inte de släpper en Lite direkt från start heller, utan det kan ju vara som med PS5 att en är med kassettlucka och en är "digital only" vilket det har rapporterats om tidigare. Möjligheterna är många. Denna gången kanske de kör på en Pro-modell senare, som allt tyder på att Switch OLED skulle vara om det inte vore för kretsbristen, så då kanske de köttar upp prestandan utöver bättre skärm och minne (SSD inte RAM).

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/Gq-ckOowTFo

Mer om detta - samt om senaste ryktena och spekulation om priset som tycks gå UPP TILL $499.99 men som jag även rapporterat om i denna tråden så har det pratats om två SKUs av konsolen - två versioner - troligen en LCD och en OLED-version så kanske är OLED den dyraste och det finns en modell som ligger på $399,99-450,99 så det finns en billigare för gejmers som inte vill ha det värsta och/eller barnfamiljer som mest vill ha någonting enkelt för barnen/familjen att spela på - och så en värstingmodell för oss "riktiga" gamers Nä, men vi som vill ha pro-modeller osv helt enkelt. Det tror jag vore det smartaste av Nintendo, att erbjuda val från början (vi får se om det börjar läcka från produktionsledet nästa månad som styrker detta), så fler kan känna sig manade att hoppa över till nya generationen så tidigt som möjligt. Hursom verkar produktionen dra igång inom kort och antagligen utannonseras den i nästa månad så de kan utannonsera allt utan att riskera hinnas före av läckor inifrån leden. Och sen släpp inom Mars-Maj beroende hur länge de vill bygga upp lager innan släpp.

Om jag tänker korrekt:
499 x 10,59 (antalet kronor för 1 dollar just nu) x 1.25 (25 % moms) = 6605 kr, galet mycket... och för bundle med ett spel (Mario, Zelda eller kanske Donkey kong) så räkna närmare 7000 kr....

Jag säger max 399, men lär väl sälja som smör ändå? Landar då istället på 5181 kr.

Jämförelsevis med Nintendo switch OLED som landade på 4500 kr vid lansering (var annat ekonomiläge osv förvisso).

Vi får se vad den slutgiltiga hårdvaran och valutakursen blir när konsolen väl släpps, men ska jag lägga ut 5000-6000 kr då ska den ha stöd för DLSS, ha OLED, gott om lagringsutrymme och feta lanseringsspel.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av magma:

Om jag tänker korrekt:
499 x 10,59 (antalet kronor för 1 dollar just nu) x 1.25 (25 % moms) = 6605 kr, galet mycket... och för bundle med ett spel (Mario, Zelda eller kanske Donkey kong) så räkna närmare 7000 kr....

Jag säger max 399, men lär väl sälja som smör ändå? Landar då istället på 5181 kr.

Jämförelsevis med Nintendo switch OLED som landade på 4500 kr vid lansering (var annat ekonomiläge osv förvisso).

Vi får se vad den slutgiltiga hårdvaran och valutakursen blir när konsolen väl släpps, men ska jag lägga ut 5000-6000 kr då ska den ha stöd för DLSS, ha OLED, gott om lagringsutrymme och feta lanseringsspel.

Känner själv en viss oro, och hoppas för egen del att priset landar på $399 om prestandan är något bättre än PS4.

Skrivet av magma:

Om jag tänker korrekt:

Har du inte råd får du väl skaffa dig ett extra jobb?! Det var ju i alla fall något i den stilen Ken Kutaragi sa inför PS3-släppet, då det begav sig.

Medlem

Vad tror vi om bakåtkompabilitet på Switch 2? Jag har börjat känna allt mer att Nintendo är de som faktiskt gör spel som tilltalar mig, då spelen på Ps5 och Xbox allt mer blir 145901284012 långa spel som man måste lägga hela sina liv i. Jag har ägt en Switch i perioder, men sålt då jag primärt varit en Playstationspelare lkänge och inte hade kärlek att ge Switch, men nu är jag nog redo att i stort sett släppa Playstation, förutom för typ Naughty Dogs spel, och gå till Nintendo där spelen faktiskt känns som att de är gjorda med kärlek. Men är det värt att köpa en Switch med tvåan runt hörnet? Är den bakåtkompatibel känns det ju smartare att ha lite is i magen!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Spylooo:

Vad tror vi om bakåtkompabilitet på Switch 2? Jag har börjat känna allt mer att Nintendo är de som faktiskt gör spel som tilltalar mig, då spelen på Ps5 och Xbox allt mer blir 145901284012 långa spel som man måste lägga hela sina liv i. Jag har ägt en Switch i perioder, men sålt då jag primärt varit en Playstationspelare lkänge och inte hade kärlek att ge Switch, men nu är jag nog redo att i stort sett släppa Playstation, förutom för typ Naughty Dogs spel, och gå till Nintendo där spelen faktiskt känns som att de är gjorda med kärlek. Men är det värt att köpa en Switch med tvåan runt hörnet? Är den bakåtkompatibel känns det ju smartare att ha lite is i magen!

Jag hoppas verkligen det. Det enda jag egentligen behöver från en "Switch 2" är två saker:

1. Bättre hårdvara och att spelen kan utnyttja den ordentligt för att ge bra prestanda, så att man slipper uppleva problem som i Breath of the Wild vid lansering, eller i hela Pokémon Scarlet & Violet.

2. Bakåtkompatibilitet, så att mina gamla spel (både fysiska och digitala) fortfarande går att spela, samt att de genom patchar eller liknande kan dra nytta av den nya och bättre hårdvaran för att ge bättre prestanda.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag hoppas verkligen det. Det enda jag egentligen behöver från en "Switch 2" är två saker:

1. Bättre hårdvara och att spelen kan utnyttja den ordentligt för att ge bra prestanda, så att man slipper uppleva problem som i Breath of the Wild vid lansering, eller i hela Pokémon Scarlet & Violet.

2. Bakåtkompatibilitet, så att mina gamla spel (både fysiska och digitala) fortfarande går att spela, samt att de genom patchar eller liknande kan dra nytta av den nya och bättre hårdvaran för att ge bättre prestanda.

Amen

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av magma:

Om jag tänker korrekt:

DLSS kommer den ju "garanterat" ha stöd för, vilken modell en än väljer. Det tycks ju hela konsolen bygga på. Skulle kännas väldigt märkligt om de frångått det konceptet efter alla rykten och uppgifter om att de nyttjar Nvidias nyare tekniker för att kunna köra spel i hög upplösning i hög framerate. Men att ha två modeller som varierar från 3-499 skulle jag inte se som någonting dåligt, då kan en välja om en vill ha det bästa eller bara det billigaste för att komma igång. Ska som sagt bli spännande att se vad som skiljer modellerna åt, om de ens lanseras som två eller om det är någonting Nintendo bara tanke-experimenterat om men nu gett upp. Lanseringsspelen lär ju vara 3D Mario, kanske Metroid Prime 4: Beyond om det inte är senare till julhandeln, men antagligen ett stort stall av tredjepartstitlar. Så det lär bli trevligt oavsett!

Skrivet av Spylooo:

Skulle säga att det utifrån uppgifter är typ 90-100% säkerhet kommer vara bakåtkompatibel, både fysiskt och digitalt. Så vänta med konsolköp du och spela dem senare på en konsol som kan skala upp till 4k och köra i betydligt högre framerate.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Har du inte råd får du väl skaffa dig ett extra jobb?! Det var ju i alla fall något i den stilen Ken Kutaragi sa inför PS3-släppet, då det begav sig.

Trodde först du var dryg innan jag läste klart hela texten. 😉

Men det blir att börja spara redan nu, tror jag kommer känna ett större ha begär än vad jag gjort under hela den nuvarande generationen (varken köpt PS5 eller Series X så obefintligt med andra ord) 🤣

Skriv svar